پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 خرداد 1399 ساعت 13:03:: شناسه خبر: 77759

تصاویر کمتر دیده شده از مجاهدت مردم و مسئولان در مهار آتش کوه خائیز

آتش سوزی خائیز با تلاش های زیاد مردم و مسئولان مهار شد.

صدای جنوب:

آتش سوزی خائیز اگرچه در ۵ روز خسارت زیادی به این منطقه حفاظت شده وارد کرد ولی صحنه های زیادی ازمجاهدت مردم و مسئولان را دراین حادثه تلخ نشان داد.

اما بیان واقعیت های موجود و مدیریت فعال وپای کار مردم و مسئولان نیز دراین برهه ضروری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشان داده که نعمتی است برای استان.

 

حضوردرتمامی صحنه ها و مدیریت قاطع و ارائه برنامه ریزی و نقشه راه وازهمه مهمتر نظارت شبانه روزی بحران خائیز را برگ زرین دیگری از توانمندی حسین کلانتری رقم زد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز پابه پای استاندار و سایر مردم و مسئولان برای خائیز دل سوزاند.

بدون واهمه ایرادات رابیان و مسئولین پای کاررا تشویق کرد و وقتی تشنگی و خستگی و شرایط بد مردم و مسئولان را در آتش خائیز دید برای این مظلومیت فریاد زد و عصبانی شد .

دیگر معاونان استاندار صمیمی دوست و فیلی هماهنگ بااستاندار محترم نقش آفرینی کردند.

فرماندار کهگیلویه در حالیکه بحران های زیادی را در دوران تصدی خود با مدیریت و تدبیر حل کرده است، این آزمون سخت را نیز تا این لحظه با موفقیت پشت سر گذاشت.

علیرضا اتابک دفترکار را به آب کاسه در پای خائیز منتقل کرد و بیش از ۵روز  نه رنگ شهر را دیده است و نه هم پلک های او حالتی برای خواب به خود دیده اند.
او بیش از ۵ شبانه روز در کوهای خائیز ماند تا همزمان با نیم نگاهی که به اوضاع شهرستان داشته باشد بحران خائیز را نیز از نزدیک مشاهده و کنترل کند.
اتابک در دو روز اول همگام با مردم به خاموش کردن آتش مشغول بود تا هم فرماندهی درون جنگی و هم عملیات پشت صحنه را به عهده گرفته باشد.


بعد از دو روز نفس گیر و به دلیل فشار کار پاهای فرماندار کهگیلویه دچار ورم قابل محسوس و تاول های فراوان شده است.
وی با یک دست آتش خاموش می‌کرد و با دست دیگر رایزنی با مسولان برای دریافت تجهیزات و نیز هماهنگی نیروهای مردمی را به عهده داشت تا جاییکه صدای او در ساعات پایانی مهار آتش به کلی گرفته شد و تلفن های او را به نزدیکانش سپرد.

وی که دراین شرایط بعنوان فرماندار موفق کشور نیز معرفی شده بود آتش خائیز را همانند برگزاری پرشور انتخابات ومدیریت قوی در پیشگیری ازکرونا مهار کرد.

فرماندار کهگیلویه پس از مهار آتش  باز هم در منطقه ماند و پایش آتش سوزی را از نزدیک انجام داد و برای جلوگیری از شعله ور شدن بیشتر آتش، در کوه ماند و دستور داد همچنان نیروها برای جلوگیری احتمالی در کوه  مانند.

در کنار تلاش های اتابک که نمونه ای از یک مدیر دلسوز و مردمی بوده است، تلاش های خودجوش مردمی که نه اجباری داشته اند و نه مسولیتی اما ۵ شبانه روز با کمترین امکانات جان خود را برای نجات کوه در خطر انداختند بی نظیر بوده است و در واقع موفقیت اصلی نصیب آنها شد.

برخی از مدیران نیز محسوس تر پای کار بودند؛ آروس معاون عمرانی فرماندار که با مصدومیتش روانه بیمارستان نیز شده است.

مدیران منابع طبیعی و محیط زیست استان و شهرستان مثل همیشه پای کار بودند و شاید این ۵روز به اندازه ۵سال سخت را گذرانده باشند.

حسینی پرور در  بخشدار مرکزی با هماهنگی و بسیج دهیاران منطقه پای کاربود،.

سید عادل رهبریان در  هلال احمر کهگیلویه با نیروهای کارآزموده و ماهر مثل همیشه آماده باش بود و  برای تامین مایحتاج مورد نیاز تلاش کرد. جوانترین مدیر کهگیلویه روز وشب نداشت و در آتش خاییز اگر چه پای یکی از بهترین امدادگران خود(حشمت الله افسردیر )در امدادرسانی و کمک به مصدومان و اطفای حریق دچار شکستگی شد اما وقفه ای در خدمات سایر امدادگرانش رخ نداد و بازهم همانند موفقیت دربحران هایی چون سیل و زلزله و کرونا نمره قبولی گرفت.

علی رضا نیکویی زاده در جهادکشاورزی کهگیلویه کارکنان مدیریت تحت امرخود را به خائیز فرستاد و در شیفت های مختلف برای مهار آتش جهادی کار کردند.

قاسمی در راه و شهرسازی، اجتهادی در  امور عشایر، نیکویی در ورزش و جوانان،حسینی در  دامپزشکی نیز از مدیرانی بودند که با حضور به موقع خود کمک های لازم را کرده اند.

نقش سپاه نیز در این آتش سوزی و حضور به موقع امام جمعه دهدشت نیز محرز بوده است.

سپاه فتح استان با فرمانده جوان خود سردار خرمدل بازهم به یاری مردم و طبیعت شتافت و برحجم این تاحدود زیادی جلوگیری نمود.

تیپ ۴۸ فتح نیز حضور ارزشمندی داشت..

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، سرهنگ محقق زاده اگرچه در همه ماموریت ها موفق بوده اما در مورد آتش سوزی خائیز بیشتر از همیشه پای کار بود و به بهترین شکل ممکن مردمی بودن سپاه و بسیج را نشان داد.

اصحاب رسانه در این بحران نیز در کنار  مردم و مسئولان گام برداشت و مجاهدت کرد.
با مجموع این کمک ها گرچه آتش سوزی بحرانی است که بخصوص در فصل تابستان هر لحظه محتمل است اما آزمونی سخت و سطح کشوری دیگری را اتابک و مجموعه مدیرانش با هماهنگی مدیران ارشد استانی   به پایان بردند تا شاید دراختیار قراردادن تجهیزات مهار آتش ازسوی مسئولان کشوری  پاهای تاول زده و لبان خشک و تن نحیفشان را در روزهای آینده یاری نماید.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت