پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 فروردین 1399 ساعت 20:01:: شناسه خبر: 73188

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

بهترین اقدامات برای مقابله با کرونا در چرام انجام شده است

صبح امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد به طور سرزده از شهرستان چرام بازدید و با حضور در نشست ویژه ای با حضور ، معاون سیاسی امنیتی استاندار ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ، فرمانداران چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ، مسئولین شبکه بهداشت شهرستان های کهگیلویه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان چرام و برخی مسئولان دیگر در شهرستان چرام برگزار شد ، به بررسی وضعیت شیوع کرونا در این شهرستان پرداخت.

صدای جنوب:
شاید مهمترین و تخصصی ترین سخنان در مورد کرونا مربوط به سخنان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان باشد چرا که در واقع فرمانده تخصصی و میدانی مقابله با کرونا بر عهده وی و همکارانش است.
دکتر پرویز یزدانپناه در این نشست گفت : یکی از اولین ستادهای استانی مقابله با کرونا در کشور در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و ما از همان ابتدا تمهیداتی برای مقابله با ورود احتمالی این ویروس را تدارک دیده بودیم .
یزدانپناه افزود : با شیوع ویروس در کشور ، سیاست ها عوض شد . ما اولین مورد مبتلا به کرونا را در ششم اسفند مشاهده کردیم و سپس این ویروس در دیگردر شهرستان ها و چرام پیدا شد.
وی گفت : بین همه شهرستان ها این شهرستان چرام بود که زیر نظر فرماندار اولین جلسه مقابله با کرونا را تشکیل دادهو با یک برنامه اصولی به مقابله با این بیماری رفت.
یزدانپناه تخصصی ترین مرکز بهداشتی در میان شهرستان ها از نظر پرسنل را چرام عنوان کرد و اظهار داشت : در مورد چرام چهار لیسانس مبارزه با بیماری ها وجود دارد و یکی از مراکزی است که نیروهای خوبی دارد. شش پزشک در مرکز جود دارد.
وی افزود : چیزی که از اول در شهرستان چرام خوب پیش رفت این است که  چرام بهترین بیمار یابی را در کل استان دارد و این نشان از عملکرد خوب همکاران بهداشت و درمانی در شناسایی به موقع بیماران است و نکته مهمی هم که باید بگویم این است که شهرستان هایی که سفید است به معنای وجود شرایط خوب نیست بلکه می تواند از عملکرد ضعیف در بیماریابی باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گفت : در بحث مقابله با کرونا ، چرام جز نقاط خوب است که تا الان دویست نمونه گیری برای بیمار یابی دارد.
وی ادامه داد : سیاست وزارت بهداشت از اول مراجعه بیمار بود و الان سیاست به بیماریابی تغییر کرده است که باید اطرافیان و کسانی که علائم دارند کنترل شوند. ضمن اینکه اولین بیماران چرام از شهرهای دیگر به این شهر آمدند.
یزدانپناه گفت : نسبت نمونه گیری در شهر چرام حتی از یاسوج در نمونه گیری بهتر است. اما اشکال کار اینجا است که باید بیماریابی که صورت می گیرد و موردی مثبت می شود نتواند بیرون رود که متاسفانه این مورد یک مشکل کشوری است و در چرام هم زیاد است!
وی ادامه داد : نباید به افراد آلوده اجازه داده شود راحت بیرون بروند.
یزدانپناه در مورد بحث ایجاد نقاهتگاه در چرام به سرنوشت دیگر نقاهتگاه های استان اشاره کرد و گفت : باید از نقاهتگاه ها هم استقبال شود نمی شود این همه هزینه شود و نیرو هم اختصاص داده شود ، اما کسی مراجعه نکند. این همه هزینه برای نقاهتگاه های استان شد اما بجز سه نفر از مبتلایان کسی تاکنون مراجعه نکرده است!
وی در خصوص لزوم بستن راه های شهر چرام گفت : چه کسی از دهدشت امده و شهر چرام را آلوده کرده است ؟ چه کسی از بیرون آمده و دهدشت را الوده کرده است ؟! همه ورودهای کرونا به استان از فرزندان همین استان بوده اند که بیماری را آورده اند و پنهان کاری کرده اند و خانواده خود را مبتلا کرده اند!
وی ادامه داد : من پیگیری کردم عده ای از افراد الوده به توصیه ها توجه نمی کنند و همه جا می روند باید این افراد با هماهنگی قضایی محدود شوند.
یزدانپناه ادامه داد : چرام مشکل تجهیزات ندارد در خصوص اقدامات علوم پزشکی هر نیازی شهر چرام داشته باشد ما فورا تهیه و در اختیار آن ها قرار می دهیم .
وی افزود : انگ و برچسب زدن خوب نیست ضمن اینکه انگ زدن نباید باعث شود که کسی مراجعه نکند برای اطلاع و کنترل بیماری و البته بخشی از مشکل ما فرهنگی است. کرونا که یک که بیماری جنسی نیست که برخی از آن واهمه دارند.
وی با اشاره به جنجال ها در مورد چرام گفت : نرم ابتلای کرونای شهر چرام ۷۲ در یکصدهزار است در حالی که  در کشور بیش از هشتاد در یکصد هزار است اما در استان این نرم ۲۶ در یکصد هزار است .ولی در مجموع وضعیت استان و حتی شهر چرام خوب است .
وی در ادامه گفت : امیدواریم در چرام به کمک قوه قضاییه و نیروهای امنیتی بتوانیم مراقبت بیشتری داشته باشیم.
یزدانپناه در پایان گفت : در شهرستان لنده و دیگر مراکز هم هر چه بیماریابی بیشتر باشد موفقیت بیشتر خواهد بود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت