پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 18 مهر 1398 ساعت 14:07:: شناسه خبر: 61492

با دستورالعمل نمی توان جلوی مهاجرت روستائیان را گرفت

صبح امروز نشست فرماندار کهگیلویه ،بخشدار مرکزی و نماینده بنیاد برکت با دهیاران بخش مرکزی و سوق برگزار شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

سید شرمت‌الله حسینی‌پرور امروز نیز در این نشست اظهار داشت: برخی ادارات در خدمات‌رسانی به روستاها همکاری ندارند.

به گزارش صدای جنوب،بخشدار مرکزی کهگیلویه گفت: همکاری ادارات خدمات‌رسان با دهیاری‌ها در اجرای کارها ضعیف بوده و گاهی وقت برای نصب یک عدد لامپ یا ترمیم خط لوله آب هزینه جانبی بر دهیاری تحمیل می‌شود.

حسینی‌پرور تصریح کرد: در گذشته ۱۰ تا ۱۵ اداره در روستاها فعالیت داشتند اما اکنون شانه خالی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت زمینه فعالیت در روستا و رونق را ایجاد کرد تا روستائیان ماندگار شوند، گفت: ادارات باید با خدمات‌رسانی به جلوگیری از مهاجرت کمک کنند؛ به زور دستورالعمل نمی‌توان جلوی مهاجرت روستایی را گرفت.

این مسؤول با بیان اینکه دهیار باید تحصیل کرده و با مشکلات روستا آشنا باشد، اضافه کرد: اما در تعداد بسیاری از روستاهای بخش مرکزی دهیارانی داریم که به علت وابستگی خانوادگی انتخاب شده و توانمند نیستند.

وی ادامه داد: دهیاری که باید در روستا با کمک‌های دولت طرح راه‌اندازی کند توانایی انجام کار ندارد و در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

بخشدار مرکزی کهگیلویه گفت: دهیاری‌های بخش از نظر درآمدی در تنگنا هستند تنها منبع درآمدی دهیاری کمک دولت بر اساس سرانه جمعیتی است.

در ادامه علی‌رضا اتابک نیز از اجرای ۶۰۰ طرح اشتغالزایی روستایی در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: دهیاران باید بتوانند از این ظرفیت در جهت رونق روستا استفاده کنند.

فرماندار کهگیلویه گفت: با حمایت بنیاد برکت ۶۰۰ طرح اشتغالزایی در روستاهای بخش مرکزی و سوق اجرا می‌شود و این طرح‌ها به خاطر الزامات قانونی و صحت‌سنجی در اجرا اشتغال واقعی ایجاد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: پارلمان بومی تحت عنوان شورا یا دهیار الزاماتی دارد که شورا و دهیاری باید قبول داشته باشد و خود را ملزم به اجرای تعهدات کنند.

وی ادامه داد: خیلی از دهیاران هنوز به این باور نرسیدند که انتصابش مدیریتی است و به عنوان مسؤول نظام حاکم روستا و عهده‌دار وظایفی در راستای پیگیری مطالبات مردم است.

اتابک تصریح کرد: در روستاها خیلی از کارها با فکر، مطالعه و مشاوره دهیار قابل انجام است و همیشه پول مانع کار نیست.

وی با اشاره به نقش مولد بودن روستا وظیفه دهیاران در پایداری مردم و ممانعت از مهاجرت به شهر را مهم خواند و افزود: دهیاران با شناسایی قابلیت‌های روستا و تعریف هدف و برنامه ظرفیت‌های نهفته را به فرصت تبدیل کنند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت