پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 20 مرداد 1399 ساعت 18:05:: شناسه خبر: 82462

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

مردم توجه ویژه ای به نذر ماسک در ماه محرم داشته باشند/ اعزام ۴۰۰ روحانی مقیم و غیرمقیم به شهرها و روستاهای مختلف استان

الاسلام و المسلمین افتخاری عنوان کرد: لازم است که مسؤولان اجرایی و هیأت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه تلاش کرده و هماهنگی های لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار صدای جنوب  از یاسوج ، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا افتخاری روز دوشنبه در نشست خبری با عنوان «محرم و رسانه» در یاسوج اظهار داشت: ماه محرم امسال از ۳۱ مردادماه آغاز می شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا برگزاری آیین های عزاداری در آن تفاوت هایی با سال های قبل دارد.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم در کشور و کهگیلویه و بویراحمد انجام شده تا علاوه بر برگزاری باشکوه آیین های عزاداری ماه محرم امسال سلامت مردم نیز حفظ شده و به خطر نیفتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تحقق هر چه بهتر چنین امر مهمی در این استان همکاری بیش از پیش رسانه ها و خبرنگاران استان را می طلبد.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری عنوان کرد: لازم است که مسؤولان اجرایی و هیأت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه تلاش کرده و هماهنگی های لازم را داشته باشند.

وی ابراز داشت: انتظار می رود که هیأت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد در آیین های عزاداری ماه محرم امسال هر چه بیشتر به مباحث محتوایی پرداخته و در کنار آن نیز اقدام های لازم برای جمع آوری کمک های مؤمنانه و توزیع آنها بین نیازمندان استان را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا کارگروه برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم امسال با مسؤولیت سازمان تبلیغات اسلامی کشور و عضویت ۲۴ دستگاه اجرایی در تهران تشکیل و فعال شده است.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری اظهار داشت: این کارگروه در کهگیلویه و بویراحمد و با عضویت برخی دستگاه های اجرایی استان از جمله اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی تشکیل شده و به زودی نیز نشست توجیهی با هیأت های مذهبی و مداحان استان برگزار و وظایف نهادهای دولتی عضو نیز اعلام می شود.

وی افزود: آیین های عزاداری ماه محرم امسال در کهگیلویه و بویراحمد تا حد امکان در فضاهای باز از جمله حیاط مساجد و مدارس و همراه با رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزاری آیین های سخنرانی ماه محرم امسال در این استان در فضاهای بسته مانعی ندارد اما باید با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باشد.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری عنوان کرد: توقع از رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد آن است که برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در زمینه شرایط خاص ماه محرم امسال و لزوم رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی بکوشند.

وی ابراز داشت: امسال و با توجه به شیوع بیماری کرونا چند نمونه آیین عزاداری ماه محرم در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده که شامل برگزاری روضه های خانگی و پخش سوگواری ها و سخنرانی ها از طریق شبکه استانی دنا برای استفاده مردم این استان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آن دسته از هیأت های مذهبی این استان که در آیین های عزاداری ماه محرم امسال رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از سوی عزاداران را مدیریت نکنند به متولیان آنها تذکر داده شده و در صورت تکرار برخورد قاطع می شود.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری اظهار داشت: هیأت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد که این امور را به نحو مطلوب مدیریت کنند نیز از متولیان آنها تجلیل می شود.

وی افزود: سعی می شود که ماسک و مواد ضدعفونی کننده به میزان مورد نیاز برای افراد شرکت کننده در آیین های عزاداری ماه محرم امسال در کهگیلویه و بویراحمد از سوی تبلیغات اسلامی این استان تأمین و در اختیار آنها قرار داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استفاده از طبل و سنج در آیین های عزاداری ماه محرم امسال در این استان ممنوع بوده و مدت زمان برگزاری آیین ها نیز کاهش می یابد.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری عنوان کرد: شربت، شیرینی و دیگر مواد غذایی برای پذیرایی از شرکت کنندگان در آیین های عزاداری ماه محرم امسال در کهگیلویه و بویراحمد به منظور رعایت هر چه بهتر مسائل بهداشتی باید در ظرف های دربسته باشد.

وی ابراز داشت: سامانه ملی «بیرق» برای نام نویسی هیأت های مذهبی کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور طراحی شده و هیچ هیأتی در استان نیز بدون داشتن مجوز حق برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم امسال را ندارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کدام از هیأت های مذهبی این استان که برای برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم امسال مکان نیاز داشته باشند تلاش می شود که با همکاری مردم و خیران فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری اظهار داشت: یکی از سیاست ها و رویکردهای مهم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزایش تعداد هیأت های مذهبی این استان در ماه محرم امسال برای کاهش تمرکز جمعیت و به منظور حفظ هر چه بیشتر سلامت عزاداران است.

وی افزود: پیش بینی می شود که ماه محرم امسال حدود ۴۰۰ روحانی مقیم و غیرمقیم به شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد اعزام شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد هیأت های مذهبی این استان که در ماه محرم امسال آیین های عزاداری برگزار می کنند پیش بینی می شود که بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد باشد.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری عنوان کرد: ماه محرم امسال کتاب هایی از سوی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری هر چه بهتر آیین های عزاداری در این استان در اختیار مداحان، سخنرانان و واعظان استان قرار می گیرد.

وی ابراز داشت: کارگروه رسانه ویژه ماه محرم امسال به زودی در کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و فعال می شود.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری گفت: برخی درخواست ها از اعضای این کارگروه شامل تبیین و تشریح هر چه بیشتر اهداف قیام امام حسین (ع) و ویژگی های برجسته ماه محرم و ایجاد شور و شعور حسینی بین قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار و بیان اهمیت چشمگیر حرفه خبرنگاری، اظهار داشت: رسانه یک ابزار قدرت در دست خبرنگاران بوده و می توانند استفاده صحیح یا ناصحیح از آن کنند.

حجت الاسلام و المسلمین افتخاری افزود: یکی از رسالت های مهم خبرنگاران تشخیص به موقع اولویت ها و نیازهای جامعه در ابعاد مختلف است.

وی بیان کرد: انتظار می رود که خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش برای رفع معضلات گوناگون استان و شکوفایی روزافزون ظرفیت های آن اقدام و همت کنند.

**ربیعی**

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت