پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 09 آبان 1395 ساعت 16:08:: شناسه خبر: 7845

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد:

با توسعه زیرساخت ها در کنار بقاع متبرکه،گردشگری مذهبی افزایش می یابد

در این بازدید، از امامزاده شاه همزه(ع)، امامزاده اسمائیل(ع) و امامزاده محمود (ع)در شهرستان چرام و امامزاده جعفر(ع) و امامزاده سلطان مهدی(ع) در شهرستان کهگیلویه بازدید و مشکلات رفاهی زائران این امامزادگان بررسی شد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه و توسعه گردشگری مذهبی در این استان خبر داد.

به گزارش صدای جنوب،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل اوقاف و مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور ایجاد و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری در کنار بقاع متبرکه این استان، از برخی امامزادگان در شهرستان‌های کهگیلویه و چرام بازدید کردند.

در این بازدید که مدیران اوقاف وامورخیریه کهگیلویه و چرام نیزحضورداشتند ،محمود باقری با اشاره به اینکه هرساله گردشگران زیادی از داخل و خارج استان به زیارت امامزادگان می‌آیند، اظهار داشت: در سال‎های اخیر تلاش کردیم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری، زمینه رفاه زائرین و مسافرین را فراهم کنیم.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد قابلیت بالایی در گردشگری مذهبی دارد، به همین منظور در دستورکار داریم با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه نسبت به افزایش زیرساخت‌های گردشگری در کنار امازادگان اقدام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود بقاع متبرکه ۲۲۵ امامزاده در این استان، گفت: از این تعداد، بقعه متبرکه ۸ امامزاده جز آثار و بناهای تاریخی محسوب می‌شود.

باقری با بیان اینکه گردشگری مذهبی نقش مهمی در توسعه یک استان به ویژه از بعد فرهنگی دارد، گفت:  می‌توان با برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت‌ها در کنار اماکن مذهبی، از این مهم بهره کافی را برد.

وی ابراز کرد: باید به منظور جذب بیشتر زوار و گردشگران به اماکن مذهبی استان، ایجاد زیرساخت‎های بهداشتی – رفاهی، زائرسرا با امکانات لازم جهت پذیرایی از زوار، بهبود کیفی و کمی در خدمات و بهبود راه‎های دسترسی به این اماکن را افزایش داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موقعیت معنوی و جغرافیایی بقاع متبرکه این استان، فرصت مناسبی است تا با توسعه زیرساخت‌ها و توجه ویژه به قابلیت‌ها، این منطقه را به قطب گردشگری مذهبی تبدیل کنیم.

در این بازدید، از امامزاده شاه همزه(ع)، امامزاده اسمائیل(ع) و امامزاده محمود (ع)در شهرستان چرام و امامزاده جعفر(ع) و امامزاده سلطان مهدی(ع) در شهرستان کهگیلویه بازدید و مشکلات رفاهی زائران این امامزادگان بررسی شد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت