پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 اردیبهشت 1399 ساعت 12:02:: شناسه خبر: 76096

بازگشایی مدارس جهت حل مشکلات آموزشی دانش آموزان/ضدعفونی و گندزدایی مدارس

فرماندار و مدیر آموزش وپرورش کهگیلویه در جلسه شورای آموزش وپرورش استان با حضور استاندار که به شکل ویدئو کنفرانس برای بازگشایی مدارس در روز شنبه ۲۷ اردیبهشت برگزار شد شرکت کردند.

صدای جنوب:

فرماندار و مدیر آموزش وپرورش کهگیلویه در جلسه شورای آموزش وپرورش استان با حضور استاندار که به شکل ویدئو کنفرانس برای بازگشایی مدارس در روز شنبه ۲۷ اردیبهشت برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش”روابط عمومی آموزش وپرورش دهدشت”،علی رضا اتابک گفت : از نظر ضدعفونی و گندزدایی مدارس وهماهنگی آموزش وپرورش آمادگی خوبی برای بازگشایی مدارس در جهت حل مشکلات آموزشی دانش آموزان در شهرستان داریم.

رئیس شورای آموزش وپرورش دهدشت افزود : گسترش شیوع بیماری کرونا در یکی از استان های جنوبی و همجواری با شهرستان ما در صورت عدم رعایت مردم مشکل ساز می شود و شروع بازگشایی مدارس مراقبت و حساسیت زیادی را طلب می کند.

اتابک افزود : در شهرستان کهگیلویه حدود ۸۰ درصد مدارس فرایند ضدعفونی و گندزدایی را انجام دادند و آمادگی کاملی دارند که روز شنبه برای حضور احتمالی دانش آموزان برای حل مشکلات و ابهامات آموزشی پاسخگو باشند.

حسین کلانتری عصر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: نگران شیوع کووید ۱۹ در شهرستان‌های گرمسیری استان شامل بهمئی، لنده، کهگیلویه، چرام، گچساران و باشت به دلیل نزدیک بودن به استان خوزستان هستیم که باید از هم اکنون تدابیر لازم توسط مسئولان امر و مردم اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در زمینه مقابله با شیوع کرونا ویروس نگران دو شهرستان از جمله شهرستان سردسیری بویراحمد و دنا بودیم، عنوان کرد: با بحرانی شدن وضعیت خوزستان، امکان درگیر شدن کل استان بویژه شهرستان‌های گرمسیری و هم مرز با این استان وجود دارد.

کلانتری ابراز کرد: واقعیت امر در زمینه بازگشایی مدارس صفر تا ۱۰۰ مسائل و موارد بر عهده شورای تامین، ستاد استانی مقابله با کرونا و شورای آموزش و پرورش بوده و در این زمینه نیازی به تعارف نیست و تمام قد باید ورود کنیم.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه انتظار می‌رود فرمانداران و دیگر مسئولان شهرستانی ورود به تفرجگاه‌ها را در هیچ شرایطی اجازه ندهند، ادامه داد: ما نیز دنبال این هستیم که یکسری اختیارات و مجوزهای لازم را از ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله در زمینه ممنوعت تردد در روزهای آخر ماه رمضان و عید فطر بگیریم.

کلانتری تاکید کرد: فرمانداران با دیگر مدیران شهرستانی انسجام لازم را داشته باشند و هیچ مسئولی حق خروج از شهرستان را در این شرایط ندارد تا جایی که روز تعطیل نداریم و جمعه فقط یک نام برای یک روز است.

وی بیان کرد: بدون شک در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم میزان افراد مبتلا به کرونا کاهش می‌یابد و عدم رعایت نیز سبب افزایش مبتلایان می‌شود، که انتظار می‌رود در زمینه بازگشایی مدارس مشارکت و نظارت جدی داشته باشید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: تمامی فرمانداران آمادگی لازم برای محدودیتهای حضور گردشگران در پارکها وگردشگاهها را داشته باشند.

احد جمالی گفت: در بازگشایی مدارس باید اختیاری بودن –گندزدایی مدارس وجلوگیری از تجمع دانش آموزان باید در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: حضور دانش آموزان کاملاً اختیاری ودر هفته اول تمامی مدیران-معلمان ودانش آموزان در مدرسه حضور دارند وشورای معلمان تشکیل می شود.

هادی زارع پور گفت: جهت بررسی وضعیت بهداشتی وضدعفونی مدارس ۹۰گروه در قالب ۲۲۴نفر بصورت مداوم کار نظارت بر مدارس راانجام می دهند.

وی از فرمانداران خواست تا نسبت به ماده های ۱۳و۱۶و۱۷قانون شوراهای آموزش وپرورش در جلسات آتی با رؤسای آموزش وپرورش همکاری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان هم گفت: در بازگشایی مدارس فاصله ها حفظ وحتماً از ماسک ودستکش استفاده شود وباید قوانین بهداشتی را رعایت کرد وضدعفونی کردن فضاها۱۰درصد کار است.

دکتر بانشی افزود: باید مراقبت کامل انجام شود چرا که دانش آموزان به لحاظ سنی کمتر دچار بیماری کرونا می شوند اما در صورت ناقل شدن وبا ورود به منزل باعث آسیب افراد تأثیرپذیر خواهند شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت