پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 22 مهر 1395 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 7266

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:

احتمال مرگ افراد پرخطر در پی ابتلا به بیماری آنفلوآنزا/ مورد جدیدی از ویروس آنفلوآنزا در کشور گزارش نشده است

گروه های پرخطر افرادی را شامل می شود که با ابتلا به آنفلوآنزا وضعیت سلامت آنها وخیم شده و حتی این بیماری می تواند منجر به مرگ آنها شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت محمد مهدی گویا در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: گروه های پرخطر باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده تا با شروع فصل سرما به این بیماری مبتلا نشوند.

به گزارش صدای جنوب ،محمد مهدی گویا  افزود: گروه های پرخطر افرادی را شامل می شود که با ابتلا به آنفلوآنزا وضعیت سلامت آنها وخیم شده و حتی این بیماری می تواند منجر به مرگ آنها شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که افراد پرخطر چه کسانی هستند، اظهار کرد: افراد بالای ۶۵ سال، بیماران قلبی، ریوی و افرادی که دارای دیابت کنترل نشده هستند و کسانی که به دلیل ابتلا به سرطان تحت درمان شیمی درمانی و یا رادیو تراپی قرار گرفته اند باید واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

گویا ادامه داد: به طور کلی تمام افرادی که در سیستم دفاعی بدن خود دچار مشکل بوده، باید این واکسن را دریافت کرده و کودکان و همچنین زنان باردار نیز شامل افراد پرخطر می شوند.

وی در خصوص بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا، تصریح کرد: بهترین زمان جهت تزریق این واکسن، اواخر شهریور ماه و اوایل مهرماه است و کسانی که تاکنون این واکسن را تزریق نکرده اند باید تا پایان مهر نسبت به دریافت این واکسن اقدام کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم ارائه نسخه پزشک به داروخانه ها جهت دریافت واکسن آنفلوآنزا اذعان کرد: افراد پیش از تزریق واکسن آنفلوآنزا باید به پزشک مراجعه کرده و در صورت صلاحدید پزشک به همراه نسخه به داروخانه ها مراجعه کنند.

گویا با بیان اینکه لازم نیست جوانان وا فراد عادی نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند، گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای تمام افراد الزامی نیست و جوانان و افراد عادی نباید این واکسن را تزریق کنند.

وی با غیر قابل پیش بینی توصیف کردن ویروس آنفلوآنزا، تأکید کرد: این ویروس قابل پیش بینی نیست و نمی توانیم از قبل پیش بینی کنیم که هر سال قرار است چه افرادی و در چه شهرهای از کشور به ویروس انفلوآنزا مبتلا شوند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: هر سال حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد جامعه در فصل سرما مبتلا به ویروس آنفلوآنزا می شوند که این ویروس درجه بندی شده و برخی از این افراد مجبور هستند به بیمارستانها مراجعه کنند.

گویا با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر ورود ویروس آنفلوآنزا از سایر کشورها به ایران نداشته ایم، خاطر نشان کرد: تاکنون ورود نوع جدیدی از ویروس آنفلوآنزا به داخل کشور گزارش نشده و شاهد شیوع این بیماری در کشور نیستیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت