پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 فروردین 1399 ساعت 16:01:: شناسه خبر: 72782

گزارش پنجمین نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در کهگیلویه/تصاویر

دومین جلسه شورای سلامت و پنجمین نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری کهگیلویه به ریاست علی رضا اتابک فرماندار این شهرستان برگزار شد.

صدای جنوب:

دومین جلسه شورای سلامت و پنجمین نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری کهگیلویه به ریاست علی رضا اتابک فرماندار این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رییس شبکه بهداشت ودرمان با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۵۰۱ نمونه گیری شده که ۲۹ مورد ان مثبت بوده است.

محمد طاهر طیب زادگان افزود:از این تعداد تنها ۲ نفر بستری و بقیه بهبود پیدا کرده و یا در منزل تحت درمان و مراقبت می باشند.

وی کفت:در حال حاضر درمرحله نمونه گیری هستیم و امار مثبت چند روز اخیر همان اطرافیان و یا  افرادی اند که با بیمار درتماس بوده اند.
طیب زادگان به ان دسته از بیمارانی که شرایط قرنطینه رارعایت نمیکنند هشدار داد که در غیر اینصورت در شرایط ایزوله بستری خواهند شد.
رییس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه ادامه داد:برخی از مبتلایان علائم ندارند و حتی علائم خیلی خفیفی دارند و ما هم اکنون بیماریابی فعالی داریم و خوشبختانه بستری ها نزولی هستد.
وی ادامه طرح طرح فاصله گذاری  اجتماعی را خواستار شد و گفت:این طرح بایدباشدت ادامه پیداکتد.
وی برچیده شدن سدمعبر را اقدامی مهم دانست و کفت: دوره گردها خطرناک هستندو نیروی انتظامی وتعزیزات همچنان همکاری کنند چون قوه قهریه تیازاست.

طیب زادگان تصریح کرد:متاسفانه همچنان  مراسمات با تجمع هست و در این زمینه جلوگیری باید شود.
رییس شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه با اشاره به اینکه فوتی های مشکوک هم مثبت محسوب می شوند  گفت: شهرداری باید پروتکل بهداشتی را  رعایت کند.

مدیر اداره صمت کهگیلویه نیز گفت:۷۵گشت مشترک و پلمپ ۹۱واحد همچنین جریمه
۴۹واحد متفرقه به دلیل عدم رعایت بهداشت و تعطیلی ۳۵۰۰واحد و جریمه  تخلف صنفی ۱۸ واحد از جمله عملکرد این اداره در این مدت است.

حکیم افزود:در این مدت ۱۱۱ گزارش ستاد خبری به اداره صمت مخابره که از این تعداد ۳۲ واحد متخلف به اداره تعزیرات معرفی شدند.
وی گریزی به افزایش قیمت برخی از کالاها زد وگفت:برنج به دلیل اینکه ارز حمایتی را برداشته اند دچار افزایش قیمت شده و ۹۰تن برنج خریداری ولی امکان توزیع فعلا نیست.
حکیم تاکید کرد: فقط واحدهای تولیدی مرتبط با پیشگیری از بیماری کرونا  باید فعالیت داشته باشند.

سرهنگ محقق زاده نیز در سخنانی از فعالیت جهادی فرماندار و همه اعضا قدردانی کرد و گفت:در بحث مقابله با شیوع ویروس منحوس کرونا کهگیلویه
وضعیت مناسبی  دارد و تا آخرین نمونه تلاش هاباید ادامه داشته باشد.
فرمانده نیروی مقاومت بسیج ،مدیریت مجموعه نظام را ستود و گفت:تاکنون تعداد ماسک درقالب خانوادگی و کارگاهی ۲۶هزار ماسک تهیه و بسیجیان درب منازل تحویل خانواده ها داده اند.
وی افزود:قرارگاه بسیج سازندگی استان نیز اقدام به تهیه ماسک کرد و تحویل داروخانه ها داد.
محقق زاده  آموزش کسبه به تعداد  ۱۳۵۰۰نفر،گندزدایی معابر ،بیمارستان ،مراکز درمانی وپیاده روها بالغ بر۲۰منطقه و تهیه ۴۵۰۰شیلدمحافظ تولید و تحویل به کادر درمانی ،توزیع بسته بهداشتی و معیشتی توسط گروه های جهادی (۵۵۹بسته معیشتی)،راه اندازی ایستگاه سلامت ۵مورد و انجام ۶۰۰نفر روز عملیات رسانه ای با توحه به ضرورت و  تولید ۵۰۰ جفت ساق بند را از جمله عملکرد بسیجیان و گروه های جهادی برشمرد.

سرهنگ محقق زاده ایست و بازرسی وکنترل های ورودی وخروجی تا۱۵فرورذین ماه را از دیگر وطایف محوله عنوان کرد و یاداور شد با همکاری مردم و نیروی انتظامی خوشبختانه این طرح با موفقیت انجام شد.
مسعودجو معاون نیروی انتظامی نیز گفت :گشت های داخل شهر و کنترل های ورودی وخروجی و اعمال قانون خودروهای متخلف توسط راهور از جمله عملکرد نیروی انتظامی در این مدت بوده  است.
وی جلوگیری از خروج مردم در روز طبیعت باهمکاری فرماندار وسایر اعضا را اقدامی ارزنده خواند و گفت: مردم باید همراهی بیشتری داشته باشند تادربحت مقابله با کرونا موفق باشیم.

شهردار دهدشت یکی دیگر از اعضای شورای سلامت در بیان عملکرد زیر مجموعه خود گفت:از همان روزهای نخست بحث شیوع کرونا اقدام به گندزدایی وضدعفونی کردیم وجلوترازهمه استان ،بازار روز و شب و مراکز تجمعی را  تعطیل نمودیم.
اسفندیار برخه افزود:همواره در راستای مصوبات  شورای سلامت حرکت کردیم و هرچه گفتند انجام دادیم به طوری که  هیچگونه گردشگری نداشتیم.
وی ادامه داد:در این مدت سدمعبر راجمع آوری کردیم و آمبولانس مخصوص  تهیه و در واحد نقلیه اماده است و اگر چه ناخوشایند خواهد بود اما شهرداری دهدشت طبق پروتکل بهداشتی برای خاکسپاری متوفیان  قبر آماده کرده است.
برخه تاکید کرد:از فرماندار جهادی به خاطر همکاری و تصمیمات قاطع قدردانی می کنم.

مدیر اداره دامپزشکی کهگیلویه نیز در سخنانی گفت :تشدید نظارت برفراورده های دامی در دستور کار قرار گرفت و در این مدت نظارت بر کشتارگاه هم بصورت مستمر انجام و اماکن عرضه مرغ زنده جمع آوری شد.

حسینی گفت:مردم به جهت حفظ سلامت خود مرغ کشتار روز استفاده کنند.

فرماندار کهگیلویه هم اظهار داشت:سلامتی نعمتی است که خداوند اززانی داشته و اگر تیازاست باید جانمان رافدا کنیم و شهدای سلامت همین کار را با مجاهدت های خود کردند.
علی رضا اتابک با معرفی حاج سعادتیان دادستان جدید کهگیلویه گفت:سعادتیان آدم شریف و پای کار است و در همین مدت کوتاه شاهد اقدامات مثبت وی بوده ایم.

 وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای کنترل بیماری کرونا اظهار داشت: کارهای میدانی برگرفته از نوع دوستی ایرانیان انجام شد و نقش مردم و بسیجیان در فعالیت‌های خودجوش بی‌بدیل بود.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: در شهرها و ۴۵۰ روستای شهرستان با تلاش شبانه‌روزی یکهزار و ۷۰۰ نفر اقدامات پیشگیرانه از قبیل ضدعفونی معابر عمومی و اماکن صورت گرفت.

وی تصریح کرد:۲۵۹هزارلیتر آب ژاول تهیه و توزیع و ۱۰۰هزار لیتراز آن با همکاری ابفاروستایی توزیع شد.

اتابک اضافه کرد: کرونا درس‌های همدلی فرزندان کهگیلویه را در هر مقام و جایگاه و دیاری نمایان کرد. بخشیدن اجاره بها به مستاجران نمونه‌هایی از همدلی و مهربانی در سنگر مبارزه با کرونا است و باید در دو مرحله پیش و پسا کرونایی این حماسه ها ثبت شود و برای همیشه حفظ گردند تا در خاطره ها بماند.

فرماندار کهگیلویه گفت: صنوف متعددی همکاری کردند و با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی کسب و کار را تعطیل کردند تا کمکی به مهار زنجیره انتقال ویروس کرده باشندو امیدواریم دولت با اتخاذ تدابیری جوابگوی صنوف باشد.

اتابک تصریح کرد: از زمان اجرای طرح‌های مقابله با کرونا افزون بر پنج هزار خودرو از ورود به شهرستان منع و به مبدا برگردانده شدند که این با همت و حساسیت و مجاهدت نیروهای پای‌کار محقق شد.

وی با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به محض ابلاغ در شهرستان اجرا شد، افزود: اجرای همه مصوبات تا بیستم فروردین ماه تداوم دارد.

اتابک اضافه کرد: آماری که از غربالگیری شهروندان به دست آمده امیدوار کننده است. بخشداران و دهیاران همچنان باید وضعیت را پایدار نگه دارند.

وی تاکید کرد:هیچ فروشگاه زنجیره ای در کهگیلویه باز نخواهد بود.

اتابک در پایان سخنانش با اشاره به قدردانی مدیران از فرماندر خاطر نشان کرد همه این موفقیت ها حاصل همکاری همگانی و پای کار بودن سپاه،نیروی انتظامی ،شبکه بهداشت ،هلال احمر و سایر ادارات عضو ستاد پیشگیری از کروناست.

سعادتیان دادستان کهگیلویه نیز در سخنانی با قدردانی از مردم و اعضای شورای سلامت اظهار داشت:
وقتی فرماندار ‌شبانه روز پیگیر است مردم هم باید این چنین رعایت کنند تا هر چه سریعتر شاهد ریشه کنی این ویروس باشیم.

وی خطاب به اعضای شورای سلامت گفت: دادستان شبانه روز پیگیر و درخدمت سلامت مردم است و هیچگونه اغماضی نخواهد شد.
سعادتیان وضعیت بهداشت نانوایی ها را ضعیف دانست و گفت: سلامت مهمتر است و اگر نانوایی اضافه کردن کارگر را بهانه می کند،  همان بهتر که تعطیل شود.
سعادتیان ایجاد قبر با رعایت پروتکل بهداشتی توسط شهرداری را اقدامی خوب  و پیشگیرانه برشمرد و گفت:تعطیلی بازار تابیستم ادامه دارد و دربرابر متخلفان سختگیری خواهیم کرد.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کهگیلویه گفت:کمپ های ترک اعتیاد اگر در این مدت خلوت شوند بهتر است زیرا سلامت مهم خواهد بود.

برپایه گزارش صدای جنوب در این نشست فرماندار از بسیاری ادارات ابراز رضایت داشت ولی از محدود اداراتی نیز گلایه مند بود.

در این جلسه شرکت کنندگان تدابیر بهداشتی را رعایت کرده بودند.

فرماندار کهگیلویه در چند نوبت از اصحاب رسانه و تلاش های انها قدردانی کرد.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت