پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 فروردین 1399 ساعت 15:01:: شناسه خبر: 73785

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تحقق توسعه مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال جاری اختصاص یافته است.

صدای جنوب:

شهرام عسکری افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای خرید ادوات کشاورزی سبک و سنگین در کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداران پرداخت می شود و در صورت استقبال کشاورزان امکان تخصیص بودجه بیشتری وجود دارد.

وی بیان کرد:افزایش سرعت و دقت در کار و کاهش هزینه از مزایای این تجهیزات است به همین دلیل حمایت از کشاورزان برای خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در اولویت برنامه های دولت است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کشت های گلخانه های باعث بهره وری بیشتر در مصرف آب و افزایش عملکرد در واحد سطح می شود همچنین از آمادگی جهاد کشاورزی برای پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه کشت های گلخانه ای در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

عسکری ابراز داشت:زیرساخت هایی خوبی در شهرک های گلخانه ای کهگیلویه و بویراحمد برای متقاضیان تولید در این بخش ایجاد شده است که در صورت استقبال کشاورزان افزایش درآمد آنان را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: مبارزه با آفت ها و حفظ گیاهان و داشته های موجود از دیگر راهبردهای در حال اجرای امسال است که امسال تاکنون مبارزه علیه بیماری های مختلف در چهار هزار هکتار مزرعه گندم  کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.

عسکری با اشاره به ورود آفت ملخ صحرایی به استان های مجاور، از انجام پایش ۹۱ هزار هکتار مرتع در کهگیلویه و بویراحمد بر علیه این آفت در استان خبر داد و افزود: هنوز این آفت در مراتع کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد احیای باغستان های قدیمی با انجام عملیات پیوند با ارقام جدید از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که دولت با تامین نهال رایگان از بهره برداران متقاضی حمایت می کند.

وی افزود:باغستان های قدیمی عملکرد کمی دارند و انجام پیوند زمینه جهش تولید به ویژه در محصولاتی مانند گردو  را فراهم می کند.

عسکری تاکید کرد:کشت محصولاتی با بازده اقتصادی بیشتر مانند چغندرقند و کلزا از راهکارهایی بهره وری حداکثری از ظرفیت های کشاورزی برای افزایش درآمد کشاورزان ضمن غنی سازی خاک است که نیازمند مشارکت بهره برداران است.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

استان ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت