پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 مرداد 1398 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 59098

مراسم وداع با عالم ربانی آ میرحمد تقوی/بغض استاندار در مراسم تشییع

مراسم تشییع آیت الله آ میراحمد تقوی در دهدشت برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

استاندارگفت:ما مرد بزرگی راازدست دادیم وامروز که شخصیتی چون آیت الله جزایری دراین مراسم شرکت میکند و یا آیت الله ملک حسینی ازساعت ها برای این مراسم برنام ریزی میکنند میدانیم چه کسی را ازدست دادیم.

حسین کلانتری افزود:نمایندگان در این مراسم علیرغم حجم کاری  شرکت کردند ونیروهای نظامی وانتظامی سنگ تمام گذاشتند، مردم حضورباشکوه داشتند ووزیر کشور پیام تسلیت داد زیرا مرد بزرگ و عالمی وارسته راازدست داده یم.

کلانتری گفت:باعنایت به وصیت آمیراحمدتقوی خادم ملت درکهگیلویه خواهم بود وامیدوارم توسعه وپیشرفت راشاهدباشیم.

وی افزود:امروزمیبینم که مردم حاضردراین مراسم با واکنش خودشان گوی عزیزترین خود را ازدست داد ه ند.استاندارادامه داد:کگیلویه وبویراحمد براساس جمعیت بیشترین شهیدراتقدیم انقلاب کرده است.

وی فقدان آ میراحمدی تقوی را به خانواده و مردم استان تسلیت گفت.

درادامه آیت الله ملک حسینی و فرماندار کهگیلویه در بیان ویژگی های آمیراحمدتقوی سخن گفتتد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در این مراسم با بیان اینکه مرگ پایان ما نیست افزود: مرگ آغاز حیات ابدی و آغاز پاداش هاست.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایت الله تقوی انسانی بزرگ که بسوی خدا بازگشت، بازگشت اما با صحیفه ای از اعمال آبرومند برای خود و جامعه خود.

وی اظهار کرد: زندگی این عالم ربانی پر از مجاهدت و تلاش برای خدا و اعتلای نظام دینی بود.

ملک حسینی تربیت یافتگان حوزه علمیه را نتیجه تلاش های ایت الله میراحمد تقوی عنوان و تصریح کرد: اگر درصد حضور طلاب کهگیلویه و بویراحمد در کشور و بسیاری از استان ها بالاست رمزش امثال تلاش میراحمد تقوی است.

وی در ادامه گفت: اگر لر افتخار میکند یکپارچه شیعه است رمزش اجتهاد مردانی مثل میراحمد تقوی است وباید ستود چنین انسان های بزرگی را که حیاتشان بزرگ و مماتشان یادآور سعادتهاست.

ملک حسینی افزود: امروز اگر شخص تششیع میشود اما شخصیت و فضیلتهای او تشییع نمی شود، امروز جامعه کهگیلویه به خود می بالد که انسانی را در میان خود داشت ک خضوع و خوف ب خدا در وجودش بود و این یعنی استقبال نه یعنی بدرقه، بدن میرود اما فضیلت در میان شاگردانش و دوستادارنش می ماند و به بار می نشیند.
ملک حسینی با بیان اینکه اگر امروز کهگیلویه پشتش شکست خدا جبران خواهد کرد گفت: اجاق روشن و خانه زنده است و ستون برافراشته، فرزند رشید این عالم ربانی حجت الاسلام سید مرتضی تقوی میتوانی پشتیبانی همانند پدر خود برای این مردم باشد و از وی می خواهیم بخشی از وقت خود را برای حوزه علمیه و مردم این منطقه مصروف بدارد.

سیدمصطفی تقوی فرزندبرومند آمیراحمدتقوی نیزگفت:مردم  نشان دادند که آمیراحمد تقوی متعلق به آنها بود.

وی افزود:آ میراحمدشدن کار ساده ای نیست و زبان از بیان این همه محبت قاصراست.

تقوی ادامه داد:محل دفن ایشان باید کانونی فرهنگی باشد و ازانجا که مردم شهرهای مختلف خواهان دفن آیت الله تقوی نزد خودبودند
بنا به توصیه و تاکید در وصیتنانه در حوزه علمیه به خاک سپرده شد.
وی تصریح کرد:آیت الله آ میراحمد تقوی حرمتی خاص برای علم داشت و به پیگیری کار مردم اهمیت زیادی میداد وامیدواریم شاگردانش هموار آن اسوه والگو راببینند وهمان سیره را ادامه دهند.

در ادامه نمازمیت به امامت آیت الله موسوی جزابری اقامه و مردم تا حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج)پیکر آن عالم ربانی رابدرقه کردند تا در سرای ابدی قرار گیرد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت