پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 06 آذر 1395 ساعت 16:09:: شناسه خبر: 8832

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

جاده باغچه سادات برای ایجاد امنیت مسافران و مردم مسدود شود

کاظمی: این مسیر به لحاظ شاخص‌های فنی مشکل دارد و ناامن است و در صورت عدم انجام طرح‌های اصلاحی برای ایجاد امنیت مسافران و مردم باید مسدود شود.

پایگاه خبری صدای جنوب:

حسین کاظمی روزشنبه در نشست کارگروه امور زیربنایی کهگیلویه وبویراحمد با تاکید بر اینکه برنامه‌های توسعه حمل و نقل، پدافند غیرعامل، طرح هادی و جامع شهرها، طرح‌های بهسازی بافت‌های فرسوده و طرح‌های توسعه عمران از جمله شرح وظایف کارگروه امور زیربنایی است اظهار داشت: متاسفانه ما تنها بر روی تعیین کاربری برای اراضی سرمایه گذاری می‌کنیم و از انجام و پیگیری سایر وظایف خودداری می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در سال‌های گذشته زمین‌هایی جهت احداث طرح‌های صنعتی در استان واگذار شده است، گفت: در عمل هیچگونه طرح صنعتی مشاهده نشده است و باید در جلسه‌های آینده گزارشی از روند واگذاری این زمینه‌ها در این کارگروه ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه روند واگذاری زمین در شهرهای یاسوج، سی سخت و گچساران از فاصله ۱۵ کیلومتری اطراف این شهرها توسط کارشناسان انجام و بررسی شود، بیان کرد: متاسفانه در دولت قبلی اکثر زمین‌های اطراف یاسوج واگذار شده است و اما در دولت تدبیر و امید این روند کاهش پیدا کرده و از این مسائل به شدت جلوگیری می‌شود.

کاظمی با اشاره به روند اجرایی جاده باغچه سادات چرام در طرح اولیه حدود ۱۷ ملیارد هزینه در بر خواهد داشت، افزود: در مسیر و طرح جدید این پروژه ۱۰ میلیارد هزینه بردار است و ۷ میلیارد آن صرفه جویی می‌شود و شیب جاده حدود ۱۰ درصد است که استاندارد و کارشناسی شده است.

وی با اشاره به بروز تصادف و حادثه‌های اتفاق افتاده در محور باغچه سادات، عنوان کرد: این مسیر به لحاظ شاخص‌های فنی مشکل دارد و ناامن است و در صورت عدم انجام طرح‌های اصلاحی برای ایجاد امنیت مسافران و مردم باید مسدود شود.

کاظمی با بیان اینکه مسیر جاده سادات پاسخگوی این حجم ترافیکی نیست، اظهار داشت: برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی و حوادث دیگر باید هرچه سریع تر و به صورت کارشناسی شده تصمیمات لازم در خصوص احداث یا عدم احداث این جاده بررسی و گرفته شود.

وی عنوان کرد: مطالعه زیست محیطی از سوی متولیان امر در خصوص این جاده انجام و نحوه جبران مشکلات زیست محیطی از محل واریانت جبران شود تا این زیبایی و ارزش این محدوده بکر و طبیعی نیز از بین نرود.

 

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت