پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 27 آذر 1395 ساعت 21:09:: شناسه خبر: 9913

نهضت مطالبه گری جوانان بهمئی سرآغاز یک رویش/بهمئی با انسجام درون به حق خود می رسد

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

اگر روزانه هر کدام از ما به تنهایی صدها مقاله، یادداشت و بیانیه صادر کنیم شاید به صورت جزئی به اهداف خود برسیم اما تا زمانی که پشت این نوشته ها یک خرد جمعی و یک جامعه اندیشمندِ مطالبه گر نباشد، کار به جایی نمی بریم.

پایگاه خبری صدای جنوب:

نهضت مطالبه گری جوانان بهمئی سرآغاز یک رویش/بهمئی با انسجام درون به حق خود می رسد/سیدعلمدار تقوی

شهرستان بهمئی با پیشینه درخشان و تمام دار و ندار خود،همچنان واژه محرومیت را یدک می کشد.

یکی از ظرفیت های بالقوه توسعه شهرستان محروم بهمئی ظرفیت بالای نیروی انسانی مردم این دیار است ؛همانطور که مستحضرید یکی از ویژگی های مردم غیور، شریف و شهید پرور بهمئی روحیه انقلابی، عدالت خواهی و مطالبه گری است که صدور بیانیه ها، نامه های سرگشاده و یادداشت های روزانه فرزندان اندیشمند این مرز بوم مصداق بارز این مدعاست.

مردم شهرستان بهمئی به خصوص قشر جوان و تحصیلکرده همیشه پیشتاز دفاع از آرمان های انقلاب، عدالت خواهی و مطالبه گری هستند اما به جرئت می توان گفت که این قدرت بزرگ هیچگاه به صورت اصولی در مسیر خدمت به مردم این دیار قرار نگرفته و بنده با محترم و مقدس شمردن نیات پاک تمامی اندیشمندان بهمئی، خلاء مطالبه گری برای احقاق حقوق قانونی مردم بهمئی را به وضوح مشاهده می کنم.

همانطور که اشاره شد، اصل مطالبه گری و داشتن روحیه عدالت خواهی که از ویژگی های فطری هر جوان به خصوص جوانان این شهرستان می باشد،وجود دارد اما این ظرفیت عظیم که می تواند مانند یک بمب عمل کرده و خیلی از موانع توسعه شهرستان را بشکند، هنوز در بهمئی بدون ساماندهی و انسجام بوده و عقیم مانده است.

روشنفکران این دیار باید بدون در نظر گرفتن گرایش های جناحی و تنها با هدف توسعه این دیار شهید پرور و زر خیز اما محروم، با استفاده از ابزار کارا و برنده مطالبه گری که اصل آن مانند چشمه های زلال در اعماق وجود جوانان ما خروشان است، به یاری هم شتافته و با گره زدن این ظرفیت بزرگ با وحدت و همدلی، بتوانیم واژه محرومیت را از فرهنگ و ادبیات نمی گویم حذف کنیم اما به آرشیو بفرستیم.

 مردم ساده دل و نیکو سیرت بهمئی درس ایثار، اخلاص، وحدت و همدلی را در دانشگاه مبارزه با طاغوت و قیام علیه رژیم ستم شاهی و بعد از آن یاری انقلاب و جانفشانی در برابر رژیم تا چنگال مسلح بعث عراق و اکنون با حضور جوانان خود در خطوط مقدم جبهه های مقاومت در خاورمیانه با سرافرازی و افتخار گذرانده است و نتیجه این همه وفاداری و ایثار، وجود اندیشمندان، نخبگان و روشنفکران بهمئی در سراسر کشور می باشد و این لطف بزرگ الهی در حق ماست در صورتی که از آن غافل مانده ایم و قطره های این دریای رحمت هر کدام در گوشه ای از کشور جای گرفته اند ؛ناخودآگاه به فکر شعر دبستانی زمان خود افتادم که شاعر می گفت:حاصلِ جمعِ تمامِ قطره ها، می شود دریا، بیا دریا شویم. بله، راز تاثیر واقعی هر قطره با پیوستن به سایر قطرات و تشکیل دریاست .

اگر روزانه هر کدام از ما به تنهایی صدها مقاله، یادداشت و بیانیه صادر کنیم شاید به صورت جزئی به اهداف خود برسیم اما تا زمانی که پشت این نوشته ها یک خرد جمعی و یک جامعه اندیشمندِ مطالبه گر نباشد، کار به جایی نمی بریم.

اندیشمندان بهمئی! دانشجویان مطالبه گر، یادداشت نویسان و بیانیه صادر کن ها! مخاطب سخن امروز بنده تمامی شما عزیزان هستید.بیایید ما هم مانند خیلی دیگر از مردم، چپ و راست را به ماه ها و حتی روزهای انتخابات محدود کنیم و سیاست زدگی را کنار بزنیم. توسعه شهرستان بهمئی نیاز به خرد جمعی دارد، مردم مظلوم اما عزتمند بهمئی سالهاست که به برکت وقوع انقلاب اسلامی از زیر یوغ طاغوت بیرون زدند اما در غفلت اندیشمندان این دیار، یوغ سیاست زدگی بر گردنشان سنگینی می کند ؛بیایید با بیرون آمدن از انفعال، تک روی، سیاست بازی، سیاسی کاری و با وحدت، همدلی ، ایثار و وفاداری و به دور از تخریب، با تشکیل یک نهضتِ اندیشمندِ مطالبه گر با محوریت جوانان و دانشجویان در محیطی علمی و منطقی، به داد برادران دینی و خونی خود بشتابیم.

یادداشت از: سید علمدار تقوی،مدیر مسئول سایت خبری آوای ماغر

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت