پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 بهمن 1398 ساعت 06:11:: شناسه خبر: 67071

قاچاق چوب معضلی که در کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته نمی‌شود

به گفته مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد قطع شبانه درختان و قاچاق چوب بعد از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین رشد داشته که بهتر است مسوولان برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده و تدبیری اتخاذ کنند.

صدای جنوب:

هفته‌ای نیست که خبرهای قاچاق چوب توسط منابع طبیعی و محیط زیست به بیرون مخابره نشود، عده سودجو دست از سر جنگل‌های این استان برنمی‌دارند و با قطع درختان، آنها را به سایر استان‌ها قاچاق می‌کنند.

قاچاق چوب پدیده‌ای است که طی سال‌های اخیر رشد داشته، معضلی که انگار در این استان جدی گرفته نمی‌شد و به گفته مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد قطع شبانه درختان و قاچاق چوب بعد از سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین رشد داشته که بهتر است مسوولان برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده و تدبیری اتخاذ کنند.

اما شب گذشته باز خودروی وانت مزدا حامل  چوب بلوط توسط  مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد توقیف شد تا زنگ خطر این قاچاق بیش از گذشته به صدا در آید.

در همین خصوص سید اسدالله هاشمی با اشاره به اینکه این خودرو، شبانه حامل چوب بلوط بود که توسط مامورین توقیف شد، افزود: به منظور اعمال قانون  برای متهم پرونده‌ای تشکیل و به همراه مستندات به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

پرونده این قاچاقچی و سایر قاچاقچیان چوب به مراجعه قضایی ارسال شده اما انتظار می‌رود مسوولان تدابیری اتخاذ کنند و در کنار این دو اداره برای این معضل چاره بیاندیشد جریمه‌های سنگین‌تری وضع کنند و خلاصه هر آنچه از دستشان برمی‌آیبد انجام دهند تا جنگل‌ها و درختانی که جزء این استان است توسط عده‌ای منفعت طلب و سودجو به تاراج نرود.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت