پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 03 خرداد 1400 ساعت 20:03:: شناسه خبر: 98767

عملیاتی که جهان را متعجب کرد

فتح خرمشهر در دفاع مقدس محاسبات ومعادلات کارشناسان نظامی جهان را بر هم زد.

به گزارش صدای جنوب ، حبیبی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: پیروزی سرافرازانه رزمندگان در عملیات الی بیت المقدس و فتح خرمشهر در سال ۱۳۶۱ همه پیش بینی‌های کارشناسان نظامی جهان را برهم زد.

سرهنگ اصغر حبیبی افزود: شکست دشمن که به انواع تجهیزات حامیان، مسلح بود و آزادی خرمشهر پس از ۵۷۸ روز حیرت کارشناسان جهان را برانگیخت و صدام را به صلح خواهی وادار کرد.

وی اضافه کرد: در این عملیات ۱۹ هزار اسیر به دست رزمندگان پرتوان سپاه اسلام افتاد که شکست بزرگی را برای دشمن به همراه داشت.

فرمانده گردان ۹۰۰۴ تیپ ۱۷ قم که از رزمندگان جانباز دفاع مقدس از کهگیلویه و بویراحمد است گفت: در عملیات بیت المقدس با کمترین امکانات، بزرگترین دستاورد نصیب رزمندگان اسلام شد که این مهم، تجلی اراده خداوند متعال است.

سرهنگ امرالله یزدانبخش افزود: آزادی ۵ هزار کیلومتر مربع از خاک کشور و ۱۶ هزار تلفات جانی نیرو‌های دشمن برای آنان غیرقابل باور بود.

رزمنده دفاع مقدس در کهگیلویه وبویراحمد و از فاتحان خرمشهر گفت: افتخار می‌کنم که از نخستین رزمندگانی بودم که پرچم پرافتخار ایران اسلامی را برفراز مسجد خرمشهر برافراشتم.

نویسنده دفاع مقدس که خود از جانبازان و فرماندهان این دوران طلایی است افزود: نقش رزمندگان کهگیلویه وبویراحمد در این عملیات اساسی و ۳ گردان از استان در عملیات بیت المقدس حضور داشتند.

سرهنگ بزرگمهرنژاد گفت: رزمندگان استان در تیپ‌های ۱۷ علی ابن ابیطالب، ۳۳ المهدی و امام سجاد(ع) حضور داشتند و ۴۸ شهید به اسلام وانقلاب تقدیم کردند.

منبع صدا و سیما

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت