پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 آذر 1398 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 64049

برگزاری دوره آموزشی و توانمندسازی کارشناسان و اعضای کمیته همکاری شهرستان ها و مناطق گرمسیری کهگیلویه وبویر احمد

دوره توانمندسازی کارشناسان و اعضای کمیته همکاری شهرستان‌ها و مناطق گرمسیری با حضور ائمه جمعه، فرماندار، مدیرکل و روسای  آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه‌های علمیه به میزبانی دهدشت برگزار شد.

صدای جنوب:

همایش توانمند سازی اعضای کمیته همکاری های حوزه های علمیه و آموزش وپرورش شهرستان ها و مناطق گرمسیری استان کهگیلویه وبویر احمد برگزار شد.

به گزارش صدای جنوب،در این همایش یک روزه مدیر کل و معاون پرورشی آموزش وپرورش استان ، مدیران آموزش وپرورش دهدشت ،گچساران ،باشت ،چرام و لنده و رییس آموزش وپرورش مناطق چاروسا و دیشموک به همراه معاونان پرورشی ، امامان جمعه ،رابطین حوزه و آموزش وپرورش حضور داشتند.

امام جمعه دهدشت با مهم خواندن نقش دانش‌آموزان در بالندگی جامعه گفت: کمبود مبلغ دینی در مدارس یک ضعف است که باید جبران شود.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این نشست  اظهار داشت: نیروی انسانی به عنوان سرمایه یک ملت باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه دهدشت گفت: رسالت آموزش و پرورش و حوزه علمیه خطیر است و برای رسیدن به اهداف لازم است در تعامل باشند.

حسینی تصریح کرد: فرصت دو سویه این دو نهاد برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های علمی برای ارشاد و هدایت مردم نیاز اساسی است، افزود:کمبود مبلغ و روحانی در مدارس شهرستان یک ضعف است که باید جبران شود.

حسینی گفت: به برکت انقلاب  آموزش و پرورش بالنده‌ای داریم و در عرصه‌های مختلف جامعه دانش‌آموز چشمگیر است.

امام جمعه دهدشت بیان داشت: دانش‌آموزان به عنوان نیروی انقلاب عمل می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید در ابعاد مختلف تلاش کنیم رسالت بر دوش همه مسئولان است و منحصر به آموزش و پرورش نیست.

حسینی گفت: دانش‌آموزان آینده‌سازان مملکت‌اند اگر ما تلاش نکنیم دشمن برای رسیدن به نقشه‌های شوم برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیر آموزش وپرورش دهدشت  نیز با بیان اینکه در نظام تعلیم و تربیت سند تحول نقشه راه را مشخص کرده است، گفت : انتظارات و برش‌های منطقه‌ای پیرامون کمیته‌های علمیه و آموزش  و پرورش مشخص است.

علی پورک پور افزود : تعامل و همکاری بین آموزش و پرورش، امام جمعه و حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات و سایر دستگاه‌های فرهنگی شهرستان وجود داشته است و فضای همدلی نتیجه آن در تعلیم و تربیت نمود عینی دارد.

پورک‌پور با اشاره به اینکه درکارایی و پویایی کمیته همکاری روحیه تعامل دستگاه‌ها ضرورت دارد، اضافه کرد : از ظرفیت حوزه‌های علمیه در مسابقات قرآن، نماز و عترت استفاده شده است.

وی از حضور ۳۴ نفر از طلاب و روحانیت حوزه علمیه خواهران به عنوان امام جماعت مدارس وحضور طلاب در اردوهای راهیان نور،برگزاری گفتمان‌های مهدویت با حضور روحانیت اعزامی از قم، نشست‌های دینی در مدارس و رفع شبهات، اجرای طرح روشنا در مدارس تیزهوشان به نمونه‌هایی از تعامل آموزش و پرورش و حوزه علمیه نام برد.

 

فرماندار کهگیلویه هم گفت: تعلیم و تربیت مبتنی بر تقویت باورهای دینی به جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

علیرضا اتابک  اظهار داشت: جامعه عظیم آموزش و پرورش سرمایه بزرگ انسانی یک کشور است و توجه و اهمیت به آموزش و پرورش باعث توسعه و ترقی کشور می‌شود.

فرماندار کهگیلویه افزود : تعامل آموزش و پرورش با حوزه‌ها و دفاتر ائمه جمعه اثرگذار است و می‌تواند در تعالی دینی و فکری دانش‌آموزان موثر واقع شود که یکی از راهکارهای مهم آن الگو سازی و الگو‌گیری است.

اتابک تصریح کرد: حضور روحانیت در مدارس با شکل‌گیری این الگو و ایحاد فرهنگ اصیل اسلامی و دینی ممکن می‌شود و نسل جوان و نوجوان ما بر پایه این تعالیم ارزشمند رشد و پرورش می‌یابد.

رئیس شورای آموزش و پرورش گفت: جامعه هدف آموزش و پرورش بزرگ و به لحاظ حساسیت مهم است و حضور روحانیت در مدارس برای پاسخ گویی و رفع شبهات و جلوگیری از ایجاد انحرافات می‌تواند در تربیت و پرورش این جامعه موثر واقع شود.

اتابک افزود: روحانیون و مبلغان دینی می‌توانند با ایجاد انگیزه دینی و اخلاقی در دانش آموزان به تقویت باورهای دینی آنها کمک و از بروز خیلی از مشکلات اجتماعی در جامعه جلوگیری کنند.

وی در ادامه بیان داشت: اثرات تعلیم و تربیت اصولی در جامعه نمود پیدا می‌کند و اگر اساس تعلیم و تربیت و الگو گیری صحیح و مبتنی بر باورهای دینی باشد می‌تواند در شکل‌گیری جامعه سالم کمک کند.

مدیر کل آموزش وپرورش نیز گفت : لازم است فعالیت‌ها آسیب شناسی و راهکار ارائه و  هرجا مسیر اشتباه بود اصلاح کنیم.
هادی زارع پور با تقدیر از عوامل برگزاری این همایش گفت : برنامه پنج ساله در پنج محور برای کمیته‌ همکاری طراحی شده و کمیته‌ها در حوزه پژوهش وارد عمل می‌شوند که هر ساله اولویت‌های پژوهشی استان را شناسایی و با فراخوان طرح پژوهشی را انتخاب و از نتایج پزوهش در راستای اصلاح استفاده می‌کنیم.
زارع پور تصریح کرد : یکی از موضوعات پژوهشی اثربخشی حضور روحانیون در مدارس است  و حوزه توانمندسازی برای اعضای کمیته ، تاسیس مرکز تربیت مبلغ معلم وابسته به دانشگاه فرهنگیان از دیگر برنامه‌هاست که الان در قم آغاز شده است و در سایر استان ها نیز گسترش می یابد.
مدیر کل آموزش وپرورش ادامه داد ؛ یکی دیگر از طرح ها ،طرح مهم سرباز طلبه هاست که از  طرح‌های ستاد همکاری آموزش وپرورش و حوزه  است تا بتوانیم از ظرفیت طلبه‌ها در دوران سربازی استفاده کنیم.
زارع پور افزود : طرح “بوم” یا همان “برنامه ویژه مدرسه” از دیگر طرح هاست که دو ساعت از برنامه مدرسه در هفته در اختیار مدیر مدرسه است تا از این ظرفیت برای حضور روحانیون در جهت تربیت و آموزش تعالیم دینی استفاده شود.

مدیر کل آموزش وپرورش در پایان گفت : برای استفاده از ظرفیت بالای حوزه و طلاب اکنون در آموزش و پرورش استان تعداد ۲۸۷ روحانی به عنوان  امامت جماعت در مدارس ، تعداد  ۳۰ نفر از طلاب در استخدام رسمی  اموزش پرورش هستند و ۲۹ روحانی در مدارس مسقتر هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت