پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 11 آذر 1395 ساعت 17:09:: شناسه خبر: 9016

بازتاب کاهش تولیدات نفتی اوپک در رسانه های عربی

الجزیره نوشت، مذاکرات بین سه کشور بزرگ تولید کننده نفت در منطقه یعنی ایران، عراق و عربستان صورت گرفت و ایران اعلام کرد تمایل دارد سطح تولیدات نفتی اش به قبل از مرحله تحریم ها برسد.

پایگاه خبری صدای جنوب:

توافق اعضای اوپک بر سر کاهش تولید نفت در رسانه های خبری عربی بازتاب گسترده ای داشت.

به گزارش صدای جنوب،شبکه خبری الجزیره قطر در باره تصمیم اخیر اوپک نوشت: کاهش تولیدات نفتی اوپک ۱۳ درصد قیمت عرضه نفت را افزایش داد.
به گزارش الجزیره اوپک برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ تولیدات نفتی را کاهش داده است.
قیمت های جهانی نفت بعد از آن که کشورهای صادر کننده نفت در سازمان اوپک اعلام کردند تولیدات خود را کاهش خواهند داد ۱۳ درصد افزایش یافت.
میزان کاهش تولیدات نفتی کشورهای عضو اوپک روزانه افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه است که از آغاز سال جدید میلادی آغاز خواهد شد.
در ادامه این گزارش آمده است ، اوپک از کشورهای غیر عضو و صادر کننده نفت نیز خواسته تولیدات نفتی خود را به میزان ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند که به این ترتیب تولیدات جهانی نفت به میزان یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می یابد.
به گزارش الجزیره ، روسیه به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت غیر عضو اوپک با کاهش ۳۰۰ هزار بشکه در روز موافقت کرده است.
عربستان نیز موافقت کرده تولیدات نفتی خود را به میزان ۴۸۶ هزار بشکه در روز کاهش دهد و عراق ، امارات و کویت از اعضای سازمان اوپک نیز هر کدام با کاهش تولیدات نفتی خود موافقت کرده اند.
با این حال به ایران اجازه داده شده سقف تولیدات نفتی خود را روزانه تا سه میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.
در همین حال اوپک لیبی و نیجریه را از کاهش تولیدات نفتی معاف کرده است و اندونزی نیز خواستار تعلیق عضویت خود در سازمان اوپک شده است.
الجزیره نوشت، مذاکرات بین سه کشور بزرگ تولید کننده نفت در منطقه یعنی ایران، عراق و عربستان صورت گرفت و ایران اعلام کرد تمایل دارد سطح تولیدات نفتی اش به قبل از مرحله تحریم ها برسد.
پایگاه خبری بوابه فیتو مصر نیز در باره کاهش صادرات نفت کشورهای عضو اوپک به نقل از یک منبع دروزارت نفت مصر نوشت، تصمیم اوپک در کاهش تولیدات نفتی روزانه کشورهای عضو این سازمان نعمتی برای شرکای خارجی است چرا که قیمت های نفت از ۴۸ دلار به ۵۵ دلار و شاید بیشتر بالا برود و این مساله باعث می شود سرمایه گذار خارجی برای تولید نفت خام به منظور کسب منافع بیشتر اقدام کند.
این منبع که نامش در گزارش ذکر نشده به فیتو گفت که این تصمیم می تواند بلای جان داخلی ها باشد چرا که هزینه و بار مالی زیادی را در زمینه نفت در بخش واردات تولیدات نفتی از خارج به وجود خواهد آورد.
وی گفت که افزایش قیمت های نفت خام در بازار جهانی به نفع مصر نیست.
این مقام مصری یادآور شد که واردات گاز و بنزین و گازوئیل و دیگر فرآورده های نفتی به قیمت های نفت در بازار جهانی بستگی دارد و در صورت افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی واردات ماهانه مصر از ۸۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد دلار خواهد رسید.
وی گفت که در این صورت ما ناچار به افزایش مبلغ یارانه های نفتی در بودجه سال آینده خواهیم شد و به جای در نظر گرفتن ۶۴ میلیارد پوند مصری باید ۶۷ میلیارد پوند یارانه به بخش سوخت اختصاص دهیم و این تصمیم موازنه را در کشورهای وارد کننده فرآورده های سوختی تغییر خواهد داد.
پایگاه های خبری العربیه ، الیوم السابع، الاهرام مصر و روزنامه های القدس العربی، الحیات و الشرق الاوسط چاپ لندن و ایلاف نیز به کاهش صادرات نفت از سوی کشورهای عضو اوپک پرداختند .
پایگاه خبری مصر الیوم نیز نوشت قیمت های نفت بعد از توافق اوپک برای کاهش تولیدات نفتی بیش از هشت درصد افزایش یافت.
در حالی که روسیه اعلام کرده تولیدات نفتی خود را کاهش می دهد ، دومینیک روسی تحلیلگر آمریکایی بازارهای نفتی در گفت و گو با مصر الیوم اظهار داشت، روسیه به جای کاهش تولیدات نفتی ، بهره برداری از گاز را افزایش خواهد داد.ایرنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت