پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 شهریور 1395 ساعت 23:06:: شناسه خبر: 5866

تاجگردون،راوی مشکلات کهگیلویه:

به شهرهای حوزه کهگیلویه کمک شود/زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در استان آماده شوند

تاجگردون گفت:سد کوثر سالهاست افتتاح شده است اما شهرهای حوزه کهگیلویه با توجه به نزدیکی از این سد در تهیه آب شرب دچار مشکل هستند

پایگاه خبری صدای جنوب:

غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان های گچساران و باشت که با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار گردید اظهارداشت:کهگیلویه و بویراحمد اگر بخواهد به درآمد سرانه متوسط کشور برسد نیاز به ۱۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته و اگر بخواهیم نرخ بیکاری بالای استان را کاهش دهیم سالانه باید حدود ۵۰۰۰ هزار میلیارد تومان کار سرمایه گذاری در استان شکل بگیرد.

به گزارش صدای جنوب،تاجگردون گفت:با وجود پتانسیل هایی از قبیل نفت و گاز،گردشگری،زمین های مستعد برای کشاورزی امکان سرمایه گزاری وجود دارد.

وی به وجود نامناسب بودن زیرساخت های سرمایه گذاری و ایجاد پروژه ها در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت:به عنوان مثال ما برای ساخت سه واحد پتروشیمی در گچساران نیاز به ۱۲۵ مگاوات برق داشته که هم اکنون تنها ۳۰ مگاوات برق موجود است.

وی ادامه داد:در صورت راه اندازی پتروشیمی های مد نظر روزانه حدود ۱۵۰ تریلی باید تردد کنند که جاده فعلی شرایط این میزان تردد را نخواهد داشت.

نماینده گچساران و باشت که فضا رابرای معرفی شهرستان کهگیلویه وبیان مظلومیت و محرومیت آن فراهم می دید،خطاب به دژپسند معاون سازمان برنامه و بودجه کشور  گفت:در استان کهگیلویه و بویراحمد بهترین زمین و خاک را منطقه کهگیلویه از جمله دشت دهدشت  و بهترین مناطق گردشگری را یاسوج و دنا داشته اما نه در بخش کشاورزی زیرساخت های لازم از جمله آب مهیا است نه زیرساخت های گردشگری که باعث شده است در دهدشت شاهد مهاجرت و در یاسوج و دنا نیز از ظرفیت گردشگری استفاده درست نشود.

تاجگردون ادامه داد:سد کوثر سالهاست افتتاح شده است اما شهرهای حوزه کهگیلویه با توجه به نزدیکی از این سد در تهیه آب شرب دچار مشکل هستند و محرومیت آن مناطق بالا بوده و از شما تقاضا دارم با وجود اینکه این منطقه حوزه انتخابیه من نیست  به حوزه کهگیلویه کمک شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت:جاده پاتاوه به دهدشت در صورت بهره برداری فاصله اصفهان به بندر امام خمینی(ره) را ۲۲۰ کیلومتر کاهش می دهد که این چیز کمی نیست و خیلی از بعد اقتصادی برای کشور مهم است.

وی اظهار داشت:شهرستان گچساران قبل از انقلاب سه سینما داشت که متاسفانه امروز نداریم و همچنین این شهرستان  هنرمندان توانمند ملی داشته که سالانه در تئاتر مقام های خوبی را کسب کرده اما متاسفانه یک سالن تئاتر نداریم و مصلی گچساران سالهاست تکمیل نشده است

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت