پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 02 مهر 1395 ساعت 22:07:: شناسه خبر: 6483

مشروح سخنان ائمه جمعه استان در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته

نمازدشمن شکن جمعه این هفته نیز در شهرهای مختلف استان برگزارشد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نمازعبادی سیاسی جمعه  این هفته در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزارشد.

شهرستان باشت:

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته باشت ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: یکی از نشانه‌های تقوا خوردن مال حلال و پرهیز از لقمه حرام است، آنچه انسان از روایات استفاده می‌کند این است که لقمه حرام بدترین اثر را بر روح و روان انسان خواهد داشت.

امام جمعه باشت با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس افزود: درس‌های فراوانی از ۸ سال دفاع مقدس توانستیم بگیریم، دفاع مقدس الگوی نمونه عملی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در دوران تحریم‌ها است.

وی ادامه داد: در آن دوران با وجود آنکه هیچ چیز نداشتیم و از همه جهت در تحریم بودیم و بیش از ۳۵ کشور به ما حمله کرده بودند با این وجود توانستیم در آن دوران مقاومت کنیم و این الگو برای همیشه پاسخگو است.

این خطیب جمعه با اشاره به سخنان جانشین سپاه و توانمندی‌های نظامی کشور بیان داشت: اگر امروز این توان را نداشتیم دشمن ساکت نمی‌نشست و به ما حمله می‌کرد و امروز باید این توان خود را جلو ببریم.

عبودی بیان داشت: کشور در مقابل دشمن یک مجموعه واحد است و از طرفی باید نهادهای انقلابی کشور تقویت شوند در مواقع خطر نهادهای انقلابی مثل سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و… هستند که جلو می‌آیند و باید تقویت شوند.

وی با اشاره به تخریب‌های نهاد نماز جمعه اظهار کرد: نباید بشنویم عده‌ای به نهاد نماز جمعه حمله کنند، نهاد نماز جمعه تریبون اساسی نظام است.

این خطیب جمعه با اشاره به سخنان رهبری در مورد نماز جمعه بیان داشت: کسی که نهاد نماز جمعه را ناشیانه تخریب می‌کند که نماز جمعه نباید در امورات کشور دخالت کند معلوم است چنین شخصی می‌خواهد نواقصات خود را بپوشاند.

عبودی ادامه داد: نهاد نماز جمعه متعلق به هیچ نهاد، جناح و گروهی نیست بلکه این نهاد متعلق به انقلاب و نظام اسلامی و آحاد مردم است.

امام جمعه باشت با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن اظهار کرد: در این زمینه جمله مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است که فرمود در کشور آمار پایه اساسی همه برنامه‌ریزی‌های کشور است.

این خطیب جمعه افزود: اگر آمار دقیق نداشته باشیم مسؤولان نمی‌توانند برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند و مردم باید این مسأله را جدی بگیرند چرا که خدمت به کشور و خود مردم است.

شهرستان گچساران:

امام جمعه گچساران گفت: داشتن آمار دقیق برای برنامه ریزی صحیح، زیربنای توسعه است.

 حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه های نماز جمعه گچساران، با اشاره به شروع طرح سرشماری نفوس و مسکن از روز سوم مهر افزود: قشرهای مختلف مردم با دادن اطلاعات دقیق شامل وضعیت مسکن، سواد، سن، جنسیت و سایر شاخص ها به ماموران برای برنامه ریزی بهتر در آینده کشور سهیم باشند.
وی با بیان این که نحوه توزیع بودجه و برنامه ریزی در سطح کلان کشور نیازمند داشتن داده های آماری صحیح است، خواستار مشارکت مطلوب مردم با ماموران سرشماری و تلاش رسانه های ارتباط جمعی برای اطلاع رسانی درباره طرح سرشماری برای شهروندان شد.
امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنانش به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:سربلندی ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس نتیجه همدلی و همزبانی مردم و مسئولان در تمام نقاط کشور بود.
حجازی گفت: استقامت و دلاوری های ایثارگران در دوران جنگ تحمیلی سبب بالندگی و سربلندی ایران شد.
امام جمعه گچساران خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان را صاحبان اصلی نظام مردم سالاری دینی دانست.
حجازی اظهار کرد: حفظ میراث و امانت های بر جای مانده شهدا و رفع مشکلات خانواده شهدا، افتخاری بس بزرگ برای مسئولان است.
وی شروع سال تحصیلی جدید را یادآور شد و افزود: همه مسئولان و مردم برای فراهم کردن فضای نشاط در مدارس وظیفه دارند.
حجازی تصریح کرد: مشارکت در بهبود فضای آموزشگاه ها سرمایه گذاری برای تعلیم و تربیت نسلی پویا و فرهیخته است.

شهرستان بویراحمد:

امام جمعه موقت یاسوج با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: رشادتهای مثال زدنی رزمندگان در آن دوران طلایی سند افتخاری برای کشور و ملت ایران است که باید همواره گرامی داشته شود.

 حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه ملی یکهزار و ۸۸۰ شهید و سردار کهگیلویه و بویراحمد از ۱۱ تا ۱۵ مهر سالجاری در یاسوج اقدامی ارزنده برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و تبیین رشادتهای آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس است. 

وی گفت: این اجلاسیه یک اقدام مهم فرهنگی و معنوی کم نظیر در کهگیلویه و بویراحمد از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون است که باید به طور آبرومندانه و باشکوه برگزار شود.
امام جمعه موقت یاسوج افزود: تمامی مسئولان اجرایی، نهادهای دولتی به ویژه سپاه فتح و قشرهای مختلف مردم استان برای برگزاری بهتر این اجلاسیه همت، تلاش و اقدام کرده اند.
حجت الاسلام حسینی صدر بیان کرد: تقارن برگزاری این اجلاسیه با ایام ماه محرم سبب حاکم شدن فضای معنوی و فرهنگی خاص در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج خواهد شد.
وی به سالروز تهاجم نظامی آمریکا به افغانستان اشاره کرد و ابراز داشت: ادامه این تجاوز بخشی از کشورهای اسلامی از جمله عراق و سوریه را نیز فراگرفت و نقطه آغاز برای حمله به آنها بود.
امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: اکنون نیز جنایتهای غیرانسانی متعددی از سوی آمریکا و یا با حمایت های همه جانبه آن به بهانه واهی مبارزه با تروریست در منطقه خاورمیانه انجام می شود.
حجت الاسلام حسینی صدر اظهار داشت: آمریکا به دلیل ارتکاب این همه جنایت در منطقه خاورمیانه و دیگر نقاط دنیا باید در دادگاههای بین المللی محاکمه شود.
وی افزود: رزمندگان ایران در پنجم مهر سال ۱۳۶۰ با پیروی از فرمان امام خمینی (ره) توانستند حصر آبادان را شکسته و مشت محکمی بردهان دشمنان نظام و انقلاب بزنند.
حجت الاسلام حسینی صدر بیان کرد: این امر مهم بیانگر غیرت دینی رزمندگان و ملت ایران است زیرا در بدترین شرایط و با وجود داشتن کمترین تجهیزات نظامی مقابل دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب ایستادگی کردند.
وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خود بر موضوع مهم امنیت ملی و قدرت دفاعی تاکید داشتند و معظم له در سالهای اخیر نیز دکترین دفاعی و نظامی را بیان فرمودند.
امام جمعه موقت یاسوج ابراز داشت: چهار گام اساسی برای دفاع از نظام و انقلاب و دستاوردهای مهم آنها از سوی رهبر معظم انقلاب در این دکترین بیان شده که شامل دفاع همه جانبه، دفاع بازدارنده، تهدید در برابر تهدید و اقتدار نظامی برای رفع تحریم های دشمنان است.
حجت الاسلام حسینی صدر گفت: چنانچه کشوری قدرت نظامی و دفاعی نداشته باشد باید به دشمنان امتیاز داده و در مقابل آنان تسلیم شود و به همین دلیل وجود آن جزو ضروریات است.
وی اظهار داشت: اقتدار دفاعی ایران سبب شده که دشمنان هرگز تصور تهاجم نظامی به آب و خاک آن را به ذهن خود راه ندهند.
وی افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگهای کنونی جهان اسلام دارای چند وجه مشترک است که از مهمترین آنها می توان به نیابتی و تحمیلی بودن، منفعت داشتن برای غربی ها و تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف های درونی بین مسلمانان اشاره کرد.

شهرستان لنده:

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا باعث عزت و سربلندی انسان‌های مؤمن و خداجو در این دنیا و آخرت می‌شود.

وی افزود: تقوا بهترین توشه برای آخرت بوده که باید از هر فرصتی برای تقویت آن استفاده کنیم چراکه پرهیزگاری باعث پاکی روح و جسم و نزدیکی و تقرب به درگاه خداوند خواهد شد.

امام جمعه لنده در ادامه با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس نعمت بزرگی برای ملت ایران بوده که امروز اثرات و برکات آن در عرصه‌های مختلف نصیب این ملت شده است.

محمودی‌اصل یادآور شد: دفاع هنوز ادامه دارد ولی شکل و ماهیت آن عوض شده به گونه‌ای که دیروز جنگ نظامی بوده و امروز جنگ فرهنگی و مقابله با اعتقادات و باورهای ملت که دشمنان نظام از هر حربه و نیرنگی برای برآورده شدن نقشه‌های شوم خود استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری ایثارگران و شهدا بوده خاطر نشان کرد: پیام دفاع مقدس به ملت ایران «ما می‌توانیم» بوده که امروز هم باید در لایه‌های درونی نظام و ملت نهادینه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین و ضروری‌ترین برنامه‌هایی است که همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی در جهت تقویت آن باید تلاش کنند.

محمودی‌اصل به رمز پیروزی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایمان، معنویت و تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی ملت در جنگ نابرابر هشت‌ساله در مقابل کشورهای حامی عراق و رژیم بعث بوده است.

وی افزود: ولایت فقیه همان عنصر دینی نظام بوده که امروز به بهانه‌های مختلفی دشمنان داخلی و خارجی آن را مورد هجوم و حمله قرار داده‌اند.

امام جمعه لنده یادآور شد: جنگ نرم امروز باید در زیر سایه مقام معظم رهبری و با شعار ما می‌توانیم و با روحیه ایثار و شهادت به پیش برده شود تا آسیبی به مملکت و نظام اسلامی ما وارد نشود.

محمودی‌اصل با تأکید بر توان دفاعی و نظامی کشور گفت: دیروز با دست خالی و با اراده و اعتماد به نفس در مقابل دشمنان ایستادیم و با همان اراده به تقویت بنیه دفاعی و نظامی خود پرداختیم به گونه‌ای که امروز در زمره مقتدرترین کشورهای جهان قرار گرفته‌ایم.

وی افزود: یکی دیگر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری رشد و توسعه کشور در همه ابعاد به خصوص اقتصاد مقاومتی و بالا بردن سطح معیشت و رفاه‌ عمومی در کشور بوده که نیاز آن اعتماد به نفس و اراده و تکیه بر توان و استعداد داخلی است.

محمودی‌اصل ادامه داد: پیروزی در جنگ اقتصادی امروز تنها با تکیه بر توان داخلی و افزایش حمایت از تولیدکنندگان محقق خواهد شد.

وی افزود: تفسیرهای نادرست از اقتصاد مقاومتی و عدم اعتقاد برخی از مسؤولان به این امر مانع از تحقق آن شده، نیاز است با اجرای صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جهت گشایش و رفاه اقتصادی قدم برداریم.

محمودی‌اصل با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: مدرسه محل تربیت انسان‌های کارآمد بوده که دشمنان به دنبال نفوذ در این کانون و خانه دوم فرزندان ما هستند.

وی افزود: دشمن با نفوذ در مدرسه به دنبال دور کردن برنامه‌های آموزشی و تربیتی از مبانی دینی و انقلابی بوده و در این راه از هر کوششی برای قربانی‌ کردن فکر و اندیشه جوانان ما استفاده خواهد کرد.

امام جمعه لنده تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرمودند «معلم مهمترین امانت یعنی فرزندان بشر را در اختیار دارد».

محمودی‌اصل ادامه داد: معنویت و ارزش‌های دینی همچون حجاب، نماز و تربیت دینی باید مورد توجه مدیران و معلمان و مربیان پرورشی قرار گیرد.

وی به روز خانواده و تکریم سالمندان و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: خانواده کوچترین نهاد اجتماع بوده که بزرگترین آسیب‌ها در کمین آن است.

محمودی‌اصل با بیان اینکه دشمنان به دنبال دور کردن خانواده‌ها از اصل تربیت و ارزش‌های معنوی هستند افزود: پیامبر گرامی‌ اسلام سفارش زیادی در خصوص احترام به محاسن سفیدها داشته و احترام به ریش‌سفیدان و بزرگان را احترام به خود پیامبر خوانده‌اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت