پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 فروردین 1399 ساعت 00:01:: شناسه خبر: 73223

استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیمه شعبان و سالروز ولادت امام عصر« عج»راتبریک گفت

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک نیمه شعبان و سالروز ولادت امام عصر(عج)،گفت:۳۰ بهمن ماه  سال گذشته یعنی دو روز قبل از انتخابات موضوع ویروس کرونا وارد کشور شد.

صدای جنوب:

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک نیمه شعبان و سالروز ولادت امام عصر(عج)،گفت:۳۰ بهمن ماه  سال گذشته یعنی دو روز قبل از انتخابات موضوع ویروس کرونا وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کشور سفرهای مقامات با استان ها را منع کرد، خاطرنشان کرد:این وقفه ایجاد شده باب میل ما نیست،آمار مبتلایان به کوئید ۱۹ چرام از میانگین استان بالاتر و در رنج میانگین کشور است.

استاندار افزود:باتوجه به اینکه میانگین آمار استان ما پایین تر از میانگین کشوری است،از لحظه ای که متوجه شدیم آمار شهرستان چرام بالا رفت،بلافاصله ای هیئتی به چرام فرستادیم و موضوع را بررسی کردیم و امروز هم بنده خدمت مردم چرام رسیدم.

کلانتری ادامه داد:برنامه ریزی شد که دیروز خدمت مردم چرام برسیم اما با توجه به ویدئوکنفرانسی که از تهران به ما اطلاع رسانی شد، ماندیم و در این برنامه شرکت کردیم و امروز صبح با جمعی از مسئولان استانی و فرمانداران کهگیلویه بزرگ و شورای تامین در چرام حاضر شدیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:کلیه بیماران مبتلا شده در چرام از بستگان کسانی بودند که از استان های دیگر به چرام آمدند و حتی به اسم می شناختند بستگانی را که وارد استان شده بودند.

کلانتری افزود:در واقع عامل اصلی انتشار در استان ما این مساله بود.

وی ادامه داد:با موافقت مقام معین استان و دکتر تقوی،معاون وزیر بهداشت که از فرزندان استان هست،۳ میلیارد تومان گرفتیم که ۲ میلیارد آن را به کهگیلویه بزرگ اختصاص دادیم.

مقام عالی دولتی استان تصریح کرد:عده ای دوست دارند از قرنطینه صحبت کنند اما اینطور نیست ما بیشتر افراد مبتلا را در خانه خود قرنطینه می کنیم و اگر جمع زیاد شد،آنها را به نقاهتگاه های استان انتقال می دهیم.

کلانتری با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند،قطع زنجیره کروناست، افزود:در این راستا در طرح فاصله گذاری اجتماعی  در روزهای گذشته صنوفی که احتمال شیوع کرونا در این اماکن وجود داشت،تعطیل کردیم،از کلیه افراد و صنوفی که به صورت خودجوش تعطیل کردند،تقدیر می شود.

وی با بیان اینکه حفظ جان مردم در اولویت اول است،خاطرنشان کرد:باید هم حفظ جان اولویت باشد و هم امکانات اولیه برای مردم تامین شود که کار آسانی هم نیست.

کلانتری افزود:در طرح فاصله گذاری هوشمند اصناف سه دسته اند، کم رسیک که با توجه به پروتکل ها مشکلی پیش نمی آید ؛فاصله گذاری هوشمند این گام را برمی دارد،یعنی فعالیت برخی اصناف با رعایت پروتکل های بهداشتی که از ۲۳ فروردین اجرا می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:نظارت اصلی بر این صنوف هم بر عهده وزارت بهداشت است با هماهنگی سایر نهادهای نظارتی .

وی گفت:خدا را شکر سایر شهرستان های ما در شرایط خوبی هستند اما هیچ تضمینی نیست و اگر رعایت نشود،بازگشت بسیار خطرناکی داریم از ویروسی که بسیار پیچیده و مرموز است.

کلانتری تصریح کرد:ساده ترین اقدام پیشگیرانه همین فاصله گیری از همدیگر است؛امروز در گچساران هم نشست داشتیم و اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی افزود:از دکتر یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان،مدیران شبکه بهداشت سراسر استان و پرستاران و حافظان سلامت تقدیر و تشکر ویژه می شود.

استاندار ادامه داد:اگر مردم همین تعامل و همکاری را انجام دهند،خیلی خوب است اما نباید غفلت نکنیم.

وی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر دغدغه والدین برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان،گفت:این درست است و مردم حق دارند که نگران آینده سازان باشند، سرمایه خانواده ها هم فرزندان است و حق دارند نگران باشند.

کلانتری خاطرنشان کرد:نظر قاطع استان ما را اعلام کردیم که فعلا برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها عجله نکنیم چون این مراکز از مراکز پرخطر هستند.

وی گفت:البته آموزش با تدابیر وزارت آموزش و پروش به خوبی از شبکه آموزش و شبکه های اجتماعی به خوبی پیش می رود.

استاندار کهگیلویه و بویراحم در پایان گفت: این عید را به طور ویژه به سربازان گمنام امام زمان(عج) و کسانی که در این روزها به مردم خدمت می کنند،تبریک عرض می کنم و از مردم می خواهم همچنان در کنار مسئولان برای مقابله با کرونا گام بردارند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت