پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 15 شهریور 1398 ساعت 16:06:: شناسه خبر: 59847

خطیب جمعه چرام:تنها راه قطعی مقابله با دشمن، مقاومت است

تجربه بزرگی که در این چندسال کسب کردیم ؛ دانستیم برای امریکا فرقی نمی‌کند اصلاح‌طلب باشی یا اصولگرا ، همین که نماینده‌ی جمهوری اسلامی باشی و بخواهی حقت را بگیری مانعت می‌شوند. چه با تهدید، چه با زور، چه با تحریم و چه با فریب، به هر کاری دست میزنند که به هدفت نرسی. هر چه عقب بنشینی گستاخ تر شده جلوتر می‌آیند. گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کنی محور شرارتت میخوانند. تعامل و سازش و تنش‌زدایی را مطرح کنی تحریمت می‌کنند. تنها راه قطعی مقابله با دشمن، مقاومت است. و نقطه مقابل مقاومت، نه مذاکره و تعامل بلکه تسلیم و نابودی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب ازچرام؛ حجت الاسلام سیدنورالله افشار امام جمعه چرام درخطبه های امروز بیان کرد:تا اوایل سال نود شمسی مذاکره با امریکا یک تابو بود در مجامع علمی و دانشگاه ها مناظره هایی با موضوع مذاکره با امریکا آری یا خیر؟ برگزار می‌شد و افرادی در درون حاکمیت که خوشبین به شیطان بزرگ بودند یا ساده لوح بودند ادعا میکردند ارتباط با امریکا و مذاکره با آنها باعث پیشرفت ما می‌شود که نه امریکا، آن گرگ خون‌آشام قبل است و نه ما آن میش بی‌‌دفاعیم!

امام جمعه چرام افزود:اینقدر این حرف زده شد که استدلال و پیش‌بینی مخالفان برای موافقان مذاکره قانع کننده نبود و نیاز به یک تجربه تاریخی احساس میشد و این تجربه باهزینه های بسیاری که به همراه داشت صورت گرفت.

سیدنورالله افشارعنوان کرد:دیدیم که بدبینی به امریکا نه از روی ژست استکبارستیزی بلکه از روی واقع بینی بود.واقعیت وذات امریکا بد عهدی است.آنقدر خبیثانه رفتار کردند که وزیر امور خارجه جناب ظریف ، مسئول مذاکرات از طرف جمهوری اسلامی در یک اقدام بی سابقه توسط دولت امریکا تحریم شد. دیگر کسی نیست که برجام را خسارت محض نداند. حتی خوشبین ترین افراد به آمریکا از این تجربه تاریخی درس گرفتند .

وی گفت:خروج آمریکا از برجام ،انجام ندادن تعهدات توسط اروپایی ها، خواسته‌های بی شمار و نامشروع امریکا و غرب و دشمنی ریشه‌ای با جمهوری اسلامی باعث شکست گفتمان تعامل و مذاکره شد.حقیقتی که قران بر اساس وحی وکلام خداوند به صراحت فرموده است : «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ‏ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّهِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِما جاءَکُمْ مِنَ الْحَق‏؛ اى کسانى که ایمان آورده‎اید، دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى نگیرید[به طورى‏] که با آنها اظهار دوستى کنید، و حال آنکه قطعاً به آن حقیقت که براى شما آمده کافرند.» ممتحنه آیه ۱
یا در جای دیگر می فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْکافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ أَ تُریدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَیْکُمْ سُلْطاناً مُبیناً؛ اى کسانى که ایمان آورده‎اید، به جاى مؤمنان، کافران را به دوستى خود نگیرید. آیا می‎‏خواهید علیه خود حجّتى روشن براى خدا قرار دهید؟» (نساء۱۴۴)
موضوعی که ریس جمهور و جناب ظریف به آن اذعان کردند که امریکا قابل اعتماد نیست .وبجای ارتباط با اروپا وامریکا باید ارتباط تجاری واقتصادی با سایر کشورها داشت.

 

خطیب جمعه چرام اظهارداشت:دشمن قدرت حمله ی نظامی به ایران را ندارد اینکه در چندین ماه قبل ترامپ و بولتون در ارتباط با جنگ با ایران وانمود می‌کنند دیدگاه متفاوتی دارند، بخاطر ترساندن افرادی ترسو هستند. وگرنه اگر توان حمله به ایران وجود داشته باشد، شکی نیست که به جای هفت تریلیون دلاری که در منطقه برای مهار ایران هزینه کردند وموفق نشدند به جنگ ورورارویی نظامی با ایران می پرداختند.

دکتر افشار افزود:اگر امریکا می‌توانست غلطی بکند انهدام هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک یا شاهین جهانی را بدون پاسخ نمیگذاشت. وقتی آنها در سوریه و عراق شکست خوردند و مقابل یمن به ستوه درآمدند نیک می‌دانند مقابل ایران کار خیلی سخت‌تری دارند.ودر یک جنگ فرسایشی خلیج فارس مدفن اقتدار دروغین آمریکا و سربازان انها خواهد شد.

امام جمعه چرام بیان کرد:تجربه بزرگی که در این چندسال کسب کردیم ؛ دانستیم برای امریکا فرقی نمی‌کند اصلاح‌طلب باشی یا اصولگرا ، همین که نماینده‌ی جمهوری اسلامی باشی و بخواهی حقت را بگیری مانعت می‌شوند. چه با تهدید، چه با زور، چه با تحریم و چه با فریب، به هر کاری دست میزنند که به هدفت نرسی. هر چه عقب بنشینی گستاخ تر شده جلوتر می‌آیند. گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کنی محور شرارتت میخوانند. تعامل و سازش و تنش‌زدایی را مطرح کنی تحریمت می‌کنند. تنها راه قطعی مقابله با دشمن، مقاومت است. و نقطه مقابل مقاومت، نه مذاکره و تعامل بلکه تسلیم و نابودی است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت