پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 17 فروردین 1399 ساعت 14:01:: شناسه خبر: 72877

اصناف کهگیلویه و بویراحمد ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند/دستور استاندار به فرمانداران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اصناف از جمله خواربارفروشی‌ها، قصابان، نانوایی‌ها ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و این مهم باید مستمر رصد شود.

صدای جنوب:

حسین کلانتری ظهر امروز در نشست ویدئو کنفرانس با فرمانداران و روسای مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صنوفی همچون خواربارفروشی‌ها، قصابان، نانوایی‌ها ضروری بوده و به طور مداوم و‌مکرر نظارت و رصد بازار در دستور کار فرمانداران باید باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد:  غربالگری ،انجام تست، بیماریابی و توجه ویژه به قرنطینه خانگی مبتلایان از جمله عوامل مهم قطع زنجیره انتقال ویروس است.

وی با تسلیت به خانواده‌های داغدار به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، عنوان کرد: افراد بی بضاعت و نیازمندی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و مشکل مایحتاج دارند از طریق دستگاه‌های حمایتی مورد توجه ویژه قرار گیرند.

کلانتری در خصوص شناسایی و مراقبت دقیق از بیماران و مبتلایان در شهرها و روستاها هشدار داد و افزود: رها کردن هر بیمار همانند بمب خوشه‌ای بوده که در جمعیت رها شود و فاجعه‌ای به بار آورد.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی صنوفی همچون خواربارفروشی‌ها، قصابان، نانوایی‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به طور مداوم و‌مکرر نظارت و رصد بازار در دستور کار فرمانداران باشد.

کلانتری با تقدیر از مالکانی که در برخی شهرستان‌ها با اقدامی خیرخواهانه و خداپسندانه اقدام به بخشش اجاره مغازه  خود کردند، ادامه داد: با توجه به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین ماه انتظار می‌رود فرمانداران و مسئولان استان با دقت و حساسیت و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی ،مراقبت کنند تا به زودی شاهد قطع زنجیره انتقال این ویروس و رهایی استان از این ویروس خطرناک باشیم.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه به تمام شهرستان‌ها و رعایت عدالت توزیع مواد بهداشتی و وسایل حفاظتی را از اولویت‌ها دانست و گفت: تمام شهرستان‌ها و مناطق برای ما یکسان بوده و باید به همه نقاط شهری و روستایی توجه یکسان شود.

کلانتری بیان کرد: هر شهرستانی که در اسرع وقت به صورت صددرصد طرح غربالگری را انجام دهد از فرماندار و مسئولان بهداشت و درمان آن شهرستان تقدیر می‌شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت