پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 خرداد 1399 ساعت 09:03:: شناسه خبر: 77240

هشدار شدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/برخورد قضایی با کشاورزان متخلف/قرق‌بانان بیشتر در مراتع و عرصه‌های جنگلی حضور یابند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی کشاورزان خاطی هشدار داد.

صدای جنوب:

الیاس تاج‌الدینی  با اشاره به آتش‌سوزی گسترده در مراتع و جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و با ابراز تاسف از بین رفتن میراث گرانبهای استان در آتش اظهار کرد: همه وظیفه داریم برای حفظ این میراث تلاش کنیم و سازمان جهاد کشاوری استان نیز با همه توان خود همراه سایر نیروها برای جلوگیری از آتش‌سوزی در میدان حضور خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: به همین منظور از همه ادارات و دستگاه‌های تابعه سازمان جهاد کشاورزی خواسته‌ایم در کنار اداره‌‌کل منابع طبیعی استان حضور داشته باشند و همه امکانات و نیروهای خود را برای جلوگیری از آتش‌سوزی و مهار آن به کار گیرند.

این مسوول با اشاره به برخی از آتش سوزی‌هایی که توسط کشاورزان ایجاد می‌شود افزود: برخی از کشاورزان باقی مانده محصول کشاورزی خود را در اراضی به آتش می‌کشند و فکر می‌کنند با این کار زمین‌ آمادگی بهتر و بیشتری جهت کشت پیدا خواهد کرد که تفکری ۱۰۰ درصد اشتباه است زیرا آتش تمامی مواد و عناصر مفید برای کشاورزی را از بین می‌برد.

تاج‌الدینی افزود: از سوی دیگر علاوه بر از بین رفتن مواد و عناصر مورد نیاز زمین در موارد بسیاری شاهد آتش سوزی گسترده و کشیده شدن دامنه آتش به جنگل‌ها و مراتع هستیم که با این کار برخورد شدید خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی به چنین کاری ورود خواهد کرد و خاطیان منتظر برخورد باشند یادآور شد: با این کار هم به تولید و هم به میراث طبیعی استان ضربه وارد می‌شود که از مردم انتظار داریم موارد را گزارش دهند.

این مسوول در ادامه از منابع طبعیی استان درخواست کرد تا به صورت مستمر قرق‌بانان خود را مامور حضور در مراتع و عرصه‌های جنگلی کنند و بیش از گذشته مراقبت از این عرصه‌ها صورت گیرد.فارس

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت