پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 24 دی 1399 ساعت 20:10:: شناسه خبر: 91746

مأموریت داوطلبانه:

روایتی از شهادت سردار شهید قدرت اله رستم پور در ۲۴ دی ماه ۱۳۶۵

به مناسبت ۲۴ دی ماه، سالروز شهادت سردار شهید قدرت اله رستم پور، دو تصویر از آخرین لحظات زندگی این شهید بزرگوار از زبان همرزمان ایشان روایت شده است:

صدای جنوب 

به گزارش صدای جنوب شهرستان لنده،  ۲۴ دی ماه، سالروز شهادت سردار شهید قدرت اله رستم پور، دو تصویر از آخرین لحظات زندگی این شهید بزرگوار به روایت همرزمان در زیر آمده است:

مسئولیت داوطلبانه( به روایت مختار جماعتی)
در عملیات کربلا۵ مسئول توزیع در تدارکات تیپ۴۸ بودم. غذا از مقر رسید و دنبال یک راننده بودیم تا آن را برای رزمنده¬ها به سنگرها ببرد. ۲۴¬ام دی ماه وسط عملیات بود؛ سنگرها ناامن بودند و حملات سنگینی از هر دو طرف در حال اجرا. قدرت پیشم آمد و گفت: «بگذار خودم ببرمشون. دوست دارم برم پیش بچه¬ها. کمی هم آنجا می¬مانم.» جهادی و داوطلبانه مسئولیت توزیع تغذیه¬ها را پذیرفت و آن¬ها را سوار ماشین کرد و راه افتاد؛ انگار نه انگار که خودش مسئول قضایی تیپ است. مأموریت داوطلبانه¬ای که بازگشتی نداشت.


به وقت شهادت (به روایت محسن عدالتمند)
در عملیات کربلای ۵، با همان خستگی ناشی از عملیات کربلای ۴ پس از فتح اولین خط مقدم دشمن، با نیروهای تیپ ۴۸ فتح پشت کانال ماهی مستقر شدیم. با چند تن از رزمندگان در سنگر کوچکی نشسته بودیم و مشغول بررسی موقعیت منطقه. عملیات کربلای پنج گسترده و بسیار تعیین¬کننده بود. صدای خمپاره¬های دشمن از دور و نزدیک به گوش می¬رسید و برایمان عادی شده بود.

قدرت با فاصله چند متری مقابل سنگر ما در گوشه¬ای از دیواره کانال، پشت یک بریدگی جا گرفته بود. فاصله¬مان نزدیک بود و گاهی با هم صحبت می¬کردیم. پس از دقایقی دیدم که ثابت نشسته و تکان نمی¬خورد. بلند شدم و پیشش رفتم؛ بدنش کاملاً خونی و ترکش¬های خمپاره به پهلو و سینه¬اش اصابت کرده و بدون هیچ آه و ناله¬ای به مُراد دلش رسید و به فیض شهادت نائل آمد.

سردار شهید قدرت اله رستم پور مهر ماه ۱۳۴۱ در روستای کوچک آتشگاه از توابع شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد در خانواده ای ساده زیست و سنتی، به دنیا آمد.

تحصیلات خود را تا پایان دیپلم در شهرستان لنده، گچساران و سپس دهدشت به پایان رساند. در سن ۱۸ سالگی پس از گذراندن دوره های مختلف آموزشی بسیج، به عضویت سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی دهدشت در آمد و کار خود را در جایگاه مسئول تدارکات این سپاه آغاز نمود. حُسن خُلق، مدیریت مخلصانه و منظم، روحیه جهادی و پای کار بودن او سبب مقبولیت و محبوبیت وی در بین همکاران شد و پس از موفقیت در مسئولیت تدارکات، به عنوان مسئول قضایی و رابط دادستانی منصوب شدند.

در جایگاه جدید آنچنان خوش درخشید و تعهد از خود نشان داد که با تشکیل تیپ ۴۸ فتح، به عنوان مسئول معاونت قضایی این تیپ منصوب گردیدند. سردار شهید قدرت¬اله رستم¬پور در لباس پاسداری در عملیات های بدر و کربلای ۱، ۴ و۵ شرکت کردند.

شهید رستم پور که در میان دوستان و همکاران، خانواده و فامیل به خوش اخلاقی و مهربانی، نظم و اخلاص معروف بودند، سه روز پیش از تولد فرزند سومش، در تاریخ ۲۴ دی ماه ۱۳۶۵ در سن ۲۲ سالگی و در عملیات کربلای ۵ به فیض شهادت نائل و خلعت سرخ سعادت را پوشیدند. مزار این شهید هُمام، در گلزار شهدای روستای ایدنک از توابع شهرستان لنده میباشد.

علی قائمی طیبی

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت