پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 تیر 1399 ساعت 13:04:: شناسه خبر: 80957

ضرورت راه‌اندازی بازارچه برای کسب و کار معلولان

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه با امام جمعه دهدشت دیدار کرد.

صدای جنوب :

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در دیدار رئیس و کارکنان بهزیستی شهرستان اظهار داشت: در نظام اسلامی برای کمک به اقشار ضعیف و کمتر برخوردار نهادهای حمایت تأسیس شده و خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهند.

امام جمعه دهدشت گفت: بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای حمایتی کار گسترده‌ای دارد و مسؤولیت رسیدگی به امور اقشار دارای معلولیت را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه خدمت به محرومان عبادت محسوب می‌شود، خطاب به مسؤولان بهزیستی تصریح کرد: با گفتار حسنه و رفتار نیکو پاسخگوی ارباب رجوع باشید.

امام جمعه دهدشت مشکل تردد معلولان در سطح شهر را یادآور شد و افزود: مناسب‌سازی معابر، ادارات و بانک‌ها حق قانونی معلولان است.

وحدانی‌فر گفت: با توجه به وضع موجود امکان تردد معلولان در سطح شهر و استفاده از خدمات وجود ندارد باید فکری به حال این مسئله شود.

وی همچنین با اشاره به توانمندی معلولان در تولید صنایع دستی تصریح کرد: راه‌اندازی بازارچه برای کسب و کار آنها ضرورت دارد.

وحدانی‌فر افزود: بهزیستی معلولان موفق را حمایت کند.

جهانگیر افشانده نیز در تشریح عملکرد بهزیستی شهرستان اظهار داشت: خدمات این نهاد حمایتی با آزمایش‌های ژنتیکی قبل از ازدواج آغاز می‌شود و تا بعد از مرگ ادامه دارد.

رئیس بهزیستی کهگیلویه گفت: این اداره در امور اجتماعی، توانبخشی، اورژانس اجتماعی و دیگر حوزه‌ها به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهد.

افشانده تصریح کرد: پنج هزار خانوار با جمعیت ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات بهزیستی کهگیلویه برخوردارند که از این تعداد سه هزار و ۷۰ خانوار در حوزه توانبخشی زیر پوشش هستند.

این مسؤول با اشاره به بالا بودن آمار معلولیت در شهرستان گفت: ۲۶۱ خانوار دو معلولی، ۲۶ خانوار سه معلولی، سه خانوار چهار معلولی و یک خانوار پنج معلولی در شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: دو مرکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و چهار مرکز حرفه آموزی راه‌اندازی شده و به معلولان خدمات ارائه می‌دهد.

افشانده از پرداخت وام مسکن به مددجویان زیر پوشش خبر داد و گفت: این تسهیلات برای جامعه شهری ۱۰۰ میلیون تومان و روستایی ۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت