پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 مهر 1395 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 6699

نماینده مردم بهبهان مطرح کرد:

دیپلماسی نفتی ایران به دامپینگ عربستان پایان داد/ نقش ویژه ایران در بازگشت اقتدار نسبی به اوپک

کشت زر افزود: تا زمانی که میزان تولیدات ایران به حجم تولیدات پیش از تحریم ها بازگردد به افزایش تولید ادامه خواهد داد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عضوکمیسیون انرژی مجلس،با تاکید بر اینکه دیپلماسی نفتی ایران، به دامپینگ عربستان پایان داد، گفت:ایران در تعیین دبیرکل اوپک و بازگشت اقتدار نسبی به این نهاد موثر نفتی نقش ویژه ای ایفا کرد.

 به گزارش صدای جنوب ،حبیب الله کشت زر درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تصمیم اوپک مبنی بر لزوم تعیین سقف تولید نفت،گفت:آنچه که سبب شدعربستان رعایت سقف اوپک را بپذیرد،کاهش قیمت نفت و کاهش درآمدهای نفتی این کشور است،درآمد حاصل از تولید ۴ هزار بشکه نفت درگذشته هم اکنون با تولید ۱۲ هزار بشکه ای محقق می شود که یکی از دلایل آن دامپینگ نفتی عربستان است.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه لجاجت و تلاش برای واردکردن لطمه به ایران از دلایل اصلی افزایش سقف تولید توسط عربستان بود،افزود:عربستان برای تنگ کردن عرصه برای ایران و همچنین کنار زدن روسیه به افزایش عرضه نفت ارزان در این بازار و دامپینگ نفتی اقدام کرد.

منطقه شرق آسیا و چین هدف صادرکنندگان بزرگ نفت به شمار می رود

کشت زر با تاکید براینکه منطقه شرق آسیا و چین نیز هدف دیگر صادرکنندگان بزرگ نفت به شمار می رود، ادامه داد:باتوجه به رشد اقتصادی شرق آسیا و چین،این کشورها در سال های آینده به عنوان بزرگترین متقاضی نفت در جهان به شمار رفته و خرید نفت را افزایش خواهد داد؛بنابراین تولیدکنندگان قصد دارند که هرچه بیشتر جای پای خود را در این بازار محکم کنند.

وی با اشاره به اینکه عربستان چندین بار،دامپینگ کرده و قیمت نفت را برای خریداران چینی و سایر خریداران شرق آسیا، کاهش داده است، یادآور شد:رقابت تولیدکنندگان نفتی درحالی تبدیل به دامپینگ شد که حتی با وجود کاهش قیمت ها به شدت ادامه یافت و در واقع غول های نفتی دنیا تلاش کردند،رقبا را به قیمت سقوط قیمت ها از میدان رقابت خارج کنند.

نقش ویژه ایران در بازگشت اقتدار نسبی به اوپک

کشت زر افزود: تا زمانی که میزان تولیدات ایران به حجم تولیدات پیش از تحریم ها بازگردد به افزایش تولید ادامه خواهد داد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش تاثیرگذار ایران در تعیین دبیرکل اوپک و بازگشت اقتدار نسبی به این نهاد موثر نفتی،تصریح کرد:سیاستی که عربستان و هم‌پیمانان آن در دو تا سه سال اخیر اجرا کردند و اجازه ندادند اوپک در بازار مؤثر باشد، سیاست غلطی بوده که اوپک را به اینجا رساند و خوشبختانه سیاست نفتی ایران سیاست های اشتباه کشورهای مذکور را با شکست مواجه کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت