پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 اسفند 1398 ساعت 16:12:: شناسه خبر: 70145

انتقاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی/مردم کهگیلویه و بویراحمد رعایت نمی‌کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در راستای پیشگیری از این بیماری، گروهی آموزش دیده به پلیس راه گچساران_تهران فرستادیم تا موارد مشکوک را به ما اطلاع دهد، این گروه‌ها را در دهدشت و یاسوج هم مستقر کردیم.

صدای جنوب:

پرویز یزدان‌پناه در نشست بررسی بیماری کرونا گفت: ۳۸۹ مورد مشکوک به بیماری کرونا در استان داشتیم که ۹۴ نفر بستری شدند، ۴۰ نفر در مرحله اول بیماری ترخیص شدند، همچنین آزمایش ۶ نفر را به تهران ارسال شد که یک نفر مثبت بود و ۶ نفر هم امروز فرستادیم که نتیجه انها منفی بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در راستای پیشگیری از این بیماری، گروهی آموزش دیده به پلیس راه گچساران_تهران فرستادیم تا موارد مشکوک را به ما اطلاع دهد، این گروه‌ها را در دهدشت و یاسوج هم مستقر کردیم.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی مواد ضدعفونی در استان وجود دارد، افزود: نزدیک به ۱۰۰ تن مواد ضدعفونی کردیم ضمن اینکه قرار شد سپاه خودروی.ش.م.ر برای ضدعفونی در اختیار ما قرار دهد.

این مسوول بیان کرد: ۱۰۷ مورد از قلیان سراها را پلمب کردیم ۱۸۰ مورد از قلیان سراها هم خودشان بستند و ۸۳۸ مورد قلیان جمع‌آوری شد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه ۳۵۰ مورد سالن تفریحی و اماکن گندزدایی شد، گفت: ۶۷۰ مورد آموزش برای افراد برگزار کردیم و روزی ۳ تا ۴ بار معاونین و همکاران علوم پزشکی با حضور در برنامه‌های تلویزیونی اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: آزمایش مرجع به زودی در جاده سی‌سخت راه‌اندازی می‌شود تا نیازی به ارسال آزمایش‌های ویروسی به تهران نباشد.

این مسوول در خصوص کمبود ماسک در سطح استان گفت: یک خط تولید در شیراز قرار است با ظرفیت بالایی ماسک تولید و به استان ارسال کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به صورت غیر رسمی ۷۰۰ دانشجوی استان در قم و تهران هستند  هر لحظه ممکن است این افراد به استان بیایند به همین دلیل دو هفته آینده، برای استان سرنوشت‌ساز هستند و تیک این ویروس را خواهیم داشت و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها به دانشگاه کمک کنند.

وی در پایان عنوان کرد: متاسفانه علی‌رغم تذکرات متعدد مبنی بر عدم حضور در تجمعات، مردم در استان کهگیلویه و بویراحمد رعایت نمی‌کنند و همچنان در مراسمات و جشن‌های عروسی حضور دارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت