پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 13 دی 1399 ساعت 16:10:: شناسه خبر: 91349

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

تاکنون ۲۴ هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شده اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۴ هزار مبتلا و فوت کرونایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.

صدای جنوب:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۴ هزار مبتلا و فوت کرونایی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم.

پرویز یزدان‌پناه روز شنبه ۱۳ دی ماه در نشست ستاد کرونای استان افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۱۵۹ هزار نفر مراجعه کننده سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های استان داشته ایم. هم اکنون تقریبا مراجعه کننده به ۵۰۰ نفر رسیده در حالی که قبلا تا ۱۲۰۰ نفر هم رفته بود.

وی افزود: در بیمارستان‌های استان ۱۰هزار و ۶۲۹ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی بستری شد که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۳ نفر ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵۶ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۱ ذنفر بیمار کرونایی قطعی است و ۱۹ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۴ هزار و دو نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به بیماری ویروسی مبتلا شدند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۲۹۱ نفر معادل ۹۰ درصد بهبود یافتند. همچنین ۱۶۵۰ نفر هم اکنون در قرنطینه خانگی هستند.

وی با بیان اینکه طی ۷۲ ساعت گذشته تنها یک مورد فوت ناشی از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشته ایم، ادامه داد: خو.شبختانه طی روز جمعه و شنبه (۴۸ ساعت گذشته) فوت ناشی از کرونا در استان نداشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: اخیرا مقرر شد که فقط تست پی سی آر ملاک کروناست که بر این اساس فوت ناشی از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۸۷ مورد است.

یزدان‌پناه تاکید کرد: میانگین سنی فوتی های ناشی از کروناویروس در این استان ۶۸ سال است.

وی بیان کرد: طبق آمار دیروز جمعه از ۴۴۹ نمونه گرفته شده ۱۰۵ مورد معادل ۲۳ درصد موارد مثبت بوده اند که به ترتیب بیشترین موارد مربوط به شهرستان بویراحمد با ۳۹ نفر، کهگیلویه با ۲۴ نفر، لنده با ۱۳ نفر، گچساران با ۱۲ نفر، چرام با ۷ نفر، باشت ۵ نفر و دنا با ۵ نفر و شهرستان بهمئی صفر بوده است.

ایسنا

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت