پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 بهمن 1398 ساعت 00:11:: شناسه خبر: 67616

اسناد مالکیت دفترچه‌ای فاقد اعتبار می‌شوند/صدور بیش از ۱۹ هزار سند تک برگ در کهگیلویه و بویراحمد

زمان خوب امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از راه‌اندازی واحد ثبت اسناد و املاک شهرستان بهمئی خبر داد و اظهار داشت: مجوز راه‌اندازی اداره ثبت اسناد لنده نیز ثبت شده ولی هنوز افتتاح نشده است.

صدای جنوب:

زمان خوب امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از راه‌اندازی واحد ثبت اسناد و املاک شهرستان بهمئی خبر داد و اظهار داشت: مجوز راه‌اندازی اداره ثبت اسناد لنده نیز ثبت شده ولی هنوز افتتاح نشده است.

سرپرست اداره‌کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: اداره دهدشت به سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده خدمات‌ ارائه می‌دهد.

خوب با اشاره به حجم بالای کار در اداره دهدشت کمبود نیرو را مانع خدمات‌رسانی مطلوب به مراجعه کنندگان دانست.

این مسؤول تثبیت مالکیت اراضی دولتی را از جمله مهمترین وظایف تعریف شده برای سازمان ثبت اسناد و املاک برشمرد و افزود: از مجموع مساحت  یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتاری استان یک میلیون و ۴۳۰ هزار هکتار را ارضی ملی تشکیل می‌دهد و این اراضی ثبت کاداستری شده است.

خوب گفت: تثبیت اراضی ملی در کاداستر باعث کاهش ۲۵ درصدی ورودی پرونده‌های قضایی می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه مبارزه با فساد در این سازمان بدون اشاره به تخلفات شناسایی شده در دفاتر اسناد رسمی تصریح کرد: نظارت و بازرسی دفاتر اسناد رسمی به صورت مداوم انجام می‌شود و تخلفی اگر مشاهده شود پس از تنظیم گزارش طرف بازرس، به جانشین دادستان ارسال کیفر خواست صادر و بر اساس مجازات پیش‌بینی اعمال قانون می‌شود.

وی گفت: آرشیوسازی و اسکن پرونده‌های ثبتی در مرکز استان به پایان رسید و در کهگیلویه و گچساران در حال انجام است.

 

خوب با بیان اینکه به اسناد مالکیت دفترچه‌ای هیچ گونه خدماتی ارائه نمی‌شود از صاحبان املاک خواست برای کاداستری شدن اسناد خود مراجعه و مراحل تک برگ شدن اسناد را انجام دهند.

وی از صدور ۱۹ هزار و ۷۰۱ سند تک برگ(کاداستری) طی ۱۰ ماه گذشته در استان خبر داد.

این مسؤول بیان داشت: تا سال ۸۶ ثبت اسناد و املاک سنتی‌ترین اداره دولتی بود در حال حاضر اما یکی از ادارات مکانیزه شده است که همه مکاتبات به صورت شبکه انجام می‌شود.

وی، با بیان اینکه وقایع ازدواج و طلاق طی ۱۰ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ به ترتیب پنج و سه درصد کاهش یافته است، گفت: در طرح جدید ثبت واقعه طلاق هر دفترخانه در طول سال تنها مجاز به ثبت ۹۵ فقره است.

خوب، با اشاره به درآمدهای ثبت اسناد و املاک از افزایش ۵۲ درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: همه درامد حاصله به صورت ۱۰۰ درصدی به حساب خزانه واریز می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت