پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 مهر 1399 ساعت 21:07:: شناسه خبر: 84994

معاون سیاسی و امنیتی استاندار؛ کرونا میدان مبارزه کادر درمان و پرستاران

در هفته اول و دوم شهریور ماه سیر صعودی ویروس کرونا در استان را داشتیم و تنها آمار مرگ و میر در استان ثابت بود.

 به گزارش خبر نگار صدای جنوبمعاون سیاسی و امنیتی استاندار در جلسه ستاد کرونا با بیان اینکه ۲۹ استان شدیداً درگیر ویروس کرونا هستند گفت: موج سوم ویروس کرونا در سطح کشور آغاز شده و وضعیت جدی است.
آقای جمالی افزود: اگر دو روز در استان وضعیت خوبی را مشاهده کردیم نمی‌توان خوشبینانه بگوییم خطری وجود ندارد چرا که رفتار این ویروس مراقبت‌های شخصی بیشتری را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه شیوع این ویروس در اجتماعات بیشتر است گفت: رعایت بهداشت و دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع این ویروس است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: زیرساخت‌های پزشکیِ مجهزی در استان نداریم و اگر تاکنون این ویروس را توانسته‌ایم در استان کنترل کنیم مدیون همدلی و تلاش نیرو‌های پزشکی هستیم.

جمالی با بیان اینکه باید بیمارستان کمکی مد نظر قرار گرفته شود ادامه داد: پایگاه امام جعفر صادق تیپ ۴۸ سپاه فتح باید برای محل قرنطینه در نظر گرفته شود.
وی گفت: تا پایان هفته آینده یک‌سوم کارکنان ادارات باید در محل کار خود حضور پیدا کنند.

آقای جمالی با تاکید بر اینکه اداراتی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند باید به آن‌ها تذکر داده شود بیان کرد: هر یک از ادارات در صورت نادیده گرفتنِ تذکرات توبیخ می‌شوند.
وی با ابراز گلایه در خصوص رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان بویراحمد گفت: اداره برق باید توبیخ کتبی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا ماموریت‌های خارج از استان را به حداقل برسانند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار بستری و ۴۰ بیمار ترخیص شدند.
دکتر یزدانپناه با بیان اینکه ۲۷۶ بیمار در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: ۱۲۷ نفر از این بیماران کرونای قطعی و ۱۶ نفر از آن‌ها در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۲۴ نفر بر اثر این ویروس در استان جان خود را از دست دادند ادامه داد: ۵۰ نفر از این جانباختگان مربوط به شهرستان بویراحمد است.
آقای یزدانپناه از تحویل یک دستگاه اکسیژن ساز در روز شنبه خبر داد و بیان کرد: روند افزایشی بیماران کرونا در چرام نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر است و این موضوع موجب مرگ و میر بیشتری در این شهرستان می‌شود.
وی گفت: کمترین میزان واگیری این بیماری با ۳۵۳ مورد در شهرستان دنا است.

یزدانپناه اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۸۵ درصد رسیده است که این رقم کاهش یافته است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این جلسه با بیان اینکه باید دستورالعمل‌های بهداشتی جدی‌تر گرفته شود گفت: دفاتر پیشخوان، دفاتر قضایی شورای حل اختلاف موبایل فروشی‌ها و  اداره برق، بنیاد مسکن، و آبفای شهرستان بویراحمداز جمله اداراتی هستند که دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگرفته اند.

وی ادامه داد: در هفته اول و دوم شهریور ماه سیر صعودی ویروس کرونا در استان را داشتیم و تنها آمار مرگ و میر در استان ثابت بود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: استان‌های بوشهر و خوزستان که به تازگی از موج اول عبور کرده اند وارد موج دوم با شدت بیشتری شده‌اند که به علت همسایگی با این استان، نگرانی‌های ما را دو چندان کرده است.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت