پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب-صدای مردم جنوب ایران

پایگاه خبری تحلیلی صدای جنوب | Sedayejonoob.ir

منتشر شده در تاریخ: 04 مرداد 1400 ساعت 22:05:: شناسه خبر: 103171

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مشکلات و مطالبات صنفی خبرنگاران را پیگیری می کنیم/ احصا و استفاده از ظرفیت های قانونی برای حمایت از اصحاب رسانه

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:مشکلات و مطالبات صنفی خبرنگاران را پیگیری می کنیم.

صدای جنوب:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار احصای ظرفیت های قانونی برای حمایت و رفع مشکلات خبرنگاران شد.

اعضای هئیت مدیره خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد با معاون سیاسی استاندار دیدار و گفتگو کردند.

سید محمد تقوی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد و محمد علی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.

احد جمالی در این نشست ضمن تبریک ولادت با سعادت امام هادی (ع)، دهه امامت و ولایت و با اشاره به اینکه در آستانه عید غدیر خم قرار داریم، اظهار داشت: عید غدیر روز اثبات امامت، علت اسلام و بنیانگذاری حکومت جهانی اسلامی خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه اسلام همیشه و همه جا ما را به خرد جمعی دعوت می کند، عنوان کرد: همگان نیک می دانند حتی حکومت ها بدون پشتوانه مردمی مشروعیت پیدا نمی کنند.

وی، گفت: خداوند انسان را از بین موجودات به عنوان جانشین خود انتخاب می کند و انسان با گل آفریده شد و چیزی که به اشرف مخلوقات ارزش داده روح الاهی بوده است.

جمالی با اشاره به اینکه ملاصدرای شیرازی ۴۰۰ سال قبل انقلابی به پا کرد، ابراز کرد: ما باید از این فیلسوفان درس های زیادی را بیاموزیم و امید است به سمت کمال طلبی پیش برویم و از مقام طلبی خودداری کنیم.

معاون سیاسی استاندار، گفت: اگر ناهنجاری در جامعه است علت گم کردن راه است و گناه زمانی آغاز می شود که خدا دیده نشود و به طور قطع اگر حرکت ما خدامحوری باشد ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رسالت خبرنگاران همان مسئولیتی است که خداوند بر عهده پیامبرش گذاشته است، افزود: انتظار می رود خبرنگاران به عنوان یک عنصر مثبت در راستای آگاهی به مردم و انتقال اطلاعات به جامعه گام بردارند‌.

رئیس شورای اطلاع رسانی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باتوجه به پیشرفت علم در مقایسه ای می توان به عنوان مثال دستاورد این ۳۵ سال را بیش تر از سال های گذشته دانست، افزود: به تبع پیشرفت علم انسان موفق کسی است که دارای دید جهانی باشد و در بعد کشوری منافع ملی را بر منافع شخصی در اولویت قرار دهد.

وی، تصریح کرد: با جزیره ای فکر کردن نمی شود حکومت کرد.

جمالی در خصوص مطالبات رسانه های مکتوب و مجازی از دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هماهنگی های لازم جهت تامین اعتبار و پرداخت از سوی دستگاه های اجرایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه برخی از خبرنگاران به علت جهل به قانون ممکن است دچار مشکلاتی شوند، تاکید کرد: بهتر است که مسئله آموزش به خبرنگاران در اولویت کاری ارشاد و خانه مطبوعات باشد.

جمالی، بیان کرد: خبرنگاری شغل مقدس است چرا که خبرنگاران در پی آگاهی و شناخت هستند و این رسالت سنگین است.

وی با بیان اینکه یکی از فلسفه های زندگی جمعی همین تکمیل کردن یکدیگر است، گفت: باید برای نیروهای سیاسی نیز ظرفیت سازی شود و اگر تعامل مطلوب با رسانه ها داشته باشند می توانند اتفاقات بهتری در تاریخ را رقم بزنند.

جمالی با اشاره به اینکه گاهی برخی از اصحاب رسانه برای ایفای رسالت خود حتی جانشان را نیز فدا می کنند، عنوان کرد: مدیران باید خبرنگاران را به عنوان بازوی خود دانسته و از ظرفیت آن ها جهت توسعه استان استفاده کنند و نقدهای منصفانه را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه دوره مدیریت سنتی به سر آمده است، بیان کرد: یکی از دلایل عدم پیشرفت در برخی از حوزه میدان ندادن به نخبه ها است و باید بدانیم که این حق مسلم مردم است که به سمت کسانی که مدیریت بهتری دارند گرایش پیدا کنند.

معاون سیاسی استاندار، تاکید کرد: هرچه به سمت کمال می رود آن اصالت دارد.

وی خواستار احصا ظرفیت های موجود در قوانین برای رفع مشکلات حوزه خبرنگاران از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه این دستگاه فرهنگی شد.

جمالی در خصوص مشکلات بیمه ای، مسکن و پرداخت تسهیلات بانکی به خبرنگاران، گفت: این صنف شریف باید دیده شوند و به دور از استرس و در آرامش باشند چرا که اگر دیده نشوند آسیب پذیری آنها بیشتر است.

وی با بیان اینکه ما دشمنان و منابع مشترک داریم، عنوان کرد: حاکمیت نظام برای ما از همه چیز مهم تر است.

جمالی خانه مطبوعات را علم و بیرق اصلی خبرنگاران دانست و گفت: نباید اجازه استثمار قلم را بدهیم و برای حفظ حرمت خبرنگار و سلامت جامعه از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم.

سید محمد تقوی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی است، اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در پیگیری مطالبات مردم دارند و همین مهم موجب اعتماد مردم به رسانه است.

وی به تاثیر رسانه بر هویت فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت از نظر کمیت در سطح کشور کم نظیر هستند و برای ارتقای کیفی آن باید راهبردهای جدیدی به کار گرفته شود.

تقوی با اشاره به اینکه در آستانه روز خبرنگار قرار داریم، گفت: امسال همچون سال گذشته و در راستای حفظ سلامت اصحاب رسانه به دلیل شرایط ویژه شیوع کرونا از برگزاری جشن خودداری می شود و در قالب دیگری از خبرنگاران تجلیل به عمل می آید.

وی با بیان اینکه برخی رسانه ها در استان دارای مجوز و برخی فاقد مجوز هستند، تاکید کرد: تنها نهاد مرجع برای تعیین صلاحیت رسانه مجموعه فرهنگ و ارشاد و تنها صنف خانه مطبوعات است.

تقوی، افزود: استانداری کهگیلویه و بویراحمد در راستای حمایت از اصحاب رسانه تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

وی همچنین از خبرنگاران استان برای پوشش اخبار مجموعه استانداری و تعامل خوب با سایر دستگاه های اجرایی تقدیر کرد و گفت: خبرنگاران استان جزو بهترین خبرنگاران در سطح کشور هستند.

محمد علی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن تبریک میلاد با سعادت امام هادی (ع)، اظهار داشت: خانه مطبوعات استان چند سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است و خبرنگارانی که در رسانه های دارای مجوز مشغول به کار هستند می توانند به عضویت این خانه در بیایند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات خانه مطبوعات به صورت ملی برگزار می شود، گفت: این موضوع نشان دهنده اهمیت خانه مطبوعات است.

پیرسبزی با اشاره به اینکه کلانتری استاندار در جشن روز خبرنگار در مردادماه ۹۸ قول مساعد برای ساخت خانه مطبوعات را به خبرنگاران استان داد، گفت: کلنگ این خانه در هفته دولت ۹۸ با عنوان ساختمان فرهنگی و مطبوعاتی به زمین زده شد.

وی، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از تجهیزات خانه مطبوعات را تامین می کند.

پیرسبزی در خصوص مشکل بیمه ای خبرنگاران نیز، عنوان کرد: اصحاب رسانه می توانند با عضویت در صندوق هنر از مزایای این صندوق از جمله بیمه برخوردار شوند.

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست هر یک از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

از جمله این پیشنهادها می توان به توجه به جایگاه خانه های مطبوعات در استان ها، تخصیص اعتبار برای تکمیل ساختمان خانه مطبوعات، پس گرفتن شکایت دستگاه ها از خبرنگاران، همکاری های لازم ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با خانه مطبوعات، بازنگری در دستور العمل آگهی های دولتی، توجه به مشکلات معیشتی، مسکن و امنیت شغلی خبرنگاران،برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری جشن روز خبرنگار بر بستر وبینار و … اشاره کرد.

دیدگاه ها بسته شده اند.

نظرسنجی

    • آخرین اخبار
    • پربازدیدترین اخبار

    ویدیو ها

    آگهی مناقصه شرکت پشتیبانی امور دام کشور

    همراه اول

    بالای صفحه
    طراحی سایت