پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 05 مهر 1399 ساعت 21:07:: شناسه خبر: 85191

انتقاد صریح فرماندار کهگیلویه از اداره‌ جهاد کشاورزی

نشست شورای کشاورزی کهگیلویه برای هماهنگی بیشتر دستگاه های متولی در محل فرمانداری این شهرستان با انتقاد فراوان اتابک از عملکرد جهاد کشاورزی همراه شد.

صدای جنوب :

علیرضا اتابک در نشست شورای کشاورزی شهرستان اظهار داشت:کمبود کمباین، کود شیمیایی، سوخت ادوات از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های بخش کشاورزی در فصل برداشت بود.

 

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه بارها این مشکلات به مسؤولان جهاد کشاورزی گوشزد می‌شد اما جسارت پیگیری مطالبات از استان را نداشتند، افزود: امسال کاری کنید مشکلات تکرار نشود.

 

وی ادامه داد: ماشین آلات و ادوات مورد نیاز برای مراحل مختلف محصولات کشاورزی از امروز پیش‌بینی شود و متولیان امر آمادگی تامین در وقت مناسب داشته باشند.

 

اتابک گفت: فرمانداری در سال زراعی محل مراجعه مکرر کشاورزانی بود که با مشکلات گوناگون مواجه بودند و جهاد کشاورزی پاسخگوی آنها نبود.

 

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: فرماندار وظیفه نظارت بر کار اجرایی دارد نه اینکه پاسخگوی تک تک کشاورزان باشد نقش جهاد کشاورزی چیست آیا صرفا این وظیفه را دارد که از محصول آماده کشاورز عکس بگیرد و در رسانه‌ها انعکاس دهد؟ هنر مدیریت این نیست باید بگویید برای کشاورز چه کاری انجام دادید.

 

رئیس شورای کشاورزی کهگیلویه گفت: وقتی کشاورز از توزیع کود، کمباین، توزیع بذر و…ناراضی است به معنای این است که جهاد کشاورزی پاسخگوی او نبوده و وقت برای پیگیری مشکلات صرف نکرده است.

 

اتابک با بیان اینکه برخی مشکلات با مدیریت و پیگیری به موقع دستگاه اجرایی قابل حل است، آقای نیکویی(رئیس سابق) دست خالی و بدون حمایت سازمان جهاد کشاورزی تا توانست کار کرد خطاب به رئیس فعلی جهاد کشاورزی گفت: آقای نریمانی مورد حمایت سازمان هستید و انتظار هست که بابرنامه ریزی وتلاش مضاعف  کار کنید تامشکلاتی که در گذشته وجود داشت دیگر رخ ندهد.

 

اتابک اضافه کرد: الزامات جهش تولید هر محصول و بالا بردن راندمان کار برنامه‌ریزی می‌خواهد با حرف و شعار عملی نمی‌شود.

 

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه فصل برداشت با مشقت‌های فراوان روبرو بودیم، گفت: آتش‌سوزی‌های گسترده و دغدغه مزارع درو نشده‌ای که به خاطر نبود کمباین روی دست کشاورز مانده بود کار را سخت کرد و تحصن کشاورزان را هم در پی داشت.

 

اتابک افزود: سازمان جهاد کشاورزی با توجه به سطح زیر کشت متناسب با پهنه و عرصه زیر کشت کود لازم در اختیار شهرستان قرار دهد و سهم از ادوات کشاورزی را مشخص کند.

 

وی همچنین کمفروشی و تقلب در توزیع بذور و چند گانگی قیمت‌ها را از دیگر مشکلات کشاورزان برشمرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی پیگیر این تخلفات باشند.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت