پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 شهریور 1395 ساعت 14:06:: شناسه خبر: 6200

امام جمعه چرام:

لطف کنید جاده چرام ـ دهدشت را به حالت اول برگردانید/ما از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم

امام جمعه چرام از اهمال راه و شهرسازی در ساخت جاده چرام- دهدشت به شدت انتقاد کرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

  حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت احترام به والدین و با بیان اینکه در قرآن‌ کریم در ۱۳ مورد از احترام به والدین یاد شده است، اظهار کرد: کسی که مورد عاق والدین قرار گیرد تا هزار سال نمی‌تواند بوی بهشت را استشمام کند.

به گزارش صدای جنوب،امام جمعه  چرام با اشاره به این مطلب که نارضایتی و عاق پدر و مادر آثار منفی زیادی در زندگی فرزندان دارد، عنوان داشت: یکی از آثار این است که فرزند عاق شده توفیق برخی از عبادات و واجبات الهی را نداشته و نارضایتی والدین سبب کوتاهی عمر شده، چراکه کیفر آزار پدر و مادر در همین دنیا داده می‌شود.

وی در خطبه دوم نماز سیاسی، عبادی با تذکر به مسئولان استانی و با تاکید بر این مطلب که راه و جاده محور توسعه در هر منطقه‌ای است، گفت: جاده محور ناامنی، مرگ و کشته شدن نیست، راه مناسب اگر نباشد پیشرفت هر شهرستان میسر نیست.

افشار اضافه کرد: متاسفانه شهرستان چرام از این مقوله بی‌نصیب است، جاده‌ای که دو شهرستان مهم و پر جمعیت کهگیلویه و چرام را به هم متصل می‌کند، ماه‌هاست که خراب کرده‌اند و درست نشده است.

وی، تصریح کرد: مردم اذعان دارند که هر روز منتظر اتفاق ناخوشایندی هستند، آقایان مسئول، آقای مدیرکل راه اگر از اول بنا بر درست کردن بود چرا تاکنون تاخیر داشته و اگر توان درست کردن ندارید به حالت اول برگردانید، این جاده بدون شانه مناسب و سنگ و شن‌هایی که در مسیر ریخته شده، جان مردم را تهدید می‌کند و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

خطیب جمعه چرام با ذکر ضرب‌المثلی با عنوان «ما از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم، لطف کن ما را مس کنید»، خاطرنشان کرد: لطف کنید جاده را به روز اول برگردانید، در حالت اول وضعیت مناسب‌تر بود.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به قراردادهای جدید نفتی که توسط وزارت نفت با طرف خارجی بسته می‌شود، گفت: در هیچ یک از کشورهای صاحب نفت چنین قراردادهایی منعقد نمی‌شود و این یعنی خارجی‌ها ۳۲ سال بر منابع مهم ما حاکم باشند.

افشار اضافه کرد: در این قرارداد هیچگونه ساز و کاری برای جریمه طرف خارجی و یا فسخ قرارداد در صورت عدم ایفای تعهدات انجام نشده و این قرارداد باعث می‌شود که هر وقت طرف خارجی خواست قرارداد را رها کند و جریمه‌ای در قبال تعهداتش پرداخت نکند.

امام جمعه چرام با بیان اینکه چند سالی است بحث مالیات بر ارزش افزوده در ایران رواج پیدا کرده است، عنوان داشت: کشور باید از طریق مالیات اداره شود و نباید متکی بر نفت باشد اما متاسفانه در قرارداد جدید نفتی چنین چیزی دیده نشده است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی بیش از ۱۰۰ سال است که منابع نفتی دارد و تجارب ارزشمندی در این خصوص دارد و نیازی به واگذاری بخش نفت به پیمانکاران خارجی نداشت تا نفت را به صورت خام استخراج  و به خارج کشور صادر کنند و این با استقلال و مالکیت ایران اسلامی منافات دارد.

افشار در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به بحث فساد و فیش‌های نجومی، ابراز کرد: فساد، فساد است و فرقی ندارد، چند ماه است از بحث فیش‌های حقوقی می‌گذرد اما برخورد جدی صورت نگرفته است، کسانی که به بیت‌المال دست اندازی کردند باید مورد بازخواست قرار گیرند تا دیگران دیگر این هدف را نداش=ته باشند

نظرات

  1. چرام گفت:

    چرام صاحب ندارد،بیچاره چرام

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت