پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 29 بهمن 1398 ساعت 19:11:: شناسه خبر: 69430

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

رأی دادن با شناسنامه دیگران مجازات سنگینی دارد

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رأی دادن با شناسنامه ی افراد دیگر ممنوع است و بر اساس ماده ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مجازات سنگینی برای آن وضع شده است.

صدای جنوب:

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رأی دادن با شناسنامه ی افراد دیگر ممنوع است و بر اساس ماده ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مجازات سنگینی برای آن وضع شده است.

به گزارش صدای جنوب،حسن نگین تاجی  اظهار داشت: این موضوع یکی از عناوین مجرمانه محسوب می شود و از لحاظ اخلاقی قابل قبول نبوده و جرم است.

وی افزود: رصد و بررسی فضای بیرون از شعب اخذ رأی و اطراف آن، با دقت و هوشیاری کامل مورد توجه پلیس استان است و در صورت مشاهده خرید و فروش رأی با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمامی نیروهای نظامی ،انتظامی و امنیتی استان خالصانه پای کار هستند و با همراهی، هماهنگی و تعامل آنها انتخابات سالم و پرشوری برگزار خواهد شد.

نگین تاجی به به نامزدهای انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد توصیه کرد که وظیفه اصلی نماینده، تصویب و تدوین قوانین و نظارت بر اجرای صحیح قانون است و باید خود به این امر پایبند باشند.

وی ابراز داشت: پس از اعلام نتایج هرگونه اعتراض آن ها باید در قالب قانون باشد و هرگونه اقدام غیرقانونی با پاسخ پلیس و دستگاه قضایی مواجه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هرگونه اعتراضی در این مراحل دارند باید به مراجع صالحه مراجعه کنند و قانون پذیری، ولایت مداری و احترام به قانون رعایت شود.

وی گفت: هتک حرمت ها، افتراها، نشر اکاذیب، توهین ها و وعده های خلاف قانون جرم است و نامزد انتخاباتی حق ندارد وعده ای به مردم بدهد که امکان عملی کردن آن وجود ندارد و قانون این اجازه را به او نمی دهد.

نگین تاجی به مردم توصیه کرد که دقت داشته باشند، ظرفیت ها، توانمندی و اخلاص و پاکی نیت ها را در نظر داشته باشند و رأی شان بر اساس تعهد و تخصص باشد.

۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی اعم از هیات های نظارت، بازرسی، کمیته های مختلف ، نیروهای امنیتی و انتظامی کار برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان را بر عهده خواهند داشت.

کهگیلویه و بویراحمد دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود. ایرنا

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت