پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 شهریور 1398 ساعت 14:06:: شناسه خبر: 60436

خطیب جمعه چرام:عده ای که از علت های تشویق زیارت امام حسین (ع)در روایات اطلاع ندارند می گویند چرا پول زیارت کربلا را به فقرا نمی دهیم؟

عده ای که از علت های تشویق زیارت امام حسین (ع )در روایات اطلاع ندارند میگویند چرا پول زیارت کربلا را به فقرا نمیدهیم؟ اهل بیت (ع) که شرط اعمال دینی مثل حج را استطاعت مالی ذکر کرده اند اما در قضیه سید الشهدا فقرا را تشویق به زیارت امام حسین(ع)کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جنوب؛ خطیب جمعه چرام بیان گرد:عده ای که از علت های تشویق زیارت امام حسین (ع )در روایات اطلاع ندارند میگویند چرا پول زیارت کربلا را به فقرا نمیدهیم؟ اهل بیت (ع) که شرط اعمال دینی مثل حج را استطاعت مالی ذکر کرده اند اما در قضیه سید الشهدا فقرا را تشویق به زیارت امام حسین(ع)کرده اند.

حجت الاسلام سید نورالله افشار بیان کرد:چون بواسطه ی زیارت الگوی ایثار و بذل جان در راه خدا در وجود انسان زنده میشود وموحدین با این الگو بر دشمنان موفق میشوند. تأکید بر این زیارت به حدی است که دیگر ثروتمند و فقیر در این موضوع مطرح نیست و همگان به این زیارت فراخوانده شده‌اند.

وی گفت:در همین راستا امام صادق(ع) فرمودند:سزاواراست که توانگران(ثروتمندان)، سالی دو بار به زیارت قبر امام حسین (علیه‌السلام) بیایند و فقرا، سالی یک بار.

امام جمعه چرام افزود:نماد مشترک حق طلبی و مبارزه طلبی بین آزادی خواهان دنیا با ادیان متفاوت شخصیت حسین ابن علی است. بهمین خاطر در این چهارده قرن نقطه مشترک جبهه کفر ، دشمنی با این شخصیت و اموزهای کربلا است. ویکی از علت های زیارت کربلا همین موضوع است.

وی بیان کرد:هر چیزی بجای خویش نیکو است. اهل بیت هم به فقرا کمک میکردند و هم تشویق به زیارت کربلا.در سیره بعضی از اهل بیت (ع) است بعلت کیسه های مواد غذایی که بر پشت میگذاشتند و برای فقرا میبردند آثر آن در پشت اهل بیت مانده بود.

حجت الاسلام دکترافشار عنوان کرد:اهل بیت بمنزله پدر برای ما هستند پیامبر فرمود من وعلی پدران این امت هستیم . این حرفی که میگویند به زیارت نروید ، مثل این است که بگوییم به فقرا کمک کن اما پیش بابات نرو.

وی بیان کرد:کربلا یک درمانگاه بزرگ برای بشریت هست.بیماری های روح وروان حتی جسم ما را شفا می دهد.نباید مردم را از این شفاخانه دور کرد. با وجود شیاطین ، هوای نفس و وسوسه ها نزد این رحمت الله الواسعه میرویم و میگوییم یا ابانا استغفرلنا ذنوبنا انا کنا خاطئین. نزد خداوند واسطه شوید تا مورد آمرزش قرار گیریم. آنطور که فرزندان یعقوب بعد از خیانت به برادرشان یوسف نزد پدر رفتند و تقاضای واسطه شدن در استغفار از خداوند شدند.

خطیب جمعه چرام گفت:عده ای که شبهات دشمنان امام حسین را در فضای مجازی نشر میدهند و میگویند پول زیارت کربلا را به فقرا دهید. پیشنهاد میدهیم اگر دلسوز فقرا هستید هزینه زیارت یک فقیر را تقبل کنید تا به زیارت امام حسین (ع) برود.

خطیب جمعه چرام اظهارداشت:اسلام واقعی اسلام حسین است ، در روایات باطن کعبه را امام (ع) ذکر کرده اند. وحج بدون امام( ع) ارزشی ندارد . اینکه امام حج واجب خویش را تبدیل به عمره میکند وبه کربلا می رود ،یعنی حج واقعی و اسلام حقیقی به دست سید الشهدا (ع) سیراب شد و رشد کرد و حیات خود را دوباره پیدا کرد.وگرنه خادم الحرمین وهابی که با رژیم صهیونیستی روابط حسنه دارد و از مظلومین آواره ی فلسطینی حمایت نمیکند خائن الحرمین است و پشتیبان فکری و معنوی جبهه مقاومت و انسان های آزاد اندیش از مذاهب مختلف در همه ی دنیا الگوگیری و پر رنگ کردن مراسمات محرم وسید الشهدا است.

وی گفت:اگر امام این انقلاب را به پیروزی رساند که قبل از انقلاب عده ای میگفتند مشت در مقابل گلوله پیروز نمیشود و ایران با پشتیبانی آمریکا جزیره ی ثبات است، انقلاب به پیروزی رسید به برکت امام حسین ع بود.
اگر جنگ ۸ ساله را بر تمام دنیا غالب شدیم باز به برکت دانشگاه بزرگ حسین ع بود.

سید نورالله افشار بیان کرد:اگر در فتنه ۸۸ که بسیاری از خواص سکوت کردند روشنگری نکردند ،دست غیبی سید الشهدا در محرم سال ۸۸ فتنه مخملی ورنگی غرب را که در بعضی کشورها موفق بودند خنثی کرد.و فتنه موفق نشد به نظام اسیب برساند.در این چهل سال حرکت ملت به پشتیبانی اندیشه شهادت طلبی و بذل جان امام حسین ویاران بود.

امام جمعه چرام گفت:بهمین خاطر تمام شبکه های ماهواره ای معاند انقلاب بدنبال ایجاد شبهات و کم رنگ کردن عزای حسین (ع) هستند و تلاش صدا وسیما ترویج و تبلیغ نهضت حسینی است.

وی بیان کرد:اگر برنامه ای مثل ایل سوگوار یا برنامه های مشابه برگزار میشود باید همه حضور پیدا کنیم وجبهه حق را با حضورمان کمک کنیم.بعضی میگویندشاید در هیات حال خوش معنوی بیشتری داشته باشیم .در جواب باید گفت هدف ما بالاتر است و آن یاری حق طلبان عالم است وخط نشان برای دشمنان دین است .حرکت های دسته جمعی که دشمن را عصبانی میکند خداوند ثواب حسنه ی ویژه برای ما مینویسد.

حجت الاسلام دکتر افشار بیان کرد:خداوند در آیه ۱۲۰سوره توبه می‌فرماید: «ما کانَ لِأَهْلِ الْمَدینَهِ وَ مَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ لا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ذلِکَ بِأَنَّهُمْ لا یُصیبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَهٌ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لا یَطَؤُنَ مَوْطِئاً یَغیظُ الْکُفَّارَ وَ لا یَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلاً إِلاَّ کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ»
«اهل مدینه و بادیه‌نشینان اطراف‌شان نباید هرگز از (همراهی) پیغمبر تخلف کنند و نه هرگز جان خود را از جان او عزیزتر شمارند، زیرا هیچ رنج تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا نکشند و هیچ قدمی در جایی که کفار را خشمگین کند ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود که خدا هرگز اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد گذاشت.»

خطیب جمعه چرام گفت:انعکاس اخبار عزاداری وشور و معرفت مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در دهه اول محرم به سید الشهدا ، توسط صدا وسیمای دنا در جنگ نا برابر رسانه ای با دشمنان انقلاب وامام حسین (ع )جالب وبا سلیقه بود. خداوند متعال به دست اندرکاران محترم جزای خیر عنایت فرماید.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت