پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 08 خرداد 1399 ساعت 23:03:: شناسه خبر: 77217

از مدیریت رفتاری مدیران تا مدیریت بحران/فرماندار لنده: هیچ عذری از مدیران در مواقع بحران پذیرفتی نیست+تصاویر

دومین نشست مدیریت بحران شهرستان لنده با موضوع آتش سوزی های احتمالی و ضرورت برنامه ریزی برای رفع مشکلات در حوزه بحران برگزار شد.

صدای جنوب

 

نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان لنده به ریاست فرماندار و با حضور اعضای این ستاد در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 

شهردار لنده در این با اشاره به فعالیت های ستاد مدیریت بحران در شهرداری؛گفت:راه اندازی ستاد مدیریت بحران در شهرداری برای  کاهش بلایا و مشکلات ناشی از بحران تشکیل شد تا در مواقع بحران  به خصوص وقوع سیلاب و اتش سوزی های همواره در خط مقدم نبرد با بحران باشیم.

مختار مشهدی زاده تصریح کرد:شروع بحران در فصل تابستان ناشی از آتش سوزی ها است که اولین آتش سوزی در جایگاه زباله شهرداری به علت وجود شیشه ها که حالتی ذره بینی برای مشتعل کردن آتش دارند، رخ داد  اما  بلافاصله نیروهای آتش نشانی در محل آتش سوزی حضور و اطفای حریق کردند.

شهردار لنده تصریح کرد: ناوگان آتش نشانی ما در کمترین زمان ممکن به مناطق آتش سوزی اعزام می شوند اماانتظار داریم در آتش سوزی ها مسولان حضور فیزیکی داشته باشند تا موجب دلگرمی نیروهای عمل کننده شود.

وی تاکید کرد: ما آماده و پای کار هستیم و واحد آتش نشانی در طول شبانه روز آماده ارائه خدمات دهی به شهروندان است.

مشهدی زاده گفت:برای آتش سوزی های خارج از شهر حتما باید رئیس ستاد مدیریت بحران اجازه دهند تا در ماموریت ها حضور داشته باشیم.

در ادامه این نشست سرپرست شبکه بهداشت و درمان  گفت: تیم واکنش سریع مدیریت بحران در حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با بلایا و حوادث در بحران ها که مهترین وظیفه آن رفع مشکلات بهداشت محیطی در شهرستان تشکیل شد.

نورمحمد نعمتی افزود:در مواقع اضطراری و تماس با اورژانس به دلیل تجمیع خطوط اورژانس شهرستان ها در کهگیلویه است که با تماس با اورژانس اپراتور۱۱۵ دهدشت پاسخگوی شهروندان خواهد بود که ما در بحث اعزام و انتقال آمبولانس و یا درخواست بالگرد نقشی نداریم چرا که وظیفه مدیریت اورژانس است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لنده تصریح کرد:این شبکه آمادگی لازم را برای همکاری با مدیریت بحران شهرستان در حوزه های ابلاغی دارد .
در ادامه نیز عطب الله آهنین جان گفت:رفتار برخی مدیران باعث برخی ناهنجاری های اجتماعی می شود و وقتی قرار است در بخشی از مناطق شهر آب باشد و در سایر مناطق آب نباشد این یک ناهنجاری اجتماعی ایجاد می کند که بخشی از مدیریت بحران است.
وی گفت:در فضای مجازی برخی ها مغرضانه و برخی مطالبه گرایانه مطالب خویش را بیان می کنند که انتظار داریم بخشی از نارضایتی ها در فضای حقیقی کاسته شود.

سپس خمبازخرم روز،مسئول آب و فاضلاب لنده با اشاره به خدمات در حوزه شهر و روستا گفت:عدم تامین اعتبار لازم برای راه اندازی مخزن یک هزار مترمکعبی یکی از مهمترین مشکلات در عدم بهره برداری از این مخزن است و به جرات می توانیم بگوییم که ۹۹درصد شهروندان در حوزه تامین و توزیع مشکلی ندارند و یک درصد مشکل دارند که آن هم با بهره برداری از مخزن شهرک فجر بر طرف خواهد شد.

در ادامه بخشدار مرکزی تصریح کرد: به زعم بنده برای پیشگیری از حوادث و کاهش آسیب پذیری، مهمترین مأموریت دستگاههای عضو ستاد بحران شهرستان، در وهله اول شناسایی مخاطرات احتمالی و سپس ارتقای سطح آمادگی و اتخاذ شیوه های عملی مقابله با بحران هاست.

وی افزود: در همین راستا مهمترین خطراتی که در حال حاضر کلیت شهرستان را تهدید میکنند به تناسب وظایف و فراخور تکالیف ادارات شهرستان به شرح ذیل میدانم:
جهت جلوگیری از آتش سوزی غلات و مزارع مدیر محترم جهاد کشاورزی در ادامه پیگیری های قبلی نهایت تلاش خود را برای تأمین کمباین بکار گیرد. ما هم برای تحقق این هدف در کنار ایشان هستیم.

پرندوار گفت : با توجه به فرارسیدن فصل گرما و همزمانی با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها عده زیادی از جوانان به قصد تفریح یا آب تنی روزانه در کنار رودخانه مارون تجمع میکنند و لازم است اداره امور آب شهرستانهای کهگیلویه،چرام و لنده برای پیشگیری از حادثه غرق شدگی، نسبت به ساماندهی ساحل رودخانه و نصب یا تعویض تابلوهای هشداردهنده اقدام نمایند.

وی افزود : با توجه به آتش سوزی ها و خسارات ناشی از نوسانات برق در سالهای گذشته، مدیرمحترم شرکت توزیع نیروی برق شهرستان در تکمیل تلاش های خوب و قابل تقدیرشان نسبت به رفع این مشکل حساس باشند.

بخشدار مرکزی لنده گفت : اداره منابع طبیعی شهرستان به عنوان متولی اصلی حفظ منابع طبیعی، به منظور مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگل ها به روال هرسال و مطابق خوش سلیقگی که از ایشان سراغ داریم نسبت به تشکیل و سازماندهی تیم های امدادی مردمی اقدام نمایند.
اداره راهداری شهرستان نسبت به ایمن سازی حریم راهها اقدام نمایند.
اداره مخابرات شهرستان به موازات پیگیری بحث آنتن دهی مناطق مستعد حادثه، نسبت به ارسال پیامک های هشداردهنده و پیشگیرانه اقدام نمایند.

وی در پایان عنوان کرد: سایر دستگاهها همچون شبکه بهداشت و درمان، آب و فاضلاب، شهرداری، هلال احمر، شرکت گاز و امور عشایر به تناسب حوادث احتمالی مرتبط با شرح وظایف این ادارات تلاش مضاعف داشته باشند. همچنین لازم است از بستر مفید فضای مجازی و پتانسیل عالی بسیج مردمی و سازمانهای مردم نهاد برای مقابله با بحران های متصور، نهایت استفاده را ببریم.

در ادامه فرماندار شهرستان لنده با تشریح بخشی از وظایف مدیران به خصوص دستگاه های اداری در حوزه مدیریت بحران، گفت: بحران کرونا یکی از مهمترین مشکلات است که در همین جلسه نیز می بایست بحث رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گرفت.

سید خدادوست موسوی گفت:ما در کشور بحران های طبیعی و غیرطبیعی داریم که نیازمند مشارکت و برنامه ریزی های جامع و کامل برای مدیریت آن هستیم.

موسوی افزود :پیشگیری و رفع بحران ها و شناسایی مخاطرات مهم است که متاسفانه شهرستان ما یک شهرستان آسیب پذیر است و تعدد حوادث در این شهرستان بسیار بالا است.

وی گفت: بحران ها تعریف شده هستند که دستورالعمل های اجرایی آن هنوز ابلاغ نشده است ولی مدیران باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که این وضعیت مدیریت شود.

فرماندار شهرستان لنده در خصوص اجرای مصوبات ستاد مدیریت بحران گفت: مصوبات این جلسه را لازم الاجرا است و هیچ عذری از هیچ مدیری نیز پذیرفته شدنی نیست.
وی گفت:بخشداران در هر دو بخش مدیریت بحران را برعهده دارند و همه مدیران موظف به همکاری هستند و در مواقع بحران باید از دهیاران تا جایی که امکان دارد باید پای کار باشند.

موسوی گفت:هر ساله متحمل هزینه های زیادی در حوزه جایگاه زباله هستیم که به یک آتش سوزی سریالی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان لنده گفت:امور آب باید در خصوص نصب تابلو هشدار دهنده باید در حاشیه رودخانه مارون و جن نصب شود و امور آب باید نسبت به این مهم پای کار باشد.

وی گفت:بحث دیده بان های منابع طبیعی و نیروهای منابع طبیعی باید در هنگام آتش سوزی ها جزء اولین گروه های عمل کننده باشند.

موسوی گفت: همه مدیران ادارات باید تیم مدیریت بحران در ادارات تشکیل دهند تا در مواقع بحران به شکل واحد همه پای کار باشند.

فرماندارلنده گفت:مدیران کم کار را که مجری مصوبات نیستند را در هیچ جلسه ای راه نخواهم داد.

وی گفت:ظرفیت بسیج یک ظرفیت فوق العاده است که انتظار داریم فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج لنده آمادگی لازم را داشته باشند و برای مهار آتش سوزی ها همیار طبیعت باشند و آموزش های لازم را نیز باید طی کنند.

موسوی گفت: تیم های بحران نیروی انتظامی و واکنش سریع در شهرستان نیز باید مشخص شوند که به محض بحران باتوجه به نوع بحران سریعا وارد عمل شوند.
فرماندار شهرستان لنده در ادامه تاکید کرد:مشکلات آتش سوزی غلات و محصولات کشاورزان یک چالش اساسی است که متاسفانه برخی مشکلات باعث شد که محصول کشاورزان هم طعمه حریق شود و هم روی زمین بماند و نتوانند محصول خود را درو کنند.

وی گفت:باید اطلاع رسانی در خصوص عدم آتش سوزی پسماند ناشی از غلات و زمین های زراعی به مردم در جلسات مختلف اطلاع رسانی شود.

موسوی اظهارکرد:استفاده از ظرفیت عظیم دهیاران در کمک رسانی به آحاد مردم به خصوص در همکاری با ادارات یک نیاز ضروری است.
وی تاکید کرد:برای مهار اتش سوزی ها باید علما و ائمه جمعه و جماعات نسبت به آگاه‌سازی مردم کمک گرفت و از ظرفیت نیروهای توانمند مردمی برای کمک رسانی استفاده کرد.
موسوی گفت:به هیچ وجه ممکن شهر نباید خالی از خودروی آتش نشانی باشد ولی در بحث روستاها باید مدیریت شود و شهرداری مجوز لازم را برای خدمات دهی کوتاهی نکنند.

وی گفت:ظرفیت عظیم کوه نوردی جهت مبارزه با آتش سوزی ها باید آمادگی های لازم را داشته باشند.

رئیس مدیریت بحران شهرستان لنده گفت:اعتبارات خوبی در حوزه مدیریت بحران کمک شده است که انتظار داریم اعتبارات تخصیص یافته که انتظار داریم مشکلات حوزه آب هرچه سریعتر حل شود.

وی گفت:در بحث قطعی ها باید اطلاع رسانی ها صورت گیرد تا امکان ظرفیت گیری برای آب ذخیره صورت گیرد.

موسوی گفت:بنیاد علوی، شبکه بهداشت و شهرداری و شورای شهر نسبت به پشتیبانی مدیریت بحران را داشته باشند.

موسوی گفت:کوتاهی در بحث مدیریت بحران به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و بدون شک با مدیران کم کار برخورد قاطع خواهیم کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت