پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 مهر 1395 ساعت 22:07:: شناسه خبر: 7388

معاون اداره کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی:

بالغ بر ۱۰هزار بانوی جویای کار در کهگیلویه وبویراحمد وجوددارد

معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۴۲۶ زن بیکار در سطح استان وجود دارد، گفت: ۵ هزار و ۳۲۲ نفر از زنان بیکار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

پایگاه خبری صدای جنوب:

معاون اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی از بیکاری چشمگیر بانوان  دارای مدارک دانشگاهی در سطح استان خبرداد.

به گزارش صدای جنوب، آیت ارمغانی روز دوشنبه در نشست کارگروه امور بانوان و خانواده اظهار کرد: جمعیت استان در سال گذشته ۷۰۳ هزار نفر برآورد شده که ۳۵۵ هزار نفر معادل ۵۰٫۵ درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند.

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۵۶ درصد جمعیت زنان استان در شهر زندگی می‌کنند افزود: آمار جمعیت زنان ۱۰ سال به بالا در سطح استان ۲۶۸ هزار و ۵۴۷ نفر است که ۳۱ هزار و ۱۴۸ نفر از این زنان فعال اقتصادی هستند.

وی بیان کرد: از مجموع ۳۱ هزار زن فعال اقتصادی ۲۰ هزار و ۷۲۲ نفر زنان شاغل هستند که دو هزار و ۳۱۱ نفر از شاغلین در مشاغل خود اشتغالی و خانگی، ۱۳ هزار و ۱۰ نفر در بنگاه‌های خرد، دو هزار و ۹۹۴ نفر در بنگاه‌های کوچک و یک‌هزار و ۲۸۵ نفر در بنگاه‌های متوسط مشغول فعالیت هستند.

این مسؤول با بیان اینکه ۹۵۶ نفر از زنان در بنگاه‌های بزرگ مشغول فعالیت هستند، گفت: ۵۱ هزار و ۷۰۰ نفر از مردم در مشاغل غیر رسمی فعالیت دارند که برآورد شده ۶۸ درصد از این آمار را زنان تشکیل دهند.

ارمغانی در ادامه با اشاره به آمار جمعیت بیکار در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جمعیت بیکار این استان ۳۳ هزار و ۲۸۶ نفر است که ۱۰ هزار و ۴۲۶ نفر از این افراد را زنان بیکار تشکیل می‌دهند.

وی درصد بیکاری زنان در استان را ۳۳٫۳ درصد دانست و تصریح کرد: از مجموع ۱۰ هزار و ۴۲۶ نفر زن بیکار در استان ۵ هزار و ۳۲۲ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی و ۴ هزار و ۸۶۲ نفر هم زنان سرپرست خانواده هستند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت