پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 28 آذر 1395 ساعت 09:09:: شناسه خبر: 9931

یادداشت/

۳۰اذر روز مهم وسرنوشت ساز برای فوتبال ایران در گچساران

اتفاقی که اگر رخ دهد صدایش مثل بمب گوش فوتبال ایران را کر خواهد کرد . زیرا تیم اوج گرفته نفت و گاز این شهر ، قصد دارد در مصافی بیاد ماندنی ، تراکتورسازی تبریز را از لب تیغ بگذراند .

پایگاه خبری صدای جنوب:

یادداشت به قلم کارشناس وآنالیزور فوتبال ایران محسن بابادی

سه شنبه ۳۰ آذرماه ۹۵ در گچساران ، روزی مهم و سرنوشت ساز برای فوتبال این شهر رقم خواهد خورد . اتفاقی که اگر رخ دهد صدایش مثل بمب گوش فوتبال ایران را کر خواهد کرد . زیرا تیم اوج گرفته نفت و گاز این شهر ، قصد دارد در مصافی بیاد ماندنی ، تراکتورسازی تبریز را از لب تیغ بگذراند .

همانگونه که ۲ تیم لیگ برتری فولاد و استقلال خوزستان ، علیرغم شایستگی هایشان نتوانستند برابر نفت و گاز گچساران کاری از پیش ببرند ، این بار نوبت تراکتوریهاست که با شعله های سوزان نفت و گاز ، وداعی تلخ با جام حذفی و رویای آسیایی شدن داشته باشند .
تیم پرانگیزه و تا دندان مسلح نفت و گاز گچساران که در روی نیمکت خویش ۱ مربی حرفه ای و جنتلمن را بعنوان پشتوانه ای مستحکم در اختیار دارد ، قصد دارد در روزی که در ورزشگاه جای سوزن انداختن نیست ، با ۱ بازی منطقی و اصولی ، تبریزیها را دست خالی راهی شهرشان کند .

بدون شک اگر تیم دسته دوم گچسارانی بتواند با دادن توپ و میدان به حریف و همچنین پرس این تیم از یک سوم میانی و خصوصا یک سوم دفاعی خویش ، با یارگیری نفر به نفر و بستن تمام فضاهای موجود ، فرصت هر گونه ایجاد موقعیتی جهت دستیابی به گل را از تراکتور بگیرد ، خواهد توانست رویاهای تبریزیها را نقش برآب کند و تبریزیها را با چشمانی گریان راهی شهر و دیارشان کند .

البته در صورت رخ دادن چنین موضوعی از جانب نفت و گاز ، تیم تراکتور برای رهایی از این موضوع و جهت بازکردن لایه های دفاعی فشرده و نفوذ ناپذیر شاگردان داریوش یزدی ، به احتمال زیاد سعی کنند که تا جایی که مقدور باشد ، خود را از طریق سازوکار خاصی به یک سوم دفاعی نفت و گاز نزدیک و نزدیکتر کنند و از طریق شوتهای مستقیم به سمت چارچوب و یا گرفتن ضربات ایستگاهی راهی برای گلزنی خویش باز کنند .
آنچه مسلم است تراکتوریها روی ارسال از کناره ها و توپهای برگشتی سوم تمرینات ویژه ای را طراحی کرده اند که در صورت هوشیاری تیم خوب گچساران ، اجرای این نقشه ها از سوی تبریزیها همچون آب در هاون کوبیدن خواهد بود .
تراکتوریها برای باز کردن بازی ، ایجاد موقعیت و نزدیک شدن به دروازه جهت مقاصد یاد شده به ۲ طریقه ذیل عمل خواهند نمود که این موضوع دقت و تمرکز هر چه بیشتر نماینده کهگیلویه را میطلبد .
۱ . بردن بازی به کناره ها و سپس پاسهای کوتاه و سریع به سمت عمق جهت رسیدن به حفره های احتمالی پشت محوطه جریمه جهت ایجاد موقعیت شوت و یا سانتر در شلوغی مدافعان و استفاده از توپهای سوم یا جهت گرفتن ضربات ایستگاهی
۲ . استفاده از تمام عرض بازی و افزایش سرعت بازی و جابجاییها و کارهای ترکیبی که یا به دروازه نفت و گاز نزدیکتر شوند یا نفت و گاز را متقاعد به انجام خطا کنند .
با توجه به حالات احتمالی نحوه عملکرد تراکتور ، تیم داریوش یزدی میبایست بسیار محتاط و با سیاست خصوصا در پشت محوطه جریمه خویش عمل نموده و با تمرینات ساختاری در عرض و کناره ها ، انسجام خطوط دفاعیش را ، هم در طول و هم در عرض بازی حفظ نموده تا تراکتور پشت دیواره ای بتنی و فضایی تقریبا مربعی شکل به مساحت ۵۰ * ۷۰ متر سردرگم و خسته شود تا در موقعی که لازم است تیم نفت و گاز گچساران زهر خود را تزریق کند و با ضد حمله ای برق آسا دفاع کند و هافبکهای بی رمق تراکتور را مقصران اصلی باخت این تیم معرفی کند . لزوم استفاده از مهاجمان دونده و سرعتی ، میتواند نقشی محوری را در این بازی برای نفتی ها بازی کند .
اگر تیم داریوش یزدی بتواند تمرکز و آرامش تیمی خویش را در شرایط یاد شده بخوبی حفظ کند ، خواهد توانست تمام برنامه های تیم تاکتیکی تراکتور را تبدیل به رویایی بر باد رفته نموده و با ادامه سریال ناکامی تیمهای لیگ برتری ، شگفتی خویش را تکمیل کند .
ناگفته نماند که تیم نفت و گاز از ۱ فاکتور اساسی دیگر نیز بهره میبرد و آن تماشاگران خونگرم کهگیلویه و بویر احمد از طوایف بهمئی ، طیبی ، چنگلوایی ، زنگوایی ، دشمن زیاری ، زیلایی ، تیرتاجی ، تامرادی ، میرسی ، بناری ، یوسفی ، سادات ، اولاد میرزایی و عشایر غیور قشقایی از جمله : دره شوری ، کشکولی ، قرخلو ، لک ، بایادله ، قملو ، ندرلو و….است که بدون تردید نقششان در موفقیتهای تیم نفت و گاز ، کمتر از عملکرد خوب تیم نبوده است .
پس ای مردم غیور و فوتبالدوست کهگیلویه و بویراحمد :
حال که تیم دوگنبدان در آستانه خلق حماسه ای دیگری است ، با حمایتی همه جانبه و تشویقهای بی امان خویش و با پوشیدن لباس یکدست به رنگ لباس تیم نفت و گاز ، با حفظ احترام به تیم مقابل ، حامی و یار دوازدهم تیمتان باشید و یک بار دیگر نشان دهید که فرهنگ عشایر غیور کهگیلویه و بویراحمد همان فرهنگی است که شهدای زیادی را تقدیم وطن نمود و در کشور زبانزد خاص و عام است .
پس یادتان باشد و به دوستان خویش نیز بگویید :
وعده ما سه شنبه ۳۰ آذرماه ۹۵ ، همدل و همصدا ، همراه و همدم و مشوق تیم نفت و گاز باشیم و فارغ از هر نتیجه ای که حاصل شود در پایان بازی با تشویق تیم مقابل از آنان مهمان نوازی کنید .
چشم به راه گامهای استوار یادگاران آریوبرزن در روز مسابقه هستیم .

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت