پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 10 دی 1399 ساعت 14:10:: شناسه خبر: 91015

کارنامه مردود آموزش مجازی در روستاهای کهگیلویه

فراگیری ویروس کرونا تجربه‌های جدیدی در همه ابعاد زندگی به همراه داشت و سبک زندگی بشر را تغییرداد.

صدای جنوب:

فارس نوشت:فراگیری ویروس کرونا تجربه‌های جدیدی در همه ابعاد زندگی به همراه داشت و سبک زندگی بشر را تغییرداد.

در آستانه یک سالگی برقراری کلاس‌های آموزش مجازی کیفیت پایین خدمات‌رسانی و مشکلات ناشی از ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه و نبود اینترنت کارنامه آموزش مجازی آنطور که باید قابل دفاع نیست.

ضعف ساختارهای فناوری طی یک سال اخیر دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب روستایی را بیش از دیگران با مشکل مواجه کرد. هر روز خبر از در دسترس نبودن آموزش در بستر شاد به گوش می‌رسد.

با وجود پخش برنامه‌های آموزشی مدرسه‌ها در شبکه‌های ملی صدا و سیما اما روستاهای بسیاری در کهگیلویه از آنتن دهی مناسب این شبکه‌ها یا اینترنت محروم هستند.

شاید این مشکل در روستاهای بخش دیشموک به لحاظ موقعیت جغرافیایی و در نبود دکل‌ مخابراتی عجیب نباشد اما در روستاهای تنگ هیگون که تنها ۱۲ کیلومتر با مرکز شهرستان کهگیلویه فاصله دارند برای در دسترس نبودن توجیهی وجود ندارد.

 

در این روستاها با ۲۰۰ خانوار هیچ کدام از اپراتورها از کیفیت مطلوب برخوردار نیست تا دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب بتوانند به موقع در کلاس مجازی حاضر شوند.

دسترسی به اینترنت در این روستاها تقریبا صفر است و به گفته یکی از طلاب منطقه پیگیری‌های جوانان دغدغه‌مند که به جای دهیار ساکن در شهر پیگیر مشکلات می‌شوند نه تنها به نتیجه نرسیده بلکه با مخالفت شورای روستا همراه است.

این طلبه جوان گفت: در نبود اینترنت نمی‌توانیم در کلاس آنلاین شرکت کنیم و هر بار به بهانه‌ای غیبت خود در کلاس مجازی را توجیه می‌کنیم.

تحصیل کنندگان در بستر مجازی برای برقراری ارتباط به بلندترین نقطه روستا در سوز سرما می‌روند تا با بلند کردن گوشی به سمت آسمان آنتن بگیرند.

دانشجوی دیگری که از نبود فناوری در عصر ارتباطات گلایه داشت گفت:برای دسترسی به آنتن تلفن همراه هر روز در سوز زمستان مجبور هستیم به ارتفاع صعود کنیم.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت