پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 19 تیر 1400 ساعت 20:04:: شناسه خبر: 102063

پرداخت ۱۰۰ درصدی تسهیلات مشاغل روستایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: سال گذشته ۱۰۰ درصد تسهیلات مشاغل روستایی در استان پرداخت شده است.

به گزارش صدای جنو ب استاندار این استان در جلسه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ درصد تسهیلات مشاغل روستایی پرداخت شده است، گفت: در سال‌های گذشته طرح‌های بسیار زیادی در خصوص تامین آب و برق در استان افتتاح شده که بسیاری از مشکلات مردم استان را برطرف کرده است.
حسین کلانتری با بیان اینکه درحال حاضر به ۱۸۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود، افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد جز ۱۰ استان اول کشور از نظر خشکسالی است.
کلانتری نرخ بیکاری در سال ۹۲ را ۱۶ و نیم درصد و نرخ بیکاری در پایان سال ۹۹ را ۱۰ و ۹ دهم درصد اعلام کرد.
وی با بیان اینکه آبگیری سد چم شیر تا پایان سال جاری انجام می‌شود، ادامه داد: پرواز‌های خارجی و مجوز نمایندگی وزارت امور خارجه در استان از دیگر موضوعات مهمی است که در حال رایزنی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جلسه اقتصاد مقاومتی نیز، گفت: پارسال ۹ طرح اقتصاد مقاومتی اجرا شد که طرح پتروشیمی گچساران و پالایشگاه سوخت سبز در باشت با ۱۴ درصد پیشرفت کاری و جاده دهدشت به قلعه رئیسی و اصلاح شبکه آب بویراحمد و گچساران از مهم‌ترین این طرح‌ها بود.
شهابی با بیان اینکه امسال ۸ طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دست اجراست، افزود: ۴ مجتمع گلخانه‌ای کهگیلویه، باشت، بهمئی و گچساران، تکمیل آب اراضی بویراحمد و تکمیل جاده فرعی دهدشت قلعه دختر و قلعه رئیسی از مهمترین این طرح‌ها است.
وی یکی از مشکلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی را منابع ملی اعلام کرد و ادامه داد: ۳۳۵ میلیارد تومان از طرف بانک توسعه و تعاون برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اختصاص داده شده است.
معاون اقتصادی استاندار نیز در این جلسه گفت: در دو سال اخیر ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبارات به اشتغالزایی اختصاص داده شده است.
صمیمی دوست با بیان اینکه در دو سال گذشته ۳۵ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند، افزود: ۱۳ طرح بزرگ اقتصادی در استان در دست احداث هستند.
معاون امور مجلس رئیس جمهور در جلسه اقتصاد مقاومتی استان نیز با بیان اینکه هر ماه در استان‌ها طرح‌های مختلف اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود، گفت: افتتاح و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد حکایت از آن دارد که دولت برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی پای کار بوده است.
امیری با بیان اینکه اداره کشور در ۸ سال اخیر یک معجزه بوده است چرا که در این مدت تحریم‌های زیادی بر کشور حاکم بود، افزود: دولت در بخش‌های تحقق اقتصاد مقاومتی قدم‌های بسیار بزرگ و مفیدی برداشتند که بخش عظیمی از مشکلات استان را برطرف کرده است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه مشکلات استان از طریق نماینده‌ها به مجلس شورای اسلامی اطلاع رسانی و پیگیری می‌شود، گفت: موارد و مشکلاتی که در این جلسه مطرح شد به صورت جدی پیگیری می‌شود
   

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت