پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 16 اردیبهشت 1400 ساعت 13:02:: شناسه خبر: 97484

حمایت از بخش تولید در دستور کار بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/ پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی و دامپروری در سال ۱۳۹۹

در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و جهت تسهیل در امر ازدواج و حمایت از جوانان مبلغ ۳۴۲ میلیارد ریال به ۶۳۰ نفر در سال ۹۹ پرداخت شد.

حمایت از بخش تولید در دستور کار بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/ پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی و دامپروری در سال ۱۳۹۹

بهنام فرح‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار صدای جنوب  در یاسوج با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ گفت: بانک کشاورزی همچون گذشته در جهت تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری گام برداشته و حمایت از تولید را محور کار خود قرار می‌دهیم و در جهت رفع موانع پیش‌روی تولید تلاش خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای وظایف سازمانی و در جهت تحقق اهداف عالیه حمایت از تولید، اشتغال و خودکفایی در بخش کشاورزی و صنایع وابسته، تلاش می‌کنیم تا با استفاده از حداکثر توان خود و منابع مالی در اختیار و با استفاده از آخرین سیستم‌های روز دنیا در جهت ایجاد و تولید محصولات با کیفیت و ارگانیک و ایجاد بستر لازم برای سلامتی آحاد جامعه تلاش کنیم تا زمینه خودکفایی اقتصادی و اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها فراهم شود.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اقدامات شعب و عملکرد بانک در سال ۹۹ گفت: شعب بانک سال گذشته رقمی بالغ بر ۶ هزار و ۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰ هزار و ۹۳۸ نفر در بخش‌های زراعت و باغداری، دام و طیور، مکانیزاسیون کشاورزی، اشتغال روستایی و سایر حوزه‌ها به شرح ذیل پرداخت کرد.
مدیرشعب بانک کشاورزی در راستای توجه به حوزه دامپروری به ۲ هزار و ۳۹۶ نفر تسهیلاتی معادل یک هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال پرداخت کرد ضمن اینکه تسهیلات پرداختی بخش شیلات ۱۵۷ میلیارد ریال بوده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی به تسهیلات پرداختی حوزه‌های روستایی و عشایری اشاره و عنوان کرد: ۱۵۳ نفر در روستاها و مناطق عشایر کهگیلویه و بویراحمد مبلغ ۳۷۲ میلیارد ریال دریافت کردند.

وی عنوان کرد: سال گذشته برای حمایت از افزایش تولید در زیر بخش زراعت این بانک تعداد ۳ هزار و ۶۹۰ نفر تسهیلات ۱۲ درصد به مبلغ ۹۸۵ میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات خرید نهاده‌های کشاورزی پرداخت کرده است.
فرح‌بخش در ادامه افزود:تعداد ۴۱۵ نفر تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی شامل کمباین ،تراکتور و ادوات کشاورزی به مبلغ ۴۹۳ میلیارد ریال از بانک کشاورزی استان دریافت کرده‌اند.

وی گفت: از محل بند الف تبصره ۱۸ منابع داخلی تعداد ۱۵ فقره تسهیلات در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی به مبلغ ۷۷ میلیارد ریال پرداخت شده است، همچنین از محل بند الف تبصره ۱۸ (الحاقی ۵۲)تعداد ۱۷ فقره تسهیلات کشاورزی(به جز گلخانه) به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال ،تعداد ۱۱ فقره تسهیلات گلخانه و گلخانه کوچک مقیاس به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال و تعداد دو فقره تسهیلات در بخش صنایع تبدیلی به مبلغ ۲۴
میلیارد ریال پرداخت شده است.

فرح‌بخش عنوان کرد: سال ۹۹ تعداد ۴۶ طرح بلاتکلیف به مبلغ ۱۹۳ میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی استان تعیین تکلیف و راه اندازی شد، ضمن اینکه بانک در سایر حوزه‌های مرتبط مانند پرورش واحدهای مرغداری، زنبور عسل، گلخانه، صنایع مرتبط کشاورزی و سایر حوزه‌ها تسهیلات پرداخت کرده است.

همچنین بانک کشاورزی مبلغ ۱۵۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کرده است.

فرح‌بخش  یادآور شد: در حوزه خدمات  بیمه‌ای ، مدیریت شعب بانک کشاورزی استان با صدور بیش از ۸۳ هزار بیمه نامه در زیر بخش‌های زراعی ،باغی، منابع طبیعی ،دام ،طیور و آبزیان مبلغ ۳۷۷ میلیارد ریال کل حق بیمه دریافتی داشته است که از این میزان ۱۵۳ میلیارد ریال سهم بیمه گذار و ۲۲۴ میلیارد ریال به عنوان یارانه سهم دولت به بیمه گذاران عزیز استان تعلق گرفته است، عوامل خطر متعددی نظیر سرما و یخبندان ،خشکسالی، طوفان و انواع بیماری‌های دامی باعث شده تا بیش از ۳۰۱ میلیارد ریال غرامت به بهره‌برداران خسارت دیده‌ای که محصولات خود را بیمه کرده‌اند پرداخت شود. در مجموع خدمات بیمه ای مدیریت بانک در استان به لحاظ عملکردی رتبه دوم را در بانک کشاورزی کل کشور کسب کرد.

فرح بخش در ادامه افزود: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و جهت تسهیل در امر ازدواج و حمایت از جوانان مبلغ ۳۴۲ میلیارد ریال به ۶۳۰ نفر در سال ۹۹ پرداخت شد.

بهنام فرح بخش همچنین عنوان کرد: در جهت حمایت از مشتریان بانک و طرحهای حمایتی بانوی ایرانی، باران، حامی گندم و همچنین حمایت از بازاریان و رونق کسب و کار در بخش تجاری مبلغ ۷۹۰ میلیارد ریال در سال ۹۹ پرداخت شد.

فرح بخش در پایان بیان کرد: در خصوص مساعدت های انجام شده بانک در تعیین تکلیف بدهی بند ( خ) ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه‌، در سال ۱۳۹۹ تعیین تکلیف تعداد ۱۸۸۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال و ۱۵ میلیارد ریال مبلغ بخشودگی از محل بند ( خ) می باشد.
وی خاطرنشان کرد: از محل بند( ل) تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال ۱۳۹۹ ( بخشودگی سود و متفرعات تسهیلات زیر یک میلیارد ریال ) ۷۶ فقره تسهیلات، مبلغ اصل و سود تسهیلات ۱۵ میلیارد ریال و اعتبار جذب شده جهت مساعدت به افراد بهرهمند مبلغ ۱۰ میلیارد ریال است.
همچنین در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۹۵۷ میلیارد ریال تسهیلات استمهال شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت