پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 مهر 1395 ساعت 11:07:: شناسه خبر: 7312

محمد علی وکیلی :

ضرورت تخصیص منابع مالی مناسب برای توسعه ورزش معلولان و پارالمپیک

اهمیت دادن به ورزش معلولان نباید مختص به یک روز باشد و این موضوع باید در طول سال مورد توجه قرار بگیرد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است امروزه تخصیص منابع مناسب برای کمک به توسعه ورزش معلولان و پارالمپیک امری ضروری است و کسب دستاوردهای مناسب کاروان پارالمپیک کشورمان نشان دهنده این امر است.

به گزارش صدای جنوب، محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن گرامیداشت ۲۴ مهرماه به عنوان «روز پارالمپیک»، گفت: کسب دستاوردهای مناسب کاروان پارالمپیک کشورمان، نشان می‌دهد که در صورت وجود امکانات، ظرفیت‌های بسیاری در این عرصه برای شکوفا شدن وجود داد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معلولیت، محدودیت نیست و افراد با محدودیت جسمی کارهایی انجام می‌دهند که بسیاری از افراد سالم جامعه نمی‌توانند آنها را انجام دهند، اظهار کرد: باید با آماده سازی زیرساخت‌های ورزش معلولان، زمینه مشارکت سایر افراد کم توان به منظور حضور در ورزشگاه‌ها را فراهم کرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه جامعه باید نسبت به ظرفیت معلولان تغییر نگرش دهد، تصریح کرد: بر این اساس عرصه ورزش می‌تواند عاملی برای ایجاد تغییر نگرش جامعه به افراد معلول محسوب شود و حضور قهرمانان پارالمپیک در میادین ورزشی و بدست آوردن مدال‌های رنگارنگ نیز نشان دهنده ظرفیت این افراد است.
وی ضمن تاکید بر اینکه تخصیص منابع مناسب برای کمک به توسعه ورزش معلولان امری ضروری است، ادامه داد: باید اذعان کرد که در مقایسه با تخصیص منابع بخش پارالمپیک با سایر عرصه‌ها که در حوزه قهرمانی نیز دستاورد خاصی به همراه نداشته‌اند؛ سرمایه گذاری و هزینه در بخش پارالمپیک و ورزش معلولان توجیه دارد زیرا عملکرد ورزشکاران در میادین جهانی نشان دهنده این امر است.
عضو کمیته «زنان، خانواده، تربیت بدنی و جوانان» کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از رشته‌های ورزشی پارالمپیک نوپا بوده و برای رشد ورزشکاران در این رشته‌های ورزشی، باید حمایت جدی از سوی مسئولان انجام شود، خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به ورزش معلولان نباید مختص به یک روز باشد و این موضوع باید در طول سال مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت