پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 23 آذر 1399 ساعت 21:09:: شناسه خبر: 89904

جلسه قرارگاه طرح شهید سردار سلیمانی در شهرستان لنده برگزار شد

جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

صدای جنوب

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده جلسه قرارگاهی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه لنده، جانشین فرمانده انتظامی، رئیس شبکه بهداشت و درمان، شهردار، نماینده کمیته امداد، بهزیستی ، جمعیت هلال احمر شهرستان لنده برگزارشد.

در این جلسه سرهنگ ویسی گزارشی از راه اندازی قرارگاه شهید سلیمانی در شهرستان لنده در هفته اخیر خبر داد و گفت: در راستای لبیک به تاکیدات، منویات رهبر معظم انقلاب، در خصوص رسیدگی به اوضاع بیماران کرونایی ، قرارگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده به مرحله اجرا در آمده .

فرمانده سپاه لنده با اشاره به اینکه در این طرح دستگاه‌هایی همچون شبکه بهداشت و درمان هم مشارکت دارند، افزود:کارشناسانی که در مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت تحت محوریت پزشک خانواده هستند، گروه‌های داوطلب بسیجی در سطح حوزه‌های مقاومت بسیج، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و کارشناسان جمعیت هلال احمر شهرستان به صورت بلوک بندی در قالب تیم‌های متشکل در محلات و خانواده محور و مبتنی بر شعار (هر خانه، یک پایگاه سلامت) حضور دارند.

ویسی در ادامه با تصریح بر اینکه  در اجرای این طرح تمام محله‌های شهرستان بلوک بندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند ماموریت کمک رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند ، یادآور شد:  فرماندهی این تیم‌ها برعهده فرمانده بسیج و پایگاه محله با نظارت کامل سپاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان می‌باشد.

فرمانده سپاه لنده در همین رابطه توضیح داد:  تیم‌های عملیات و مراقبت حول ۳ محور (رصد، پایش و شناسایی) به سراغ بیمار می‌روند و در صورت شناسایی فرد بیمار کرونایی، تیم پزشکی ورود پیدا می‌کند و در صورت نیاز بیمار به بیمارستان منتقل می‌شود تا سیر مراحل درمانش کامل و همچنین به اوضاع ناقلین در خانواده‌ها هم رسیدگی شود.

سرهنگ ویسی تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی را ضروری دانست و تاکید کرد: ان شاء الله بتوانیم با مشارکت و هم افزایی کلیه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و همچنین نقش آفرینی مردم در راستای صیانت از سلامت شهروندان گامی بزرگ برداریم.

درادامه فرماندارشهرستان لنده،یکی از مهم ترین دلایل رشد و شیوع ویروس کرونا در شهرستان را تجمع مردم دانست و گفت: تلاش در راستای مقابله عملی با ویروس کروناوجلوگیری از تجمعات مردم، یکی از نیازهای جدی است .


سیدخدادوست موسوی بیان کرد: از همه مردم شهرستان لنده، انتظار می‌رود که در این راستا مشارکت و همکاری بهتری داشته باشند.

وی ضمن تاکید بر تمامی مسائل بهداشتی از سوی مردم، ومسئولین عنوان کرد: زدن ماسک، شستن مداوم دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی در سطح شهر، جلوگیری از تجمعات به ویژه در مراسمات عروسی و عزاها و همچنین عدم شرکت در مهمانی‌های گسترده خانوادگی و …جزءمهمترین راههای جلوگیری از شیوع کرونا است.

موسوی اظهار داشت:متاسفانه درسطح شهرستان لنده،مهم ترین چالش ومعظلی که وجوددارد، تجمعات بیش از حد مردم در محدودهای اندک و عدم رعایت فاصله فیزیکی است.

تصاویر تکمیلی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت