پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 26 آبان 1399 ساعت 21:08:: شناسه خبر: 88424

رفع تصرف ۴۵ هکتاری از اراضی شهرستان دنا/دستگاه قضایی مماشات با زمین خواران ندارد

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از رفع تصرف ۴۵ هزار متری از اراضی شهرستان دنا خبر داد و گفت: رفع تصرفات از انفال با قوت و قدرت ادامه دارد.

به گزارش  خبرنگار صدای جنوب ،حسن نگین تاجی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به مردم وعده داده بودیم که رفع تصرفات از انفال  با قوت و قدرت ادامه دارد در همین راستا  در مرحله چهارم از رفع تصرفات به تمام دادستان های حوزه های قضایی دستور داده شد با احضار روسای نهادهای متولی انفال نسبت به برنامه ریزی و رفع تصرف با در نظر گرفتن حقوق مردم و نیز الزامات قانونی اقدام شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سنوات گذشته  کهگیلویه و بویراحمد به خاطر وضعیت خاص آب و هوایی، رودخانه‌های فراوان، و زمینه های گردشگری سبب دست درازی به انفال و منابع طبیعی می شد، تاکید کرد: خیلی افراد برای اقدامات مجرمانه خود که حقوق عامه مردم را تهدید می کند، احساس امنیت می کردند.

 

قاضی القضات  کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه راهبری و  اقدامات و پی گیری های دادستانی محترم مرکز استان و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در راستای اجرای طرح موثر واقع شده و در این زمینه یکی از شهرستان های استان که بیشترین گردشگر را از لحظه آب و هوایی دارد و دست اندازی به انفال در آن مکان  زیاد رخ داده پیشتاز مبارزه با زمین خواری شده است.

وی به زمینه های گردشگری در شهرستان دنا به دلیل شرایط خاص آب و هوایی   اشاره کرد و گفت: تجاوز و تعدی به انفال در سطوح زیادی در این شهرستان صورت گرفته  که با تلاش مستمر و زحمات شبانه‌روزی و حضور میدانی دادستان محترم آن شهرستان حدود ۴۵ هکتار از اراضی دولتی با همکاری خود افراد رفع تصرف گردید.

رئیس کل دادگستری استان گفت: تفاوت آشکاری در رفع تجاوزات اخیر با مراحل  ابتدایی و اولیه طرح ها وجود دارد.

وی افزود: در مراحل اولیه با مقاومت ها و توصیه ها و موانع زیادی روبرو بودیم چرا که خیلی ها تصور می کردند این اقدامات مقطعی بوده و دستگاه قضایی از این کار خسته خواهد شد یا کنار خواهد رفت  اما مردم  ملاحظه کردند  که دستگاه قضایی با قاطعیت حتی با دستگاه‌های دولتی هم  تعارفی نداشته و نسبت به رفع تصرفات اقدام می کند.

نگین تاجی با اشاره به اینکه نکته مهم رفع تصرفات این است که مردم متوجه شده‌اند دستگاه قضایی مماشات یا تعارفی با کسی ندارد، بیان کرد:  بدون کمترین هزینه ای خود افراد متجاوز و متصرف مبادرت به رفع تصرف در شهرستان کردند

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت