پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 14 تیر 1399 ساعت 17:04:: شناسه خبر: 80220

بازدید مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه وبویراحمد از روند اجرایی پروژه طرح اقدام ملی گچساران

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت:این طرح از سال گذشته آغاز شده و براساس برنامه ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود که این واحدهای مسکونی تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌بردای رسد.

صدای جنوب :

حسین جنتی در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه طرح اقدام ملی گچساران، پروژه زیتون، روستای اسلام آباد و سربیشه گفت: پروژه زیتون گچساران در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع جهت ساخت ۴۰ واحد مسکونی در روستاهای سربیشه و اسلام آباد از توابع گچساران در دست احداث است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت:این طرح از سال گذشته آغاز شده و براساس برنامه ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود که این واحدهای مسکونی تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌بردای رسد.

 

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم بنیاد مسکن تأمین مسکن در مناطق مختلف شهری و روستایی است، گفت: مسکن گامی مهم در دست یابی به توسعه پایدار و موجب ایجاد تحرک در سایر بخش های اقتصادی می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه وبویراحمد افزود: فعالیت‌های اجرایی این بنیاد در طرح اقدام ملی، توسط امور اجرایی و ماشین آلات عمرانی با عملیات خاک برداری، حمل مصالح، آماده سازی معابر، خیابان کشی و احداث معابر در حال اجرا است.

 

جنتی با بیان اینکه هم اکنون چهار هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان و اقدام ملی درسطح این استان در دست احداث ‌است، عنوان کرد :از مجموع این تعداد واحد مسکونی تعداد ۳۵۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن محرومین و همچنین یک هزار و ۱۱واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن از جمله برنامه های بنیاد مسکن در سال ۹۸ و ۹۹ است که هم اکنون در دست احداث است.

 

وی با اشاره به احداث مسکن محرومین در استان گفت:مسکن محرومین در سطح روستاهای کم برخوردار برای کسانی که فاقد مسکن یا بد مسکن هستند و در صورتی که جز افراد نیازمند روستایی و ساکن دائم روستا باشند انجام می‌پذیرد.

 

این مسوول بیان کرد: در این طرح برای احداث میانگین ۶۰متر مربع مسکن مقاوم، ۴۰ میلیون تسهیلات قرض الحسنه بلندمدت (۱۵ساله)و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

 

جنتی با اشاره به اینکه، تأمین زمین و تأمین منابع مالی به عنوان مهم ترین الزامات تحقق برنامه اقدام ملی و همچنین مسکن روستائیان است گفت: یکی از موانع موجود درتسریع روند تأمین مسکن همین بحث تملک اراضی است و ما با مساعدت مسولان استانی تمام تلاش خود را برای رفع معارض این زمین ها انجام خواهیم داد.

 

این مسوول با اشاره به اهمیت فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص شناسایی روستاهای محروم گفت: توجه به عمران و آبادانی روستاهای استان، در دستور کار این نهاد است و این امر منجر به پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.

 

وی با بیان اینکه از اهداف این نهاد انقلابی، رعایت مشخصات فنی و اجرای طرح ها با کیفیت مطلوب در پهنه کالبدی روستاها است که این اصل جزو اصول اجرایی بنیاد مسکن است، افزود: لازمه پیشرفت اهداف عالیه نظام و حفاظت اراضی ملی را مشارکت همگانی دانست.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت