پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 شهریور 1395 ساعت 05:06:: شناسه خبر: 6254

کارگران کهگیلویه و بویراحمد به رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند:

ای رهبر فرزانه به داد ما برسید

امروزه فاصله گفتار و منش اسلامی به وضوح در جامعه اسلامی ما مشاهده نمی‌شود! و با توجه به شرایط بدجور این روزهای جامعه کارگری استان کهگیلویه وبویراحمد لازم به خود دانسته‌ایم که شرایط بد جور کار و کارگران استان را به صورت خلاصه به اطلاع رهبر عزیز برسانیم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

 چندی است که کارگران استان کهگیلویه وبویراحمد با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنندومورد بی محبتی وسخت گیری وحتی برده داری بعضی از کارفرمایان قرار می گیرند.

حقوق های آنها پرداخت نمی شود و اگر بله قربان گوی کارفرمایانی که با استفاده ازبیت المال به همه چیز رسیدن اند نباشند تهدید به اخراج می شوند.

این درحالی است که تقریبا در استان هیچ حمایت کننده‌ای ندارند و وضعیت معیشتی آنان روز به روز سخت تر و عرصه را بر آنها تنگ تر می‌کند واداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی در این بین هیچ اقدامی نکرده و نمی کند، به همین دلیل در نامه ای ۵ صفحه ای به دفتر مقام معظم رهبری به بیان مشکلات و درد دل‌های خود پرداخته که تنها بخشی از این نامه منتشر و در صورت لزوم همه صفحات انتشار می‌یابد.

بخشی ازنامه ارسال شده کارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به دفتر مقام معظم رهبری به شرح ذیل می باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران دامت برکاته با اهدای تحیات وافره

کارگریم شالوده آسیاب اقتصاد، من وهمکارانم تشکیل دهنده نصف جمعیت ایران زمین .
امام خمینی (ره) عظمت ومنزلت کارگر را تا حدی بالا بردند که فرمود حق تعالی تا فعال است مبدأ کار است و ما نباید اختصاص بدهیم یک روز را به کارگر بلکه سرتا سر عالم روز کارگر است .
کارگران مدیران جامعه انسانیت هستند، کارگران عامل رشد وانحطاط کشور هستند.
کارگران باید مملکت را اداره کنند.
ما مفتخریم که رسول اکرم (ص) در برابر چشم همگان خم شدند و بوسه به دست کارگر زدند .
اما امروزه فاصله این گفتار و منش اسلامی به وضوح در جامعه اسلامی ما مشاهده نمی‌شود! و با توجه به شرایط بدجور این روزهای جامعه کارگری استان کهگیلویه وبویراحمد لازم به خود دانسته‌ایم که شرایط بد جور کار و کارگران استان را به صورت خلاصه به اطلاع رهبر عزیز برسانیم:
بخدا سوگند قلم از زبان‌ها از توصیف ناله‌ها ،استعفانامه‌های مردم کارگر یاسوج عاجز است.
کارگران ساختمانی و پیمانی و قراردادی در درد و رنج دست پا می‌زنند یگانه داروی آنها مرگ است کارگران می‌گویند این ابر غم باران ندارد، کسی درد ما را حس نمی‌کند کسی فریاد ما را نمی‌شنود و کارگران می‌گویند مگر این حکومت رهرو حکومت عدل علی نیست؟

آیا چون زبان ما کارگران بسته است فریادهایمان به جایی نمی‌رسد باید آنها را فراموش کرد. آیا حق داد خواهی از ما سلب شده، به خدا قسم هر وقت از یاسوج می‌نویسم درد رنج‌های مردم را می‌نویسم از خود سوال می‌کنم دولتمردان نظام چه جوابی خواهند داد؟ رهبرا حق حقوق کارگران در استان ما رعایت نمی‌شود وهر کس اعتراض کند اخراج و اگر کسی هم از حقوق کارگران زحمتکش دفاع بکند ((((عزل از کار می‌شود))) خدای مهربان، ای امام زمان، ای رهبر فرزانه، ای رئیس جمهور و ای دستگاه عدالت به فریاد ما برسید نمی‌دانیم چه حکمتی است که آتش هر اندازه مهیب و بزرگ باشد روزی فروکش می‌کند اما آتش فقر کارگران یاسوج روز به روز شعله ورتر می‌شود وهمه نظاره گرند و هیچ اراده‌ای برای خاموش کردن آن وجود ندارد و این روزها به یاسوج بیایید معنای بیماری ومصیبت را می‌فهمید معنای شرمساری پدر از فرزند، خجالت شوهر از همسر وگریه مادر از گرسنگی فرزند ؟؟؟ امیدواریم که متن بیانیه ما به دست رهبر عزیزمان برسد و راهی برای اقدام پیدا کند و نه مثل مسولان استان سکوت کند.

برای سلامتی رهبر عزیزمان دست به دعا هستیم.

والسلام علیکم

جمعی از کارگران استان کهگیلویه وبویراحمد ۲۴/۶/۱۳۹۵

به گزارش صدای جنوب چندی پیش یوسف پهناور رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کهگیلویه که  یکی از حامیان قشر کارگر بود به دلیل انتقاد از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به شیوه ای غیر مرسوم عزل و حتی  به شکایت به جرم تخلف اداری نیز شد.

نظرات

  1. حق گرفتنی است خدا بزرگ است

  2. کارگران گفت:

    درود بر پهناور عزل شده وشیدایی سلب عضویت شده افتخار جامعه کارگری هستید

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت