پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 دی 1395 ساعت 10:10:: شناسه خبر: 10295

گزارشی از تبعیضی آشکاردر پالایشگاه بیدبلند2 بهبهان:

جلوگیری از ورود کارگران کهگیلویه و بویراحمدی به پالایشگاه گاز بیدبلند بهبهان

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان صدای جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان صدای جنوب می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

ایا باید فرزندان این شهرستان و ایران اسلامی بخاطر کدملی شان پشت سیم های خاردار پالایشگاه در سرما وگرما بمانند وتحقیر شوند و از تمام نقاط کشور در پالایشگاه گاز بیدبلند به کارگرفته شوند. نمی دانیم این عمل با کدامین نظریه ،عقیده، مکتب سازگاری دارد!؟

پایگاه خبری صدای جنوب:

بسی مایه تاسف و شرمساری است که پالایشگاه گاز بیدبلند واقع در شهرستان بهبهان از ورود کارگران با شماره ملی کهگیلویه وبویراحمد(۵۵۰)حتی آنهایی که سالیان درازی در خوزستان ساکنند به پالایشگاه گازبیدبلند جلوگیری می کنند.
حکایت های تلخی این روز ها برسر اشتغال در شهرهای همجوار به گوش می رسد که بسی مایه تاسف و شرمساری است. پالایشگاه گاز بیدبلند واقع در شهرستان بهبهان از ورود کارگران با شماره ملی کهگیلویه وبویراحمد(۵۵۰)حتی آنهایی که سالیان درازی در خوزستان ساکنند به پالایشگاه گازبیدبلند جلوگیری می کنند و این در حال است که رودخانه مارون که جز مصیبت و خرابی نفعی به شهرستان لنده نمی رساند هزاران هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان را سیراب کرده و روزانه هزاران مگاوات برق برای این استان تولید می کند.
سدمارون پل و راه ارتباطی کهگیلویه به خوزستان راقطع کرده و اصلا نسبت به بازسازی و احداث دوباره آن جوابگو نبوده و نخواهند بود، هنوز یادمان نرفته که بیشترین درصد شرکت کننده ها درجنگ و خط شکنان جبهه از استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که سینه های خود را در مقابل اهریمنان و ناپاکان در استان خوزستان سپرکرده و خود در خون پاکشان غلطیدند تا خوزستان و ایران جاودانه بمانند.
آیا باید فرزندان این شهرستان و ایران اسلامی بخاطر کدملی شان پشت سیم های خاردار پالایشگاه در سرما وگرما بمانند وتحقیر شوند و از تمام نقاط کشور در پالایشگاه گاز بیدبلند به کارگرفته شوند. نمی دانیم این عمل با کدامین نظریه ،عقیده، مکتب سازگاری دارد!؟
در حالی که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری کردند و امسال نیز رو به اتمام است و سه ماه بیشتر به پایان سال نمانده هیچ کارگاه یا تولیدی و یا هر بنگاه اقتصادی دیگری افتتاح نشده است و جز تبلیغات هیچ وام دیگری پرداخت نشده و کاری هم راه اندازی نشده است.
به نظر می رسد که جوانان منطقه در روستا جز رقاصی در عروسی ها، به سر وسینه زدن و دعوا در زمین فوتبال هیچ فن دیگری یاد نمیگرند، اینچنین است که اکثر آنها که در رشته علوم انسانی هم درس می خوانند بعد از اتمام تحصیلات بدون تخصص به جای راه اندازی کسب وکار دست به دامان امام زاده ها شده و دخیل می بندند و دلخوش به قول های نماینده ها ی مجلس می کنند.
آیا بهتر نبود به جای شعار و حرف های همیشگی در مراسمات و رجز خوانی به آوردن مربی به روستا و آموزش جوانان به حرفه های مختلف می پرداختید که با نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی هم سنخیت داشته باشد؟ تاکی ذهن ما ازشادی، خلاقیت، تولید و کارآفرینی پر می شود؟ باشد که مسئولان از پیله زمستانی خود بیدارشده وبرای امور چاره اندیشی کنند.

سیداسماعیل میری

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت