پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 مهر 1399 ساعت 12:07:: شناسه خبر: 85061

مدیر کل صنایع دستی و گردشگری مطرح کرد: فعالیت ۱۵ هزار هنرمند در حوزه صنایع دستی/ راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در هفته گردشگری

: ۵۴ کارگاه صنایع دستی در حال کار بوده و  ۳۵ هزار هنرمند مطرح در حوزه صنایع دستی وجود دارد که از این تعداد  ۱۵ هزار نفر به صورت فعال در حال کار هستند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی  صدای جنوب مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه گردشگری ظرفیت مهمی با ۳۱ طرح را داریم.

وی با اشاره به حوزه میراث فرهنگی و پروژه های در دست اقدام، گفت: بلاد شاپور و پل تاریخی پاتاوه، بریم باشت، قلعه عزیزی ساماندهی و مرمت خواهد شد.

مجید صفایی با بیان اینکه ظرفیت های صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه با هیچ نقطه ای از استان های جنوبی کشور نیست، گفت: در شهرستان دنا بخش سادات محمودی و در حوزه گچساران نیز باباکلان، بیدزرد پایلوت گردشگری این شهرستان هستند.

صفایی در خصوص گلیم دیشموک گفت: گلیم دیشموک ثبت ملی شده و در بحث نمایشگاه های بین المللی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دائمی صنایع دستی در هفته گردشگری راه اندازی می شود، تاکید کرد: در نمایشگاه صنایع دستی از هنرمندان مطرح استان حمایت می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی با اشاره به سال جهش تولید گفت: به کلیه شهرستان های استان اعلام شده که هر شهرستان  ۲ الی ۳ کارگاه صنایع دستی راه اندازی کنند تا هنرمندان در این حوزه ساماندهی شوند.

وی در خصوص تعداد کارگاه صنایع دستی در  استان، بیان کرد: ۵۴ کارگاه صنایع دستی در حال کار بوده و  ۳۵ هزار هنرمند مطرح در حوزه صنایع دستی وجود دارد که از این تعداد  ۱۵ هزار نفر به صورت فعال در حال کار هستند.

صفایی در خصوص مشکلات ویروس کرونا و تاثیر بر عملکرد هنرمندان در بخش صنایع دستی، گفت: در تلاشیم بازارچه های صنایع دستی در استان راه اندازی شود تا این هنرمندان بتوانند به آسانی تولیدات خود را به عرضه و فروش برسانند تا بازار آنها راکد نباشد همچنین درصدد هستیم با راه اندازی کارگروه های اشتغال بحت حمایت از آنها در خصوص پرداخت تسهیلات کارگاهی و انفرادی دنبال شود.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت