پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 اسفند 1399 ساعت 20:12:: شناسه خبر: 94024

اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای مقابله با کرونای انگلیسی در کهگیلویه

محمد طاهر طیب‌زادگان اظهار داشت: طی یک ماهه اخیر سه هزار مورد نمونه‌گیری جهت تشخیص بیماری کرونا در شهرستان ثبت شده است.

صدای جنوب:

محمد طاهر طیب‌زادگان اظهار داشت: طی یک ماهه اخیر سه هزار مورد نمونه‌گیری جهت تشخیص بیماری کرونا در شهرستان ثبت شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: این تعداد نمونه‌گیری از ابتدای بهمن ماه جاری در ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، مرکز ۱۶ ساعته نمونه‌گیری و همچنین مرکز نمونه‌گیری بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت انجام گرفته است.

طیب‌زادگان ادامه داد: از این تعداد نمونه یک هزار و ۲۴۲ مورد مربوط به تست‌های پی‌سی‌آر و یک هزار و ۷۵۸ مورد مربوط به تست‌های رپید(سریع) بوده که به همت کارشناسان گروه مبارزه با بیماری‌های  مرکز بهداشت  و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی به ثبت رسید.

وی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کووید ۱۹ توسط مردم، تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در اغلب شهرهای استان خوزستان و برخی شهرهای استان‌های همجوار از مردم تقاضا داریم از سفر به این مناطق و همچنین از پذیرش مهمان از استان‌های همجوار جدا خودداری کنند.

 این سمؤول ادامه داد: مردم جهت حفظ جان خود، خانواده و بستگان از شرکت در تجمعات مبتنی بر شادی و عزا که گاها در اقصی نقاط شهرستان برگزار می‌شود اجتناب نمایند.

طیب زادگان خاطرنشان کرد: در راستای رفاه حال مردم مراکز نمونه‌گیری علاوه بر مرکز ۱۶ساعته مستقر در درمانگاه شهید رجایی دهدشت در۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی،کلینیک تخصصی امام سجاد(ع) و بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر نمونه‌گیری در مراکز ثابت معرفی شده در صورت مشاهده کانون‌های انتشار ویروس در مناطق روستایی و عشایری تیم‌های سیار نمونه گیر در کوتاهترین زمان ممکن جهت اخذ نمونه از موارد مشکوک و جلوگیری از انتشار ویروس کویید ۱۹ اقدام خواهند کرد.

طیب زادگان در پایان با اشاره به مشاهده تعدادی از موارد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان خوزستان،از رصد ویژه این نمونه  از ویروس کووید ۱۹ در سطح شهرستان و در راستای اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در این زمینه خبر داد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت