پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 21 خرداد 1400 ساعت 15:03:: شناسه خبر: 99971

اخلاق انتخاباتی سبب ناکامی نقشه دشمن می شود 

نمازعبادی سیاسی جمعه درشهرسوق بارعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

صدای جنوب:

امام جمعه سوق گفت: موسم تمرین حیات کریمانه است همانطور که کرامت در حوزه های فردی و شخصی است این فضیلت هم جنبه اجتماعی و ملی دارد همانطور که فرد می‌تواندمنشی بزرگوارانه وکریمانه داشته باشد یک گروه، جامعه و یک ملت هم می‌تواند اهل کرامت باشد.

حجت الاسلام کیانی اصل افزود:امام علی (ع) وحدت و هماهنگی در بین جامعه را از عوامل اصلی کرامت معرفی می کند ازهمین رو وقتی عوامل کرامت ملی را احصا می‌کنیم می‌بینیم که مقطع انتخابات هنگام بروز و ظهور این عوامل است .

وی ادامه داد:مردم صاحبان اصلی این کشور هستند ،باید در انتخابات در سرنوشت خودشان دخالت کنند، در آموزه های اسلام کرسی قدرت در نظام الهی برای خدمت است و نباید برای رسیدن به آن از هر وسیله‌ای استفاده شود .

خطیب نمازجمعه سوق گفت:شاخص ترین مستند دین اسلام بیان حضرت سید الشهدا ست که می فرماید خداوندا تو شاهدی آنچه را ما انجام می‌دهیم برای رقابت و به چنگ آوردن ثروت و مال نیست بلکه هدف ما آن است که نشانه‌های دین تو را اشکار کنیم و جامعه را اصلاح کنیم تا بندگان مظلومت آسوده باشند و فرایض و سنت ها و احکام مورد عمل قرار گیرند
حجت الاسلام کیانی اصل خاطرنشان کرد:یکی از شاخصه‌های مهم اخلاق سیاسی ، اخلاق انتخاباتی است که به کارگیری آن در ایام انتخابات  فوائد مهمی را برای جامعه در پی دارد ،باعث فراهم شدن زمینه تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است ،جامعه را به سوی انتخاب اصلح راهنمایی می‌کند چرا که فضایی که در آن اخلاق در جامعه رعایت شود قطعاً فضای سالمی خواهد بود و در فضای سالم و عاری از غیبت تهمت سوء ظن بدگمانی تخریب وحرمت‌شکنی عقلانیت به جای احساسات تصمیم می گیرد.

وی بابیان اینکه این امر باعث می شود که شخص انتخاب اصلح را داشته باشد گفت:اخلاق انتخاباتی با حکمفرمایی آرامش و امنیت در مهمترین تجلی رکن جمهوریت نظام یعنی انتخابات است ،اخلاق انتخابات دشمن شکن است چرا که توطئه دشمن عمدتاً در فضای بی اخلاقی و بداخلاقی شکل می‌گیرد به همین دلیل یکی از ابعاد و فعالیت مهم اخلاق انتخاباتی ناکامی دشمن در نقشه هاست.
وی تاکیدکرد:متاسفانه برخی برای به دست آوردن رای و قدرت، تخریب و تهمت را سرلوحه کار خودشون قرار دادند متاسفانه در برخی از مواقع هم موفق شدند با این ترفند رای بیاورنداما قطعاً مردم بصیر مادر این دوره به افراد رای خواهند داد که دارای برنامه و دارای شاخصه هایی مهمی برای نظام اسلامی باشند.
حجت الاسلام کیانی اصل گفت:اما متاسفانه برخی از افرادی که بانی وضعیت موجود هستند مردم را بر عدم مشارکت در انتخابات تشویق و ترغیب می کنند یکی از این مسائل هم این است که در دوره قبل اعلام می‌کردند که شناسنامه در روز انتخابات هم صادر شود اما متاسفانه چند روزی هست که اعلام می‌کنند شناسنامه صادر نشود شناسنامه المثنی صادر نشود نتیجه این است که اینها دنبال حضور حداقلی مردم در جامعه هستند .

وی درپایان تصریح کرد:البته مردم بصیر ما با حضور در روز ۲۸ خرداد پاسخ دندان شکن به کسانی که دنبال حضور حداقلی در انتخابات هستند خواهند داد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت