پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 25 خرداد 1399 ساعت 14:03:: شناسه خبر: 78787

در نشست شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شد؛

حسین کلانتری :برکناری مدیران در صورت عدم جذب اعتبار/جلوگیری از شروع پروژه های جدید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه‌ریزی به آن دسته از مدیرانی که به زعم او ضعیف هستند هشدار برکناری داد.

صدای جنوب:

حسین کلانتری در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم توجه به پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در استان گفت: تا تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از شروع پروژه‌های جدید جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به آتش‌سوزی‌هایی که در استان رخ داده و خسارت‌های ناشی از آن بر لزوم افزایش اعتبارات محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد.

این مسوول گفت: هر چند که در همین مدت ۳ ماه اخیر اعتباراتی که برای این ۲ دستگاه جهت مقابله با آتش‌سوزی در نظر گرفته شد قابل توجه بود اعتباراتی خارج از شمول اختصاص یافت چرا که بالاتر از ۸۰ درصد از مساحت استان مرتع و جنگل در معرض خطر است.

وی در همین خصوص با درخواست از مردم جهت جلوگیری و پیشگیری از آتش‌سوزی و پرهیز از منازعات و معارضات افزود: دادستان کل کشور هم گفته که اگر کسی جنگل و مرتعی را عمدی آتش زد تا ۱۰ سال مشمول حبس می‌شود.

استاندار به موضوعی که با وزیر ارتباطات مطرح کرده اشاره کرد و گفت: آماده‌ایم به عنوان استان پایلوت راه‌‌اندازی اینترنت اشیا را داشته باشیم که با این کار می‌توان از جنگل‌ها نیز حفاظت کرد.

وی در ادامه به روند توسعه استان و موفقیت‌ها اشاره کرد که در یک مورد دانشگاه یاسوج موفق به کسب رتبه اول دانشگاه جامعه در کشور شده است و باید این گونه روندها ادامه داشته باشد.

استاندار با بیان اینکه همه حق دارند روند پیشرفت پروژه‌ها را در استان بدانند و این حق اصحاب رسانه است از مسوولان خواست نشست‌هایی در همین خصوص با اصحاب رسانه در استان برگزار کنند و از شهرستان‌ها و پروژه‌ها بازدید داشته باشند.

وی گفت: اگر به جهش تولید می اندیشیم باید واحدهای نیمه فعال خود را به مرز تولید ۱۰۰ درصدی برسانیم تا هم تولید و هم اشتغال و هم صادرات بیشتر در استان محقق شود.

استاندار به رونق کسب و کارهای نوین در استان هم اشاره کرد که اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و در جهش تولید نقش مهمی دارند.

کلانتری به ارزیابی مدیران و دستگاه‌های استان اشاره کرد که کاری ابتکاری توسط استان انجام و در اختیار رئیس جمهور گذاشته شده که مورد پسند واقع گردیده و در اختیار سایر استان‌ها قرار گرفته است.

وی به سایر اقدامات مهم در استان اشاره کرد که یکی از آن‌ها مربوط به مسکن محروم روستایی است و ۳۵۰۰ واحد مسکن روستایی استان تا پایان همین امسال تکمیل می‌شود.

استاندار کار بزرگ دیگر را اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: به وزیر ارتباطات هم گفتیم که تا پایان ۱۴۰۰ تمامی روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار ما به شبکه ملی اطلاعات وصل خواهد شد که تعداد باقی مانده ۱۶۰ روستاست.

کلانتری در خاتمه هشداری هم به مدیران خود داد که اگر هر مدیری نتواند اعتبارات را جذب کند قاعدتا مدیر ضعیفی است و عذر او را خواهد خواست و از مجموعه مدیریتی استان برکنار می‌شود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت